71

Re: Albert Raes

Ah, dat verhaal van de kassierster die gehuwd was met een rijkswachter klopt dus wel maar is nog een ander verhaal.

Het adres van Pijck in Overijse, zijstraat van steenweg is toch niet dezelfde straat als van onze René N. die vlak na de overval verhuisde? Ik ken er ene die dit met grote ogen gaat lezen en alweer verder gaat zoeken (jij kent hem trouwens ook). En het NATO-verhaal ... is al altijd een dikke taboe geweest. Zal op dit moment nog een grotere taboe zijn vrees ik.

Hetgeen mij wel enorm plezier doet Hipa is het feit dat jij er je hoofd nog perfect kan bij houden. Het is daarentegen triestig dat ik het moet zeggen maar je hebt al minstens 35 jaar training achter de rug wat het onthouden van feiten betreft. This must be Belgium.

72

Re: Albert Raes

Reken daarbij het verhaal van Joël Lhost: Als vakbondsman gerekruteerd door de Staatsveiligheid en de link met US militairen van SHAPE en NATO. Vooral het testen van bruikbare ontsnappingsroutes tot aan de poorten van US Airbase Chièvres.

73

Re: Albert Raes

Uitstekend artikel vandaag in verschillende kranten van Marc Reynebeau. Waarin de naam van Raes wordt genoemd, alsook van de civiele en militaire veiligheid. Waar wacht men op om die smeerlappen aan te pakken?

» Nieuws

Re: Albert Raes

Waarvan wordt hij beschuldigd?

75

Re: Albert Raes

Marc Reynebeau? Wil ik wel eens lezen. Een van de weinige kritische journalisten. Raes. Staatsveiligheid. tja. 1983? Beijer verschillende opdrachten gekregen van Raes?

76

Re: Albert Raes

Is er een probleem met 1983?

77

Re: Albert Raes

Het is geen schrikkeljaar?

78

Re: Albert Raes

Onderzoek loopt vast: Bende van Nijvel bestaat niet

In België is opschudding ontstaan over de bewering van de vroegere chef van de Staatsveiligheid, Albert Raes, als zou de gevreesde Bende van Nijvel nooit hebben bestaan. Raes zei dat tegenover de Vlaamse commerciële televisiezender VTM. Wat doorging voor de Bende van Nijvel - die ook wel de ‘Gekke doders van Waals-Brabant’ werd genoemd omdat de leden ervan carnavalsmaskers droegen - was volgens Raes een groep los van elkaar opererende misdadige benden. (...)

Lees hier het hele artikel » Nieuws