81

Re: Aalst: Epiloog

Mincky wrote:

Dan denk je bijna aan: en strategie van de spanning en diamanten en persoonlijke liquidaties en ... in een klap?

Dan denk je eerder aan een vermomde afrekening. Een speurder bij de Delta-cel vertelt zijn mening over Aalst en waarom het nadien gestopt is: "En waarom zijn de overvallen na Aalst stilgevallen? Omdat we het bij het rechte eind hadden? Misschien waren we nog niet echt doorgestoten tot de harde kern van de Bende, maar kreeg die harde kern het toch al te heet onder de voeten?"

Dan zegt hij het tegenovergestelde van wat de Cel Waals Brabant verkondigt: "Ze waren nog iets van plan, dat blijkt uit het feit dat ze de wapens van Aalst hebben achtergehouden: twee riotguns en een Ingram-machinepistool zijn nooit teruggevonden. Volgens mij zijn ze na Aalst van mening veranderd - zij het niet omdat hun zogenaamde leider bij die overval dodelijk gewond was geraakt, zoals je weleens hoort. Misschien had het wel te maken met alle arrestaties die wij en onze collega's in Nijvel begin 1986 hebben kunnen verrichten? Of misschien vonden de opdrachtgevers dat het politieke landschap ondertussen wel degelijk veranderd was, en het doel dus bereikt?"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Epiloog

Vraagje, Laurent Podevijn van de garage in Aalst heeft deze iets te zien met de Podevijn van de schietstand?

83

Re: Aalst: Epiloog

Jazeker, hij was wapenverzamelaar! Juan Mendez en Bouhouche waren er kind aan huis. In de jaren 80 kon hij aan elk wapen geraken! Een maand voor zijn dood beweerde hij dat zijn wapens gestolen waren en dit na de overval, maar hij heeft er nooit aangifte van gedaan. Hij kende trouwens heel goed: Van den Steen en zijn gezin en Jan Palsterman en echtgenote!

84 (edited by Reckie's Son 07-08-2010 15:51)

Re: Aalst: Epiloog

Mogelijks begrijp ik de post verkeerd of draait het om een misverstand, maar bedoel je in deze post gewoon dat er onrechtstreeks een link is tussen Eddy Podevijn (eigenaar van de wapenwinkel/schietstand in Zottegem) en Laurent Podevijn, omdat beiden wapenfanatici zijn? Of bedoel je zoals werd gevraagd waarschijnlijk door basquiat, dat Laurent Podevijn en Eddy Podevijn elkaar wel degelijk persoonlijk kenden (wat volgens mij niet het geval was, althans voor zover ik weet). Kan je dit verder verduidelijken aub kuros2?  Mijn dank bij voorbaat! (Trouwens, ik vind het na een tijd van afwezigheid op het forum, fijn te zien dat u nog steeds actief bent hier.)

85

Re: Aalst: Epiloog

Beste, opletten met deze naam: zij komt zeer veel voor in het Aalsterse. Kijk eens naar de witte gids. Groet aan Kuros ook!

86

Re: Aalst: Epiloog

Symphatieke man die Eddy:

"Die moord op de snelweg doet me niets. Morgen ben ik dat weer vergeten. Wie iemand wil doden, kan dat op eender welke manier. Het wapen speelt daarbij een ondergeschikte rol.'' Eddy Podevijn is wapenhandelaar en baat een schietstand uit in Zottegem. Frank Duran kwam in zijn club oefenen. Duran vermoordde woensdag op de snelweg in Ternat in koelen bloede zijn Filipijnse ex-vrouw met een jachtwapen.

Doet u dat iets, als een lid van uw schietstand en klant van uw wapenhandel iemand in koelen bloede vermoordt?
"Helemaal niets. Het is niet de eerste keer dat een klant een moord pleegt. Wie plannen heeft, doet dat met of zonder wapen. Wat ik wel erg vind, is als iemand door een ongeval met een wapen wordt gedood.''

Bron » www.nieuwsblad.be

Behoorlijk gebrek aan emphatie, naar mijn mening.

87

Re: Aalst: Epiloog

Mincky wrote:

"Die moord op de snelweg doet me niets. Morgen ben ik dat weer vergeten. Wie iemand wil doden, kan dat op eender welke manier. Het wapen speelt daarbij een ondergeschikte rol.''

Precies Madani Bouhouche, toen twee van zijn leerlingen op een avond een man doodschieten in café verklaart hij : "Alsof ik als instructeur verantwoordelijk ben voor wat mijn leerlingen uitvreten."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

88

Re: Aalst: Epiloog

Hier nog een zeer interressant stuk over Eddy Podevijn » www.nieuwsblad.be

Re: Aalst: Epiloog

Mincky wrote:

Eddy Podevijn is wapenhandelaar en baat een schietstand uit in Zottegem. Frank Duran kwam in zijn club oefenen. Duran vermoordde woensdag op de snelweg in Ternat in koelen bloede zijn Filipijnse ex-vrouw met een jachtwapen.

Op die schietbaan komt trouwens ook de politie van Zottegem oefenen.

Re: Aalst: Epiloog

Ik denk dat die lui gewoon erge ruzie gekregen hebben. Over David Van De Steen bijvoorbeeld. Misschien was iemand het beu? Seriekillers kunnen niet stoppen. Maar die paljassen moesten wel stoppen toen er ene niet meer meedeed. Je moet mederekenen dat ze Sharon in Temse terug in haar bedje staken. Ondersteboven weliswaar. Maar ze deden dat wel.