21

Re: BURAFEX

In 1983 zei Latinus tegen Marnette dat hij conact gehad had met zijn chefs. Naar mijn overtuiging de belangrijkste zin die Latinus ooit uitgesproken heeft. Want wie waren zijn chefs?

"tweede glimp van het netwerk zien we wanneer Latinus in Chili verbleef. Latinus logeerde bij Maria de Cuevas, een lid van de ambassade van Chili in Brussel. Ze had veel contacten met rechtsextremisten. Zij was tevens de kleindochter van David Rockefeller, een wereldbankier met een ongelooflijk uitgebreid netwerk in Europa. Hij ontmoette politici en ministers over de hele wereld. Hij stond voor een soort ‘wereldregering’. Rockefeller vond dat de regeringen van alle landen moesten handelen in dienst van de behoeften van de banken en multinationale bedrijven. De elite moest de belangen van het kapitalisme veiligstellen. Zijn gedachtegang sloot nauw aan bij de personen die we hier reeds van naderbij bekeken.

Maria de Cuevas haar echtgenoot was de Belgische graaf Philibert de Liedekerke, een kaderlid van de AG-verzekeringsgroep. We zien diezelfde graaf ook terug als beheerder (samen met de Bonvoisin) in één van de politieke organisatie die draaien rond de CEPIC en waarvan de zetel opnieuw gevestigd is in Rue Belliard 39 (net zoals de CEPIC en PDG).

Welke conclusies we daaruit kunnen trekken, is moeilijk te zeggen. Maar het lijkt erop dat Latinus en de WNP niet alleen contacten had met Belgische extreemrechtse prominenten, maar ook met buitenlanders. “De Amerikanen” komen daarbij vaak terug. In het hoofdstuk over ‘De rol van de Veiligheid van de Staat’ zal duidelijk worden dat de Amerikanen verregaande invloed hadden in ons land.

Bron: De Westland New Post: Pop-up van een veranderende samenleving? (thesis) | Lander Van de Sompel | 2017 "

Twee elementen uit bovenstaande zijn belangrijk, Maria de Cuevas was de kleindochter van David Rockefeller én Maria de Cuevas haar echtgenoot was de Belgische graaf Philibert de Liedekerke.

Wie waren verder de Belgische contacten van Rockefeller? Op het franstalige forum staat een prachtige foto van Rockefeller met oa Baron de Bonvoisin.

In de eerste bendecommissie danste onderzoeksrechter Schlicker prachtig om deze familiebanden van Maria de Cuevas heen door deze te omschrijven als "de familie van de danser" (verwijzing naar haar berooide echtgenoot) want hoe die familiebanden in elkaar zaten wist hij niet precies!

Hilde Geens 1.0 heeft er een prachtige passage over geschreven in haar boek Beetgenomen met als titel van het hoofdstuk "Chillen in Chili".

Waarom shrijf ik hier Hilde Geens 1.0? Omdat de Hilde Geens 1.0 mij de ogen heeft geopend en ik nog altijd niet kan begrijpen dat diezelfde dame 'Het complot van de stilte' schreef. Dat is dan voor mij de Hilde Geens 2.0. Maar goed, Beetgenomen blijft voor mij het beste boek ooit over de Bende. Ik kan mij zelfs niet voorstellen dat iemand hier mee schrijft op dit forum zonder dat boek gelezen te hebben.

22

Re: BURAFEX

Volgend verhaal is fictief,

FICTION .

C'est une vieille connaissance dernièrement décédée qui m'a relaté et écrit une partie de cette fiction. Jusqu'a la fin des années 70 la branche belge de la CIA finançait le fonctionnement de la sûreté de l'état et orientait tout son travail.

Les agents de la CIA avait un accès complet à tous les locaux et dossiers traités par la SE. Quand Albert Raes, qui est âgé mais toujours vivant, est devenu le patron de la SE, cette situation lui a déplus profondément, il ne voulait pas être un cerf, mais etre le seule vraie patron. Il a en un premier temps refusé toutes les aides financières de la CIA et les agents de ce service devaient prendre rendez vous comme tout le monde.

Dans la foulée il crée au seins de la SE la section B6, qui fera le suivit des dossiers espionnages en tenant les américains à l'égard. Raes rageait car des personnes arrêtées illégalement par la CIA en Belgique était discrètement évacuées vert Wiesbaden et il est raisonnable de penser que les tueurs de la seconde vague ont suivis le même parcours, se souvenir des déclarations de Joël L. Pour ce venger de Raes les américains ont accusé la SE d'être à la solde du KGB et ils ont créé le WNP un piège à cons ou je me suis jeté.

Peut avant d'être exécuté, Mendez rend visite à Florizone, il veut cuber l'auberge, il est sur que des diamants y sont dissimulés Mendez et Florizone me raconteront chacun de leur côté l'événement. Apres l'exécution de Mendez, accompagné d'un flic j'informe Jean Gol des détails de cette visites, nous sommes durement menacés et si nous diffusons ces fausses rumeurs, il ne pourra plus garantir notre sécurité.

Fin des années 1980 ME A un officier de l'OTAN avec qui j'étais très proche, m'explique que sur ordre de sa hiérarchie il a recruté et instruit Paul Latinus. Il ajoute qu'il a été trahit, et à fabriquer un monstre et que si la vérité sur les TBW était révélée cela deboucherai sur un conflit international.

Dans ses confidences il me parle également d'un groupe US basé à Francfort et qui a pour mission d'organiser des actions psychologiques et para militaires en Europe en général et en Belgique en particulier pays trop passif face à la subversion communiste.

Ce groupe pour mené à bien sa mission avait à sa disposition une très forte somme en dollars dans une banque helvétique. Il avait autorisation de faire alliance avec des maîtres chanteurs, des prédateurs, mafias et criminels de tout bord. Ce plan machiavélique avait été imaginé par le démoniaque général W et les colonels Cassisy, R et autres chargé du suivis.