461

Re: Robert Beijer

Ondertussen kennen we de titel van zijn tweede boek, La première vérité:

"BR avait annoncé la sortie de son second bouquin intitulé "La première vérité", livre tant attendu qui, selon certains, voit sa publication reportée pour cause de prescription. La théorie que j'émet, est qu'il est fort possible que la CBW se soit déplacée en Thaïlande, à la recherche dudit book sur son PC, espérant y trouver quelque infos cruciales à leur enquête. C'est une théorie qui vaut ce qu'elle vaut, mais ayant hautement apprécié ''Le dernier mensonge'', je donnerai beaucoup pour lire la suite."

» tueriesdubrabant.1fr1.net

Dat boek lag zeer waarschijnlijk klaar om na de verjaring uit te geven. Ik dacht eigenlijk hetzelfde als dit forumlid, namelijk dat de CWB afgezakt was naar Thailand om dit boek van zijn PC te halen (gezien ze compleet vast zaten).

462

Re: Robert Beijer

Ik denk nooit ook maar een milliseconde dat Beijer iets op papier zou zetten dat hem conclusief zou linken aan 'de bende'. Zeker niet vóórdat heel de zaak definitief en onherroepelijk verjaard is. Wat hij ook is, hij is geen idioot.

Ik mag dus hopen dat de onderzoekers niet om die reden afgereisd zijn, anders kunnen ze even goed nu een persconferentie geven om te zeggen dat de zaak afgelopen is en de handschoen wordt geworpen. Het zal voor na de verkiezingen zijn. Ik hoop persoonlijk ook dat de verjaring niet nog een keer opgeschort wordt. Het is m.i. afgelopen, tijd om het systeemfalen onder ogen te zien. Anders krijg je binnenkort nieuwe complottheorieën dat de zaak niet màg verjaren omdat anders de waarheid wel eens zou kunnen naar boven gebracht worden door betrokkenen.

Wat me niet zou verwonderen is dat er na het overlijden van Beijer een document bovenkomt waarin hij van over het graf nog eens een lange neus maakt naar de idioten die de zaak niet rond kregen en waaraan hij met zijn boeken nog geld verdiend heeft ook.

Eén van de vele zaken die me intrigeren is de kwestie van het lichaam van Mr. Zwarts. Er was geen reden meer om niet te zeggen waar hij begraven ligt. Toch hield iedereen de lippen op elkaar. Ik vraag me af of men niet bang is dat er met het lichaam forensische elementen zouden kunnen opduiken die een link vormen naar de rest van het verhaal. Stel dat er naast het lichaam een wapen wordt gevonden dat de maand tevoren gestolen werd bij Dekaise (dat daar achterlaten zou weliswaar niet getuigen van grote criminele intelligentie maar goed): dik probleem voor al wie aan de zaak Zwarts kon gelinkt worden.

463

Re: Robert Beijer

Of dat er naast het lichaam nog lichamen liggen

Re: Robert Beijer

Hopelijk verkopen zijn boeken goed en kan hij zijn schuldeisers terugbetalen.

Re: Robert Beijer

Het meest bezwarende in verband met Beijer wordt veelal over het hoofd gezien. Pierre Maréchal.

kenza wrote:

Hoe is dat nu mogelijk van mensen die steeds beweren "ik weet iets", maar het uiteindelijk niet zeggen en dan met het argument afkomen "ik mag het niet zeggen wegens de geheimhouding van het onderzoek".

Een: Welk onderzoek? Er gebeurt niks.
Twee: als je A zegt zeg dan ook B.
Drie: stop met slachtoffers en nabestaanden te pesten.

Practice what you preach kenza. Nog niet zolang geleden verklaarde je hier de identiteit van de man met SPAS-12 te kennen.

466

Re: Robert Beijer

Spectator of life wrote:

Practice what you preach kenza. Nog niet zolang geleden verklaarde je hier de identiteit van de man met SPAS-12 te kennen.

Ik weet niet zeker of ik de naam ken maar via andere forumleden circuleert er een naam. Namen noemen is gevaarlijk. Maar wat ik zelf ontdek, gooi ik in de groep en lees ik de uiteenlopende meningen en ga ik de discussie aan.

467

Re: Robert Beijer

Tueurs du Brabant: la perquisition chez Robert Beijer n’a rien donné, il ne sera pas auditionné

Rien d’intéressant dans le cadre de l’enquête sur les Tueurs du Brabant wallon n’a été trouvé lors de la perquisition menée en janvier au domicile de Robert Beijer en Thaïlande, où il vit depuis de nombreuses années, a indiqué mardi le parquet fédéral, confirmant une information de La Dernière Heure. Il ne sera dès lors pas entendu par la juge d’instruction pour l’instant.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

468

Re: Robert Beijer

Het ziet er dus naar uit dat ze dan tóch gewoon een uiterste wanhoopspoging gedaan hebben.  Als hij niet verhoord wordt wil dat zeggen dat er geen enkel nieuw element is.

Les jeux sont faits.

469

Re: Robert Beijer

Misschien moet den Ben zich in naam van ons allen verontschuldigen bij het grote publiek omdat we de naam van Robert Beijer onterecht genoemd hebben.
"Ex.gangster Alain Moussa (70), die twee gewezen kompanen aanwees als lid van de Bende van Nijvel, is vrijgelaten maar heeft een flinke uitbrander gekregen van de onderzoeksrechter. “Ik moet me van haar verontschuldigen bij het publiek omdat ik de gangsters Philippe De Staerke en Dominique Salesse onterecht beschuldigd zou hebben. Is dit nog normaal?”

470

Re: Robert Beijer

Dit krijg je door een herhaling van zetten, Beijer is al zo vaak ondervraagd en hij is dus duidelijk niet te vangen. En waarom zou hij bewijsmateriaal van misdrijven meenemen naar Thailand, dat zou toch zinloos en uitermate dom zijn.

Je gaat dit alleen opgelost krijgen d.m.v. de juiste wetgeving met grootschalig DNA onderzoek. Als men zich daar nu eens op toe gaat leggen, dan wordt het zo duidelijk wie de daders zijn.