291

Re: Leon Finné

Tiens wrote:

Dat van die horloge komt van Goffinon via Hilde Geens.

Er zijn slachtoffers die geliquideerd werden NADAT ze neergeschoten werden. En er zijn er waarbij dat niet gebeurde.

Waarom zou dit bij slachtoffers die nergens in verwikkeld zaten of links hadden met criminelen ook gebeurd zijn ?

Re: Leon Finné

Goed punt, alleen moet men oppassen met dergelijke stelling. Zij die niet betrokken zijn, hebben geen weet van wat zich afspeelde in het privé leven van de slachtoffers. Het is al niet vanzelfsprekend om te weten wat er zich afspeelt in het hoofd of het leven van onze naasten, laat staan van mensen die we enkel kennen vanuit pers artikels.

Wat die liquidaties betreft, toevallige en niet toevallige slachtoffers scheiden op basis van modus operandi lijkt logisch maar werpt een nieuw probleem op. Als uitvoerders willekeurige en niet willekeurige slachtoffers op een andere manier vermoorden, vervalt het hele 'geniale idee' van afrekeningen onder de vlag van warenhuis overvallen.

Elke generalisatie in deze zaak is bij voorbaat fout, de zaken moeten apart worden bestudeerd. Om van daaruit het grotere geheel opnieuw te kunnen construeren.

293

Re: Leon Finné

ctrix wrote:
Tiens wrote:

Dat van die horloge komt van Goffinon via Hilde Geens.

Er zijn slachtoffers die geliquideerd werden NADAT ze neergeschoten werden. En er zijn er waarbij dat niet gebeurde.

Waarom zou dit bij slachtoffers die nergens in verwikkeld zaten of links hadden met criminelen ook gebeurd zijn ?

Een zeer gevoelige vraag, maar een terechte vraag want bv David en zijn grootvader stelden zich ook onophoudelijk deze vraag.
Je impliceert in je vraag ook direct het antwoord maar enkel een uitgebreid en discreet onderzoek door het gerecht is legitiem en moreel aanvaardbaar in deze.

David gaf zelf eerder enkele opties over het mogelijke waarom, zijn bijdragen en zijn uitstekende boek daartoe herlezen is altijd een plus.
Het blijft hartverscheurend en hemeltergend dat antwoorden door het gerecht in deze nog steeds op zich laten wachten na zo een onbegrijpelijke lange tijd.

Dit is bijvoorbeeld ook een mogelijkheid, nogmaals dus zonder te beweren of te claimen dat dit hét antwoord is. Er zijn dus nog enkele opties, waaronder die David zelf opgaf.

294

Re: Leon Finné

Wanneer de waarheid in het midden zou liggen wat Leon Finné betreft zou het eveneens kunnen dat wel degelijk toevallig aanwezig was (wie overkomt het al eens niet om voor gesloten deuren te staan van een winkel die je frequenteert?) maar dat de gangsters hem opmerkte (door zijn auto bijvoorbeeld) en vooralsnog executeerde omdat deze wisten dat hij getuigenissen zou kunnen afleggen die hen niet goed zouden uitkomen zeg maar...

295

Re: Leon Finné

Hoe kwam Finne aan die info ? Dan heb je toch de daders

296

Re: Leon Finné

coconut wrote:

Het was mijnheer X die op de parking was en niet de heer Finné.

Ik denk dat ze eerder bedoelen "hey was mijnheer onbekend voor de gangsters, toevallige passant (x=onbekend) en niet de heer doelbewust target (=Finné)

297

Re: Leon Finné

Tru Dat wrote:
Human wrote:

Wat zijn dochter zegt is misschien wat ze denkt, wat ze veronderstelt en niet wat er gebeurt is. Ik zou zo vlug de geplande moord niet laten vallen.

De dochter zal via haar advocaat wel inzage hebben in het dossier en een pak meer weten dan wij, bovendien is zij geen persoon die fabuleert maar stevig in haar schoenen staat.

Maar de uitspraak dat Finné naar zijn auto terug liep om de hulpdiensten te bellen omdat hij een autotelefoon bezat is toch maar een veronderstelling? Aangezien hij niet tot in zijn auto is teruggeraakt ... Als dochter zou ik ook liever zeggen dat men pa is vermoord toen hij de held wou zijn (hulpdiensten bellen) dan te zeggen dat mijn pa is vermoord omdat hij bij allerlei illegale activiteiten betrokken was...

298

Re: Leon Finné

Het zijn allemaal veronderstellingen, zeker voor wie niet het volledige dossier heeft. Behalve dan het objectieve feit dat hij op die parking lag, met verschillende kogels in het lichaam, dood.

Persoonlijk geloof ik niet in de hypothese van de gerichte executie. Ze zijn ook nog naar Eigenbrakel gereden hé... En er zijn eenvoudiger methodes.

Waarom kregen sommige nochtans dodelijk door een riot-gun geraakte slachtoffers wel en anderen geen kogel in het hoofd? Misschien is het zo simpel als dat die praktijk een 'standaard procedure' was die gevolgd werd door één dader en niet de andere(n). Let wel, ik weet dat niet, het is ook gewoon een hypothese, één voor op de hoop.

299

Re: Leon Finné

Zeer fijn om die zelfrelatvering op het einde van bovenste post te lezen. Een forumlid dat zijn mening helder uiteenzet en tezelfdertijd beseft dat hij de waarheid niet in pacht heeft, lees ik graag.

Re: Leon Finné

Xenophon wrote:

Persoonlijk geloof ik niet in de hypothese van de gerichte executie. Ze zijn ook nog naar Eigenbrakel gereden hé... En er zijn eenvoudiger methodes.

Waarom kregen sommige nochtans dodelijk door een riot-gun geraakte slachtoffers wel en anderen geen kogel in het hoofd? Misschien is het zo simpel als dat die praktijk een 'standaard procedure' was die gevolgd werd door één dader en niet de andere(n). Let wel, ik weet dat niet, het is ook gewoon een hypothese, één voor op de hoop.

Een simpele maar interessante verklaring. Lijkt me de modus operandi van een professionele huurmoordenaar, of iemand die zichzelf als dusdanig ziet.

Dit doet me denken aan een nog levende verdachte 'het beest'. Een man die trots is op zijn imago als professionele moordenaar, om meerdere redenen gelinkt is aan Bende feiten en er ook zelf op een schimmige manier over praat. Bij interviews met hem heb ik nooit de indruk gehad dat hij formeel alles ontkent.