541

Re: DNA-onderzoek

» YouTube

Inmiddels is het DNA onderzoek meer dan 27 jaar geleden gestart en schijnbaar nog steeds geen resultaat ... In dit tijdsbestek had men van alle Belgen wel een DNA staal af kunnen nemen.

542

Re: DNA-onderzoek

ADN/DNA

Message » postimg.cc
Expéditeur: Madani Bouhouche

543

Re: DNA-onderzoek

Dezelfde documenten » prnt.sc | prnt.sc

544

Re: DNA-onderzoek

Beschikking van de OR waarbij de gevraagde onderzoeksdaden worden afgewezen wegens dubbel gebruik met reeds lopende of uitgevoerde onderzoeken. Uitgenomen voor 3 personen waar vroeger en nu niets voor gedaan wordt wegens te ver verwijderd van het onderzoek.

M.a.w.: al die gevraagde onderzoeken naar de Slimans en anderen hebben reeds plaats gehad of zijn nog bezig.

545

Re: DNA-onderzoek

Ik dacht dat het dossier van de Bende van Nijvel dossier 26/90 was en niet dossier N°90/26

Re: DNA-onderzoek

Xenophon wrote:

Beschikking van de OR waarbij de gevraagde onderzoeksdaden worden afgewezen wegens dubbel gebruik met reeds lopende of uitgevoerde onderzoeken. Uitgenomen voor 3 personen waar vroeger en nu niets voor gedaan wordt wegens te ver verwijderd van het onderzoek.

M.a.w.: al die gevraagde onderzoeken naar de Slimans en anderen hebben reeds plaats gehad of zijn nog bezig.

Ik moet nu toch wel een beetje lachen, so sorry.

In de zaak-Dekaise beschik ik over documenten waaruit blijkt dat de justitie en politie de zaak tegen de broers Sliman (on)bedoeld in de doofpot stoppen. Onder andere in 2022 zijn getuigen in de zaak-Dekaise ondervraagd door de politie. Nadien zijn die getuigen door een burger(!) geconfronteerd met een normale foto - geen robotfoto - van Xavier Sliman, waarop zij:

  1. aansloegen (omdat zij die foto niet kenden)

  2. en hun verbazing uitten over waarom de politie hen die foto niet had getoond.

Ook hier geldt weer dat ik mijn reputatie als advocaat - voor wat het tegenwoordig waard is - niet op het spel wil zetten met het verkopen van onzin, althans laat eenieder zelf zijn conclusies trekken.

Opnieuw is mijn probleem dat het niet aan mij is om die stukken hier te plaatsen. Dat moeten die anderen doen. Voor mij waren ze er op 30 september 1982 bij, Thierry en Xavier.

P.s.: blijkens de verklaring een van de exen van Xavier, heeft hij tegen de hem verhorende rijkswachters gelogen over zijn komen en gaan in België ten tijde van de overval op wapenhandel Dekaise.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

547

Re: DNA-onderzoek

Ik zie de grap niet. Alle onderzoeksdaden ivm vingerafdrukken en DNA die gevraagd werden, ook over uw Slimans, zijn reeds gebeurd of zijn bezig. Wat de vingerafdrukken betreft weet ik wel zeker dat dat reeds lang geleden gebeurd is zonder resultaat. DNA weet ik niet maar ik zie niet in waarom een OR zou liegen en haar carrière en vrijheid riskeren.

Als u een partij die een belang heeft vertegenwoordigt dan kan die gemotiveerd bijkomende onderzoeksdaden vragen.

Denkt u dat er geknoeid werd in het onderzoek: ga naar de politie en leg klacht neer met burgerlijke partijstelling of vraag aan uw getuige om dat te doen en vergezel die (als u tenminste advocaat bent, wat u beweert maar ik niet weet en aan een Belgische balie bent ingeschreven).

