Re: Robert Beijer

Een sanctie kan natuurlijk ook niet worden gerechtvaardigd door het naleven van een regel.

362

Re: Robert Beijer

“Donnant, donnant.”

Ben wrote:

…Bruno Farcy durfde gewoon alles, maar wist ook dat hij op bescherming kon rekenen van het BIC en van commandant François en later, maar dat is een ander verhaal, van adjudant Goffinon. (...) Ik was ook weer van de partij. Samen met Bruno trok ik naar Bangkok en nam mijn intrek in hotel Hyatt Rama. (...) De bende van Farcy groeide inmiddels uit tot een echte familie. Bruno was de chef en hij duldde geen tegenspraak. Het milieu respecteerde hem en gewiekste gangsters als Julien en Leon De Staerke waren hem respect verschuldigd. (...)

Bruno frequenteerde de Fouquet's in de Jacqmainlaan waar Michel Dewit, de peetvader van het prostitutiemilieu, zijn hoofdkwartier had. Hij ontmoette typen als Beijer van de sectie drugs van de BOB in de Copenhagen Taverne om er zijn relaties met de Chinese triades toe te lichten. Vanzelfsprekend tegen bescherming. Het was hier een spel van geven en nemen. Donnant donnant. Men spreekt dikwijls van de Italiaanse maffia maar bij ons was het niet anders. De magistraat Claude Leroy en de GP'er Fredo Godfroid aten uit zijn hand. Adjudant Goffinon was onze contactpersoon. Ik heb Goffinon daarna viermaal ontmoet. Er werd afgesproken 7,5 kilo heroïne mee te brengen, met de goedkeuring van het parket van meneer Deprêtre, een gecontroleerde zending dus. Goffinon was een keer in het gezelschap van een collega met zwart haar en een bril die voortdurend aan zijn snor pulkte en wat hardhorig was. Hij bood me een vals paspoort aan, wat ik weigerde.

Lange en daarom ingekorte post hierboven.

  • Robert Beijer

  • Guy Goffinon

  • Claude Leroy

  • Jean Deprêtre

  • Bruno Farcy

  • De Staerke’s

  • Etc…

Alle gecontesteerde namen komen - in de originele post uitgebreid - aan bod.

Dan dit:

Onderzoeksrechter Jean-Claude Lacroix heeft in de Bendecommissie meermaals verwezen naar het feit dat eenzelfde advocaat toegang kon hebben tot de twee dossiers van dat van de Bende van Nijvel als dat van de moord op Juan Mendez, indien hij enerzijds de verdediging op zich neemt van een lid van de bende van de Borinage, en anderzijds de verdediging verzorgt van een beschuldigde uit het dossier Mendez. Daaruit besluit onderzoeksrechter Jean-Claude Lacroix dat de advocaten uiteindelijk meer weten dan zijzelf.

Een onvolledig lijstje namen in lukrake volgorde, interessant om bovenstaande gegeven van Jean-Pierre Lacroix eens te toetsen met hun overeenkomstige advocaten.

  • Jean-François Buslik

  • Josiane Debruyn

  • Frans Reyniers

  • Madani Bouhouche

  • Jean Bultot

  • Patrick Haemers

  • Robert Beijer

  • François Achten

  • Robert Vanoirbeek

  • Bruno Farcy

  • Jean-Claude Garot

  • Frans Reyniers

  • Robert Beijer

  • Madani Bouhouche

  • Philippe Lacroix

  • de Bonvoisin

  • Eric Lammers

  • Chantal Roefs

  • Axel Zeyen

  • Adriano Vittorio

  • ...

(Etc, lijst is niet volledig dus)

363

Re: Robert Beijer

Ben wrote:

Advocaat Jean-Paul Dumont was een goede vriend en tipgever van Marnette. Ze aten vaak in Mok Ma Zwet en in Le Vieux Bruxelles.

De advocaat van Madani Bouhouche was ook de advocaat van Frans Reyniers.

364

Re: Robert Beijer

Bob de Rus, spanning van rechts versus spanning van links? En laat ons eens veronderstellen dat zijn verhaal wel klopt? 3 lagen: een opdrachtgever, een tussenkader (met het Bob spionagebureau) en de uitvoerders. Een zandloperstructuur, met Bob in het midden

Sommige acties ontstaan als wraak uit functiezetting bij rijkswacht. Manipulator Bob heeft alles in handen. Tot hij heel z'n structuur laat kapen, z'n levenswerk, door russische spionnen.

Met nog meer terreur, afknallen van kinderen, en dus doet Beijer maar alsof hij altijd al in opdracht van russen werkte, alsof hij geen andere keus had. Alsof hij zelf niet die structuur had opgezet. Met extreem fatale afloop, die hijzelf niet voor ogen had.

365

Re: Robert Beijer

Robert Beijer zaterdag geland op Belgische bodem

Oud-rijkswachter Robert Beijer is terug in België. Dat meldt de RTBF en bevestigt zijn advocaat Pierre Chomé. Het Belgische gerecht wil de man horen over zijn mogelijke betrokkenheid bij de Bende van Nijvel.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

366

Re: Robert Beijer

Volgens La Denière heure, hier geciteerd door Thierry Debels zou de huiszoeking bij Beijer plaatsgevonden hebben na een belangrijke ontdekking in het bende dossier. Jammer genoeg wordt niet vermeldt welke ontdekking. Laat ons hopen dat er eindelijk een doorbraak komt.

» pnws.be

367

Re: Robert Beijer

Bim Bam Beijeren de klokken leggen eieren. Ik vermoed dat ze een serieuze aanwijzing hebben te Beijer. Er zijn onregelmatigheden in zijn boekhouding gevonden. En is Thailand uitgezet. Ze zullen hem voor de keuze zetten : beginnen zingen of alles kwijt.

Re: Robert Beijer

Bob wil tegen de magistraat spreken. Ze is niet klaar. Ze heeft nu andere bestanden.

369

Re: Robert Beijer

Hij mag eens gaan spreken, volgens mij weet hij eigenlijk goed genoeg hoe de vork aan de steel zit in gans deze affaire.

Re: Robert Beijer

Hij heeft een vraag te stellen.