Re: Etienne Delhuvenne

Ik weet niet of het de bedoeling is maar ik raak eraan via deze link » kiosque.dhnet.be

Opgewarmde kost. Hij legt het bekende verhaal uit, hoe hij Piavaux verdedigde die te laat op een afspraak kwam met de uitleg dat hij de broer van zijn secretaresse had moeten helpen die langskwam op 30 september over de middag met de mededeling dat er een overval was geweest en de vraag hem naar de Rue du Beau site te brengen waar hij een voertuig en zaken moest ophalen. Piavaux had dat gedaan en kwam als gevolg daarvan volgens Delhuvenne te laat op zijn afspraak, was daar rond 14:45. Dat vertelde Delhuvenne dan aan zijn volgende klant (die ook moest wachten door de opgebouwde verklaring) die ganz zufällig Dossogne was, die er zo snel zijn benen hem konden dragen mee naar Zimmer liep om wat bonuspunten als informant te scoren.

De cliënt: Bruno Vandeuren die dan de dag erop verrast werd in Beau site samen met een kompaan (de Viëtnamees) die werd gepakt en dan daarna Vandeuren verlinkte.

Vandeuren die dan wel/niet bekende dat hij had deelgenomen aan Dekaise. Een interessante discrepantie waar het artikel op wijst: volgens Delhuvenne zei Vandeuren hem dat hij louter chauffeur was geweest en bijgevolg in de wagen was blijven zitten bij Dekaise. Aan anderen verklaarde Vandeuren dat hij Dekaise had geslagen en bijgevolg binnen was samen met de andere dader. Klein verschil, grote implicaties want het is de chauffeur van de wagen die eerst het vuur opende op agent Haulotte.

Daarna zou Vandeuren naar 'De Pomp' in Diegem gereden zijn met de wapens en er ook één cadeau hebben gekregen.

Tenslotte beweert Delhuvenne dat hij de identiteit van de andere deelnemers kent, waaronder een zekere 'P'. Die uitleg komt in de editie van morgen....

Wel, ik weet welke 'P' hij gaat noemen en die leeft inderdaad nog steeds maar heeft reeds in alle toonaarden betrokkenheid ontkend (nogal wiedes en wil op zich niet veel zeggen). Heb het over de zaak gehad met een ander forumlid waar eea ter sprake kwam en het is niet aan mij om er verder iets over te zeggen. Maar ik ben niet volledig overtuigd.

Vandeuren was een snoever. Ik vermoed zelf dat hij betrokken zal geweest zijn bij het transport van de wapens van/naar De Pomp vanuit Beau Site en mogelijk betrokkenen kende. Maar niet bij de eigenlijke overval op Dekaise. Ten eerste is er de persoonsbeschrijving die gegeven werd door Dekaise en de achtervolgende agenten. Het is onzeker of die spoort met Vandeuren maar ze komt beslist niet overeen met 'P'. Ten tweede is er zijn tijdsgebruik en de timeline die niet niet kloppen.

Opletten met al de extreemrechtse verhaaltjes van Delhuvenne, de man is een aan lager wal geraakte slang die zaken deed/doet die geen enkele normale advocaat zelfs maar zou overwegen. Ook heel de sequentie en de toevallige betrokkenheid van Piavaux (dood) en Francis Dossogne, de deken van de extreemrechtse kerk waar Delhuvenne zelf lid van was, om nog maar te zwijgen van Zimmer doen mijn wenkbrauwen omhoog vliegen.

Ik ben met verlof en niet in België maar heb een medewerker gevraagd de kranten van vandaag en morgen in hardcopy te kopen voor me.

12

Re: Etienne Delhuvenne

Dank je Alainke, bravo Etienne D. En bedankt.

"Dus om 16.00 uur, vat Delhuvenne samen, "wisten we bij de PJ waar een van de daders van de aanslag op Waver was: Bruno Vandeuren, geboren op 20/7/62, bijgenaamd "Le Gitan"

Pffffffffff. Zijn er eigenlijk overvallen waarvan men niet minstens 1 dader of mededader kende?

Delhuvenne aan lager wal geraakt ... Ik zou eerder zeggen "geduwd". Waarmee ik niet wil zeggen dat hij een heilig boontje was.

Re: Etienne Delhuvenne

Het is een mes dat langs beide kanten snijdt. De onderzoekers kunnen deze beweringen niet hard maken omdat de getuigenissen zijn gebaseerd op leugens met als gevolg dat de politiek; pers en publieke opinie het gerecht nog maar eens kunnen verwijten en aanvallen wegens vermeende incompetentie. Het is een eeuwige cirkel van leugens, die gewild of niet al jaren in leven wordt gehouden.

M.a.w. zulke leugenachtige onzin staat het onderzoek naar de echte daders in de weg.

Getuigen die oog in oog hebben bestaan met de daders worden niet gelooft. Onbetrouwbare verhalen en getuigenissen van “aan lager wal geraakte advocaten en gangsters” daarentegen gaan erin als zoete koek, en zijn zowat de hoofd-ingrediënten van menig boek en artikel terzake. "De fantastische verhalen van oom "Wim”.

Re: Etienne Delhuvenne

Opgewarmde kost inderdaad en een ferme clickbait met 'Bruno Vandeuren wist alles over de bende'. Dat verhaal Bruno Vandeuren en Dekaise is al honderd keer opgerakeld.

Het meest interessante over Bruno is te lezen in het laatste boek van Geens, waar ze schrijft dat Willy De Schepper (volgens haar betrokken bij ALLE bendefeiten) hoofdverdachte is met betrekking tot het elimineren van le gitan.

Re: Etienne Delhuvenne

Vandeuren heeft verschillende versies over zijn deelname verteld. Ik geloof dat hij inderdaad betrokken was bij het vervoer van de wapens vie Beau site naar café De Pomp. Hij noemde ook Bauniet en Bultot. Twee namen die zowel bij de eerste als de laatste bendefeiten genoemd werden.

16

Re: Etienne Delhuvenne

Geduld, dit was de inleiding.

Re: Etienne Delhuvenne

Is P. Patrick Henderickx zoals hier onlangs werd gesuggereerd?

18

Re: Etienne Delhuvenne

Django68 wrote:

Is P. Patrick Henderickx zoals hier onlangs werd gesuggereerd?

Dat is toch de naam die bij de familie van Vandeuren gekend is als een van de medeplichtigen... T.Q.L. is de vietnamees Ton Qaung Loc.

Benieuwd of men nu morgen de naam van de franse gangster (initialen M.A.) zal noemen.

19

Re: Etienne Delhuvenne

Michel Anthemus.

20

Re: Etienne Delhuvenne

Niets te lezen wat nog niet geweten was....

https://i27.servimg.com/u/f27/20/50/04/55/page_210.jpg

Geen volledige naam van P. ... Geen spectaculaire onthulling wie de Franse gangster nu is. Zwaar teleurgesteld in het artikel van vandaag! (En ik had er speciaal mijne wekker voor gezet roll)