Voor het overige is wat u denkt of vindt even relevant als wat gelijk wie hier op de site denkt. Voor wat het waard is: met alle op robotfoto 'geïdentificeerde' daders van bij Dekaise kan je een touringcar vullen en verklaringen van exen zijn één, of ze de waarheid zijn iets anders en of het feit dat de Slimans ogen of hun aanwezigheid in België impliceert dat ze betrokken waren bij Dekaise nog iets anders.

Ik lees hier en op het Franstalig forum veel geblaas over de Slimans en een paar anderen maar behalve de gratuite bewering dat het gerecht de zaak zou saboteren zie ik geen bewijs of serieuze aanwijzing van betrokkenheid.

548

Re: DNA-onderzoek

Xenophon wrote:

Beschikking van de OR waarbij de gevraagde onderzoeksdaden worden afgewezen wegens dubbel gebruik met reeds lopende of uitgevoerde onderzoeken. Uitgenomen voor 3 personen waar vroeger en nu niets voor gedaan wordt wegens te ver verwijderd van het onderzoek.

M.a.w.: al die gevraagde onderzoeken naar de Slimans en anderen hebben reeds plaats gehad of zijn nog bezig.

Even een aanvulling: er is en er wordt onderzoek gedaan naar de gevraagde personen, uitgezonderd Pierson, Piro en Masson. Verder is het gerecht bewijsmateriaal van Beersel, een huls met vingerafdruk, kwijt geraakt ... Dus hier kan niet op vergeleken worden.

Xenophon wrote:

Alle onderzoeksdaden ivm vingerafdrukken en DNA die gevraagd werden, ook over uw Slimans, zijn reeds gebeurd of zijn bezig. Wat de vingerafdrukken betreft weet ik wel zeker dat dat reeds lang geleden gebeurd is zonder resultaat. DNA weet ik niet maar ik zie niet in waarom een OR zou liegen en haar carrière en vrijheid riskeren.

Mijn stelling is dat DNA onderzoek helemaal niet zo lang hoeft te duren en al helemaal geen 27 jaar! Dat slachtoffers via advocaten het gerecht om actie vragen kan ik me in deze wel voorstellen, mede gezien het feit dat onderzoeken naar alle "usual suspects" geen positief resultaat heeft opgeleverd.

Re: DNA-onderzoek

Wat doet u veronderstellen dat het slachtoffers zijn die via een advocaat het gerecht om actie hebben gevraagd? Waarom zou het geen persoon kunnen zijn die in verdenking werd gesteld? (art.61quinquies WvSv)

Bovendien vermeld de betreffende "ORDONNANCE" het dossiernummer 90/26 » Forum terwijl aan het dossier van De Bende van Nijvel het dossiernummer 26/90 werd toegewezen.

550

Re: DNA-onderzoek

edd wrote:

Mijn stelling is dat DNA onderzoek helemaal niet zo lang hoeft te duren en al helemaal geen 27 jaar! Dat slachtoffers via advocaten het gerecht om actie vragen kan ik me in deze wel voorstellen, mede gezien het feit dat onderzoeken naar alle "usual suspects" geen positief resultaat heeft opgeleverd.

Maar je weet toch niet hoe lang het geduurd heeft, dat staat nergens en blijkt nergens uit. Voor hetzelfde geld is die DNA-vergelijking met de Slimans al lang gebeurd, dat weten we niet (of althans, ik weet dat niet). Het enige wat je redelijkerwijs kan zeggen is dat het nog niet voor alle personen op die lijst is gebeurd maar wie weet om welke reden. Verhuisd naar het buitenland, weigering, gestorven maar gecremeerd...ik zeg maar. De enigen die dat weten zijn de onderzoekers belast met het dossier.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat - ik doel nu niet op jou - er personages zijn die rond een aantal zaken 'suspens' trachten in stand te houden. Het is niet aan mij om de OR te verdedigen maar ik heb tot op heden nog nooit iets gezien waarvan je objectief kan zeggen dat ze ermee in fout gaat.

*Die huls is verloren gegaan maar volgens de expert was de vingerafdruk niet exploiteerbaar. Het is wat het is, degenen die hier nu op werken hebben geen maagdelijk nieuw, fris dossier ontvangen.