Re: Jean Bultot

fenix wrote:

En zeg nu zelf, welke bende criminelen is gedurende bijna 40 jaar in staat ons beet te nemen?...
Ik kan maar 1 bende bedenken en dat is de Bende van België.

Zeer wijze woorden, en inderdaad de Bende van België ... dat zegt alles.

Re: Jean Bultot

De bende van Nederland.

De uitspraak 'Bultot is er ingeluisd' is onvolledig, daarmee doe je de feiten en slachtoffers van Eigenbrakel/Overijse tekort. Al die vreemde en soms potsierlijke (dwaal)sporen rond extreem rechts duiken op in de periode rond Aalst.

De meer serieuze aanwijzingen dat Bultot en zijn groep met iets bezig waren, zijn minder uitgesproken maar daarom des te interessanter.

Het is zeer merkwaardig dat Bultot de dag na Aalst in volle paniek de Nederlanders aanwijst, die dwaalsporen leggen en extreem rechts voor Aalst willen laten opdraaien. En jawel, gaat men dieper graven voor Aalst, komt men bij een Nederlandse piste uit. En toevallig volgt daadwerkelijk ook het ene spoor naar extreem rechts na het andere.

Wat zou Bultot bedoeld hebben met de Nederlanders hebben 'alles' in handen. Zijn bende? Totale controle over extreem rechts? De wapens van 'de bende'?

253

Re: Jean Bultot

Eerst even mijn waardering uiten voor de serene sfeer waarop deze discussie verloopt! Denk niet dat de mensen die hier bijdragen hun lied is uitgezongen.

Denk dat er veel lessen kunnen worden gedistilleerd uit het onderzoek dat hier plaatsvind. Op welke manier herhaalt de geschiedenis zich? Hoe staat het nu met de staatsveiligheid? Is daar adequate controle op? Is het vandaag nog steeds mogelijk dat belangrijke informatie uit een dossier in rook opgaat?

Zeilt de politiek niet teveel op zelfgenoegzaamheid nu de "grote" politiehervorming al een tijdje een feit is? En misschien nog belangrijker, gaan mensen er niet teveel van uit dat een dergelijk drama niet opnieuw kan gebeuren? Moet je om het heden te begrijpen de geschiedenis niet kennen?

Blijven graven is hier volgens mij absoluut geen luxe.

Re: Jean Bultot

Blijven graven staat hier op het forum vooral gelijk aan: “blijven fantaseren…!”

Het hoofd van ‘de staatsveiligheid’ legt verantwoordelijkheid af aan de eerste minister. Voor de rest is ‘de werking’ van deze dienst… geheim. En ik zou dit - ook voor mezelf en de rest van de wereld - zo willen behouden! Er is bestaat voor “het algemeen belang” geen enkele meerwaarde in het feit dat de activiteiten van deze overheidsdienst openbaar zouden moeten zijn! Er is ook geen enkele aanwijzing dat deze dienst op de hoogte was van deze bloedige aanslagen.

“De politiek” heeft als taak om het land op een ‘voor iedereen’ zo gunstig mogelijke manier te besturen. Het oplossen van criminele feiten zoals de raids van de Bende van Nijvel, is de taak van de politiediensten. Door ‘de geschiedenis’ te kennen - wat zo goed als onmogelijk is - zou je - indien je daartoe instaat bent - het heden eventueel beter kunnen begrijpen.

Het ‘ergste’ wat er in de nabije toekomst kan gebeuren is dat Poetin en zijn bende ‘Crime Clowns’ een aantal atoombommen onze richting lanceert.

No hard feelings!

255

Re: Jean Bultot

highonprozac wrote:

Blijven graven staat hier op het forum vooral gelijk aan: “blijven fantaseren…!”

