Re: Ohain: 2 Oktober

Renne wrote:

En is het een verdacht ongeluk en/of is er sprake van vluchtmisdrijf of is die dader gevat?

Is hier nu al uitsluitsel over? Waarschijnlijk een spijtig ongeval of een wel zeer late afrekening (dan heeft de vrouw in tussentijd toch al veel kunnen verklappen aan het gerecht).

32

Re: Ohain: 2 Oktober

Tampert, misschien wel teveel.

33 (edited by Mincky 08-08-2010 17:40)

Re: Ohain: 2 Oktober

Een rode Golf is dus meegenomen bij het restaurant Au Trois Canards? Bij de overval op Jean Szymusik reden de daders weg in een zwarte Golf. Lees ik nu iets verkeerd, of klopt hier gewoon iets niet?

34

Re: Ohain: 2 Oktober

Er is inderdaad een rode Golf meegenomen in Ohain, maar achteraf hebben ze het voertuig zwart gespoten. Wat me wel opvalt is dat de Bende de sticker 'I Love Australia' heeft laten hangen op het voertuig. Om je voertuig onopvallender te maken, haal je zo'n sticker er toch gewoon af?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

35

Re: Ohain: 2 Oktober

Ok Ben, maar dan zit ik nog steeds met de data.

Bij de overval op Jean Szymusik reden de daders weg in een zwarte Golf  op  1 December 1983, minder dan een kwartier later wordt in het bos van Anderlues een in brand gestoken zwarte Golf GTI ontdekt. Het gaat wel degelijk om de Volkswagen die op 2 oktober gestolen werd in het restaurant 'Au Trois Canards' in Ohain en die zonder twijfel gebruikt werd bij de hold-up op de Delhaize in Beersel.

En vervolgens:

Dan zijn ze gevlucht in een zwarte Golf GTI. Het karkas van de door het vuur vernietigde wagen werd teruggevonden op de chemin des Amoureux in het bos van Hourpes, op slechts luttele kilometers van de plaats van het misdrijf.

In dit bos hadden de rijkswachters op 9 juni 1983 de in Plancenoit gestolen Golf Rabbit teruggevonden. Het ging wel degelijk om de Golf van de dochter van de baas van 'Au Trois Canards', die gebruikt werd voor de bloedige overval op de Delhaize in Beersel. De achterbank had men trouwens al teruggevonden in het struikgewas dichtbij de parking van de Delhaize van Beersel.

M.a.w. ze hadden de Golf al gevonden voor de overval op de juwelier?

36

Re: Ohain: 2 Oktober

Je leest de tekst een beetje verkeerd. Er zijn in dat bos twee Golf's teruggevonden, één in juni 1983 (de Golf Rabbit) en één in december 1983 (de zwarte Golf van Van Camp).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

37

Re: Ohain: 2 Oktober

Dank u, maar dan staat het hier ook wel heel raar naar mijn mening.

"In dit bos hadden de rijkswachters op 9 juni 1983 de in Plancenoit gestolen Golf Rabbit teruggevonden. Het ging wel degelijk om de Golf van de dochter van de baas van 'Au Trois Canards', die gebruikt werd voor de bloedige overval op de Delhaize in Beersel. De achterbank had men trouwens al teruggevonden in het struikgewas dichtbij de parking van de Delhaize van Beersel."

38 (edited by Hestur 04-06-2011 00:54)

Re: Ohain: 2 Oktober

Drie gegevens waren me tot dusver niet bekend:

  1. De daders gingen op de loop met de opbrengst van die dag. Van Camp was blijkbaar buiten met de opbrengst op het moment van de overval en men roofde het geld van hem. Dit is iets anders dan een homejacking voor een auto.

  2. Van Camp was niet meteen dood: hij lag nog enkele uren in het ziekenhuis. Wilde men hem dan echt executeren? Hij leefde nog toen men op de vlucht schoot.

  3. De overval vond plaats rond 1u30. In het vlakbij gelegen Lasne bevond zich rond 23u00 de avond daarvoor mijnheer Philippe De Staerke samen met een Arabische man op café. Formeel herkend door de café-uitbaters!

Re: Ohain: 2 Oktober

Hestur, je hebt hier wel een punt! Typisch weer een bende-actie. Heel lafhartig en ongenadig voor een beetje geld. Bewaakte banken durfden ze kennelijk niet aan. Ik ben helaas geen profiler, maar de Bende van Nijvel riekt heel sterk naar:

  1. Improvisatie.

  2. Nonchalante levenstijl, van dag tot dag leven en/of zwaar aan de drugs.

  3. Willekeurig en zeer laf geweld.

Een luie laffe bende gaat vroeg of laat zeker aan afpersing doen (parasitisme). PS: bewijzen kan ik dit uiteraard niet!

40

Re: Ohain: 2 Oktober

Hestur wrote:

de daders gingen op de loop met de opbrengst van die dag. Van Camp was blijkbaar buiten met de opbrengst op het moment van de overval en men roofde het geld van hem. Dit is iets anders dan een homejacking voor een auto.

Heb je hier een bron van, want voor zover ik weet hebben de daders geen geld gestolen in Ohain.

Hestur wrote:

De overval vond plaats rond 1u30. In het vlakbijgelegen Lasne bevond zich rond 23u00 de avond daarvoor mijnheer Philippe De Staerke samen met een Arabische man op café. Formeel herkend door de café-uitbaters!

En ook enkele dagen later gearresteerd in verband met deze moord.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube