11

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Tof dat jullie proberen mee te achterhalen wat er achter het treinkaartje zit. Probleem blijft vooral concrete elementen. Was het kaartje 'geknipt'? retour? datum? Aangezien het bij de rest van de rommel gevonden is, ga ik ervan uit dat het relevant bewijsmateriaal kan zijn. De stelling dat een toevallige wandelaar toevallig een treinkaartje laat vallen bij 'heet' bewijsmateriaal, dat is toch wel een beetje te veel van het toeval bijeen.

12

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Jij bombardeert het tot "misschien het meest belangrijke bewijsmateriaal", terwijl we er absoluut niets over weten, wat je zelf aantoont door de vragen die je stelt: was het kaartje geknipt, was het heen en terug, wat was de datum? Dat zijn allemaal zaken die wij niet weten.

In zo'n geval heb ik een heel simpele wijsheid: ga uit van de meest simpele verklaring en zoek er geen complexe (complot)theorieën achter. Daarom gaf ik ook het voorbeeld van de toevallige passant die zijn eigen afval bij ander afval gooit. Is het zo gegaan? Dat weet ik niet, maar wat ik daarmee wil aantonen is het feit dat er honderden redenen te bedenken zijn.

Ik zal nog een voorbeeld geven om dit aan te tonen: één van de daders verzamelt thuis het materiaal dat hij wilt verbranden. In zijn haast neemt hij ook het treinticket mee van een gezellig dagje Oostende met zijn gezin (wandelen op het strand, wafel eten in een taverne, met de kinderen een zandkasteel maken, ...). Door zijn haast belandt het treinticket als bewijsmateriaal in het Bende van Nijvel-dossier en zitten wij er na bijna 40 jaar ons hoofd over te breken.

Is het zo gegaan? Geen idee, maar het klinkt - voor mij - veel aannemelijker dan dat het ticket een boodschap zou zijn voor Wilfried Martens.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Ik zie hier op de site foto's van bepaalde documenten. Mijn concrete vraag is: is er een foto van dat treinticketje? Het blijft inderdaad gissen. Het blijft bij hypotheses. Het blijft bij veronderstellingen.

Ja er zijn honderden redenen te bedenken. Ik zoek steeds naar het meest consistente verhaal. Is het meest consistente verhaal de waarheid ? Niet noodzakelijk. Maar het gaat dan wel over een spoor dat de aanbeveling krijgt om onderzocht te worden. Er zitten hier op de site enorm veel mensen met copy/paste capaciteiten, die telkens enorm veel details van ergens halen.

Mijn hoop was dat die mensen ergens alle details, of sommige, konden prijsgeven. Tot nu toe is er geen reactie. Oh, ja, ik heb net het boek van Piet Baete gelezen. statement analyze. Er wordt hier toch geen piste afgesloten? Hoop ik? Is dat niet het doel van deze site, alle pistes openhouden?

14

Re: Treinticket Brussel-Oostende

sammy wrote:

Mijn concrete vraag is: is er een foto van dat treinticketje?

Als de onderzoekers ooit een foto van dat ticket hadden gedeeld, dan had die foto hier op de site gestaan.

sammy wrote:

Er wordt hier toch geen piste afgesloten?

Ik sluit niets af. Ik nuanceer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Ah ja, ik snap het. Ik heb mensen gepikeerd.

"Advocaten Bende van Nijvel? Case closed? Of toch nog geld blijven verdienen?"

En toen ... ja toen... Om met een cliché af te sluiten: de waarheid kwets zeker?

16

Re: Treinticket Brussel-Oostende

sammy wrote:

Ik heb mensen gepikeerd.

Welke mensen heb je gepikeerd en waarom zou je mensen gepikeerd hebben?

sammy wrote:

De waarheid kwets zeker?

Welke waarheid? En waarom zou de waarheid kwetsen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Graag uw reactie Sammy.

18

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Mijn reactie is simpel: ik had gehoopt op meer details over het treinticket. Maar niemand heeft meer details. Ik kan dan stellingen opbouwen, hypotheses. Maar daar blijft het helaas ook bij.

M'n aanvoelen is, dat er in 85- 86 een politieke oplossing is gevonden voor het probleem 'Bende van Nijvel'. Dat is een aanvoelen. Iedereen mag dit tegenspreken. Maar het mag geen whisfull thinking worden : ik wil een gerechtelijke oplossing. Dus dat kan niet .

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Ekskuseer mijn onwetendheid, maar naar naar welke "politieke oplossing" van het probleem Bende van Nijvel verwijst u?

Re: Treinticket Brussel-Oostende

3 maal raden… Rijkswacht krijgt de beschikking over zwaardere wapens en Golf GTI? Das te makkelijk!