Deels akkoord. Wanneer ik sommige berichten lees stel ik me soms ook vragen. Anderzijds, het kan geen kwaad om ergens een hypothese rond te ontwikkelen (voor zover dat kan met maar 5% van de elementen) en die dan in de groep te gooien (en vaak doorprikt te zien). De oplossing zal niet vanuit dit forum komen, zoveel is duidelijk, maar dat is dan ook niet de bedoeling denk ik.

highonprozac wrote:

Het hoofd van ‘de staatsveiligheid’ legt verantwoordelijkheid af aan de eerste minister. Voor de rest is ‘de werking’ van deze dienst… geheim. En ik zou dit - ook voor mezelf en de rest van de wereld - zo willen behouden! Er is bestaat voor “het algemeen belang” geen enkele meerwaarde in het feit dat de activiteiten van deze overheidsdienst openbaar zouden moeten zijn! Er is ook geen enkele aanwijzing dat deze dienst op de hoogte was van deze bloedige aanslagen.

De VSSE, dat doet me altijd denken aan de verkoper van een systeem voor waterontharding die ik eens over de vloer kreeg. Zijn methode was itt alle andere gebaseerd op electromagnetische ontharding. Kostte 10% van de andere systemen en was dadelijk installeerbaar rond de hoofdleiding. Toen begon het: 'De samenstelling noch smaak van het water worden aangetast'. Ik vroeg toen of het calcium eruit gehaald werd zoals bij alle andere methoden. Antwoord: 'Nee'. Dus het water dat erin gaat is qua samenstelling identiek aan wat eruit komt? Antwoord' Ja'. Vraag: 'Wat doet uw ding dan?'. En toen volgde een lange uitleg over wijziging van kristalstructuur door het magnetisch veld en geheime technologie. Een uitleg waar niks van bevestigd wordt in de wetenschappelijke literatuur. Mijn conclusie was 'Ik moet dus accepteren dat uw ding werkt en ervoor betalen maar mag niet weten hoe het werkt en ik kan geen bewijzen vinden die objectief aantonen dat het werkt, dat is het zo een beetje?'. Ik heb 'm buitengeshot en een ander systeem geplaatst.

Ik twijfel er niet aan dat er ernstige, capabele mensen werken bij de VSSE. Ik kom soms met hen in aanraking en kan het voorgaande bevestigen. Maar er loopt ook volk rond dat ik nog niet de observatie van mijn hond zou toevertrouwen. De kerel die onlangs zijn schoonmoeder heeft afgeknald en daarvóór met een complottheorie was komen aanzetten werkte ook voor de VSSE hé. Ik zeg niet dat ze iets te maken hebben met 'de bende' maar feit is dat een aantal van hun personeelsleden indertijd zaken gedaan hebben die ze m.i. absoluut niet verondersteld werden te doen en die het potentieel hadden om lelijk te backfiren.

Neem die 'infiltratiepoging' (als het dat was, wat ik betwijfel, dat is een ex-post uitleg) in WNP: ze gaan, daar figuren waarvan sommigen niet het toppunt van stabiliteit zijn wijsmaken dat ze de speerpunt zijn in de strijd tegen het communisme, hen 'observatie' tips geven en namen van 'verdachten'. Tja, dan hoef je niet verwonderd te zijn als er op een dag een paar doden gevonden worden. Hoe je het ook draait of keert: er werden daar enorme stommiteiten begaan.

Het is niet meer dan normaal dat er een Comité I bestaat en ik hoop dat er serieus toezicht wordt uitgeoefend op wat de operationele kant van de VSSE uitvoert. Ik hoop dat ze hun keizer zonder kleren status wat ontgroeid zijn.

highonprozac wrote:

“De politiek” heeft als taak om het land op een ‘voor iedereen’ zo gunstig mogelijke manier te besturen. Het oplossen van criminele feiten zoals de raids van de Bende van Nijvel, is de taak van de politiediensten. Door ‘de geschiedenis’ te kennen - wat zo goed als onmogelijk is - zou je - indien je daartoe instaat bent - het heden eventueel beter kunnen begrijpen.

