51

Re: Aalst: 9 November

Als het dezelfde bende was is dat inderdaad vreemd.

52 (edited by stoffel 24-08-2010 15:23)

Re: Aalst: 9 November

Met interesse zal ik de komende tijd dit forum nalezen. Mijn interesse in de bende werd weer gewekt door de reconstructie op tv. Als kind heb ik er ook wel over gehoord in de media maar ik was destijds maar zes jaar oud in 1985. Wat ik me er enkel nog van herinner was dat het geheel wel heel dichtbij kwam met de aanslag in Delhaize Aalst. Mijn moeder kende familie van David V.D.S. en dat maakte alles nog veel tastbaarder.

De vrees bij de bevolking zat er na die aanslag in Aalst wel goed in, we stopten met onze inkopen doen in Delhaize en gingen jaren naar een ander warenhuis. Vandaag bij mijn ouders in de schuiven gedolven en het doodsprentje nog teruggevonden van het gezin V.D.S.. Nu stort ik me zodra ik wat tijd heb op het boek van Guy Bouten. In afwachting van het boek van David V.D.S. dat in oktober zou verschijnen.

53

Re: Aalst: 9 November

David schrijft een boek? Ik raad u aan eerst De bende te lezen en daarna de parlementaire dossiers. Lees pas daarna Bouten want anders start je met de complottheorie. Dit kan een eindpunt zijn maar niet het beginpunt van een lange studie.

54

Re: Aalst: 9 November

K& wrote:

David schrijft een boek?

Het eerste wat ik er van hoor. Ik vraag mij eigenlijk af of de dingen echt gaat vertellen zo als ze zijn want murcielago vertelde ons toch een paar opmerkelijke dingen. Zo zou vader/opa Vanden Abiel toch meer moeten weten dan hij tot nog toe liet uitschijnen. Ze werden opgewacht als het ware en vermoord op een manier dat het wel echt een persoonlijke afrekening was. Ik denk dat het geen toeval is dat men juist zijn nummerplaten dan bezigden. Maar waarom zou hij de waarheid vertellen als die pijnlijk en hard is, daarmee brengt hij zijn dochter/schoonzoon/kleinkind niet terug.

Re: Aalst: 9 November

Inderdaad, hij schrijft een boek, ik neem aan in samenwerking met een auteur aan wie hij zijn verhaal vertelde » www.boekenbank.be

Ik kwam er op uit toen ik het boek van Guy Bouten ging zoeken en het nergens kon vinden een boekhandel bevestigde verwachte verschijning van een nieuw boek begin oktober.

56

Re: Aalst: 9 November

Daarmee brengt hij ze inderdaad niet terug, maar indien hij echt iets meer weet moet hij wel verder leven met de gedachte dat hij niet mee werkt om de moordenaars van zijn schoonzoon (misschien nog te begrijpen), dochter en kleinkind (helemaal niet te begrijpen) helpt te vinden. Heeft iemand al contact gehad met VDA?

Re: Aalst: 9 November

stoffel wrote:

Inderdaad, hij schrijft een boek, ik neem aan in samenwerking met een auteur aan wie
hij zijn verhaal vertelde » www.boekenbank.be

De bewuste auteur is Annemie Bulté, een journaliste die haar sporen heeft verdiend in de zaak X1.

Hier is meer informatie » www.uitgeverijvrijdag.be

Re: Aalst: 9 November

K& wrote:

David schrijft een boek? Ik raad u aan eerst De bende te lezen en daarna de parlementaire dossiers. Lees pas daarna Bouten want anders start je met de complottheorie. Dit kan een eindpunt zijn maar niet het beginpunt van een lange studie.

Hallo, kan je misschien wat meer info geven desnoods via email over het boek "De Bende", en info waar ik die dingen nog kan bekomen? Dank u.

59

Re: Aalst: 9 November

Jos wrote:

Daarmee brengt hij ze idd niet terug, maar indien hij echt iets meer weet moet hij wel verder leven met de gedachte dat hij niet mee werkt om de moordenaars van zijn schoonzoon (misschien nog te begrijpen), dochter en kleinkind (helemaal niet te begrijpen) helpt te vinden. Heeft iemand al contact gehad met VDA?

Er is toch iets dat de de familie Van de Steen/Van Den Abiel een doel bewust doelwit was van de Bende. Ik stel mij vragen bij bepaalde dingen:

  1. Relatie met Podevijn. (Is het waar dat opa Van Den Abiel na de aanslag gevloekt heeft en de naam Podevijn vernoemde?)

  2. Waarom gebruiken ze zijn nummerplaten later.

  3. Iemand die dicht staat bij de familie beweerde ook dat er meer aan de hand was.

  4. De onderzoekers gingen er al die jaren vanuit dat de familie de baan overstak en langs voor binnen ging, maar ze namen de wagen en de parking langs achteren.

  5. Was het normaal dat men met heel de familie ging gaan wandelen? Ik heb altijd gehoord dat Vandensteen zelden in de winkel was geweest.

60

Re: Aalst: 9 November

JOS wrote:

Daarmee brengt hij ze idd niet terug, maar indien hij echt iets meer weet moet hij wel verder leven met de gedachte dat hij niet mee werkt om de moordenaars van zijn schoonzoon (misschien nog te begrijpen), dochter en kleinkind (helemaal niet te begrijpen) helpt te vinden. Heeft iemand al contact gehad met VDA?

Misschien had hij er zelf iets mee te maken of wisten de daders dat hij meer wist. Daarom dat één van de daders de volgende dag opdook in het ziekenhuis (naar het schijnt) en dat zijn nummerplaten later gebuikt werden op gestolen auto's. De boodschap: gij kent ons, maar wij kennen u ook en we weten u te vinden als het moet.