Het ‘ergste’ wat er in de nabije toekomst kan gebeuren is dat Poetin en zijn bende ‘Crime Clowns’ een aantal atoombommen onze richting lanceert.

No hard feelings!

Over Poetin weet ik niks. Er was de politiehervorming, dat was noodzakelijk want hoewel er heel veel toegewijde, goeie rijkswachters waren, was het instituut op zich rot tot op de kern, dat moest gaan. Er is ook een federaal parket. Maar ik ben nog niet zo zeker dat de geschiedenis zich niet zou kunnen herhalen. Het gerecht is nog steeds een dinosaurus en het is nu ook niet zo dat samenwerking tussen federale en lokale politie en toegang tot elkaars data vlotjes loopt.

Re: Jean Bultot

Spectator Of Life wrote:

De bende van Nederland.

Wat dit begrip ook zou mogen inhouden... dat waren dan uitsluitend of voornamelijk 'blauweboord' criminelen die letterlijk hun handen vuil hebben gemaakt.

fenix wrote:

...de Bende van België

En dat zijn uitsluitend 'witteboord' criminelen (zelfs 'ultra witteboord') maar met figuurlijk veel bloed aan hun handen.

Geen enkele gekende of vermeende bende 'blauweboord' criminelen is in staat om ons beet te nemen, te misleiden en te manipuleren gedurende de voorbije 40 jaar (en de komende x-jaren).

257

Re: Jean Bultot

Ah neen? Als een politicus of minister de opdracht geeft aan een procureur of onderzoeksrechter het dossier Mendez niet te mengen met het Dossier Bende van Nijvel, hoe noem je dat dan? Of als een procureur met opzet een wapen een jaar in zijn schuif legt omdat de wapenexpertise niet naar zijn zin is ... En wie dropt er tot eergisteren een rijkswachters in een onderzoekscel die op zoek moest gaan naar de rijkswacht. Wie? Wie stemt er wetten die verhinderen dat bepaalde documenten achter slot en grendel moeten blijven. Wie? volgens jou?

En wie liet er bekwame speurders ontslaan of erger nog ze vermoorden? Of hoe kon een ex-minister tegen zijn vrouw zeggen "Josephine, haal dat dossier eens boven" ... J. is een fictieve naam.

Re: Jean Bultot

Inderdaad, ik zeg exact hetzelfde, maar je verstaat me niet precies. Het zit hem(d) in de kleur. wink

Wie, wie, wie? Awel, de witteboord criminelen, je hebt zelfs de "ultra" witte boorden niet vernoemd, zelfs niet geïnsinueerd, mss. maar best ook ... En samen zijn dat, zoals je eerder schreef, de Bende van België ... en die is er nog altijd ... al veel pionnetjes gewisseld, maar de fakkel wordt doorgegeven al 40 jaar lang, nog een jaar of 10 volhouden... Propere hemdjes, propere handen. En het figuurlijke bloed aan die handjes, dat ziet niemand.

En de blauweboord criminelen, die hebben het vuile werk opgeknapt, sommigen zelfs letterlijk bloed aan de handen, da's de Bendes Van .... (Nijvel/ Nederland/ De Staerke/... we zullen het mss. nooit weten), maar die zijn ondertussen bijna uitgestorven.

TheGiftDragon wrote:

Geen enkele gekende of vermeende bende 'blauweboord' criminelen is in staat om ons beet te nemen, te misleiden en te manipuleren gedurende de voorbije 40 jaar (en de komende x-jaren)

259

Re: Jean Bultot

Ja, zo had ik het ook begrepen. Doet me steeds weer denken aan de reeks Salamander

260

Re: Jean Bultot

Je hebt gelijk The gift ... Ik was blijkbaar kleurenblind deze morgen. 't Zat hem inderdaad in de kleuren. Sorry dus.