251

Re: Thierry Sliman

Ik denk zomaar dat dit topic rond de 27e een slotje krijgt, en terecht!

252

Re: Thierry Sliman

Ik denk dat een aantal mensen vooral zeer vooringenomen zijn, gezien de bijna vijandelijke reacties op Youssou ...

253

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Over welke onthulling heeft u het?

Degene die je zelf hebt aangekondigd:

(...) "en ik neem wat de 27e januari komen gaat uitermate serieus."

Youssou N'Dour wrote:

Dit heet karaktermoord. Maar goed, ieder zijn meug.

Als dit al karaktermoord is ... Ik heb geen enkel vertrouwen in deze theorie en daar heb ik - voor mezelf - meer dan voldoende redenen voor. Ik beschouw het als een zeer zwakke theorie; op basis van het boek en de hier gedeelde "aanwijzingen".

Het is hier een forum over de Bende van Nijvel en het biedt de mogelijkheid om je theorie te delen en uit te werken. Maar als een theorie over weinig elementen beschikt, dan moet je het ook niet raar vinden als mensen die theorie niet serieus nemen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:
Youssou N'Dour wrote:

Over welke onthulling heeft u het?

Degene die je zelf hebt aangekondigd:

(...) "en ik neem wat de 27e januari komen gaat uitermate serieus."

Youssou N'Dour wrote:

Dit heet karaktermoord. Maar goed, ieder zijn meug.

Als dit al karaktermoord is ... Ik heb geen enkel vertrouwen in deze theorie en daar heb ik - voor mezelf - meer dan voldoende redenen voor. Ik beschouw het als een zeer zwakke theorie; op basis van het boek en de hier gedeelde "aanwijzingen".

Het is hier een forum over de Bende van Nijvel en het biedt de mogelijkheid om je theorie te delen en uit te werken. Maar als een theorie over weinig elementen beschikt, dan moet je het ook niet raar vinden als mensen die theorie niet serieus nemen.

Ik ben degene die tegen semantische discussies is en toen ik schreef “en ik neem wat de 27e januari komen gaat uitermate serieus”, was een van mijn eerste gedachtes: ik moet niet schrijven ‘onthullingen’ of woorden van gelijke strekking.

Het dossier-Sliman alias de niet adequaat onderzochte piste Sliman heeft een kop, middenstuk en een staart, terwijl die piste als bijkomend voordeel heeft dat die geen last lijkt te hebben van contaminatie als gevolg van slordigheid, malversaties en wat dies meer zij zoals door de jaren heen zichtbaar is geworden in en rondom het Bendedossier.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Thierry Sliman

edd wrote:

Ik denk dat een aantal mensen vooral zeer vooringenomen zijn, gezien de bijna vijandelijke reacties op Youssou ...

Ik loop sinds gisteren met die gedachte rond, edd en vraag mij af waarom die antipathie tegen mij, terwijl ik wel schrijf vanuit mijn hart en mijn ziel, van waaruit op een gegeven moment ook het woord ‘karaktermoord’ opborrelde.

Punt is ook dat ik heb geleerd te schrijven op basis van de aan mij beschikbaar gestelde informatie (bronnen), omdat ik niet wil worden afgeschilderd als fantast of pathologische leugenaar en voor zover ik dat mocht zijn, is dat (dus) gebaseerd op serieus door mij genomen informatie waaruit ik heb geput. Anderzijds moet ik ook leren kritiek niet al te persoonlijk op te vatten. In ieder geval probeer ik mijn energie aan te wenden voor het goede en te gaan voor wezenlijke inhoud.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:
Ben wrote:

Degene die je zelf hebt aangekondigd:

(...) "en ik neem wat de 27e januari komen gaat uitermate serieus."


Als dit al karaktermoord is ... Ik heb geen enkel vertrouwen in deze theorie en daar heb ik - voor mezelf - meer dan voldoende redenen voor. Ik beschouw het als een zeer zwakke theorie; op basis van het boek en de hier gedeelde "aanwijzingen".

Het is hier een forum over de Bende van Nijvel en het biedt de mogelijkheid om je theorie te delen en uit te werken. Maar als een theorie over weinig elementen beschikt, dan moet je het ook niet raar vinden als mensen die theorie niet serieus nemen.

Ik ben degene die tegen semantische discussies is en toen ik schreef “en ik neem wat de 27e januari komen gaat uitermate serieus”, was een van mijn eerste gedachtes: ik moet niet schrijven ‘onthullingen’ of woorden van gelijke strekking.

Het dossier-Sliman alias de niet adequaat onderzochte piste Sliman heeft een kop, middenstuk en een staart, terwijl die piste als bijkomend voordeel heeft dat die geen last lijkt te hebben van contaminatie als gevolg van slordigheid, malversaties en wat dies meer zij zoals door de jaren heen zichtbaar is geworden in en rondom het Bendedossier.

Waar ik schreef “geen last”, moet zijn: “weinig of minder last”, ik moet preciezer zijn.

Zonder kontkruiperig te willen worden, hecht ik eraan hier op te merken dat ik veel respect heb voor Jean-Pierre Adam, die zich met enorme inzet en beperkte middelen heeft ingezet voor het (verder) tot ontwikkeling laten komen van de piste-Sliman. Tot zover deze lezing.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

257

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Het dossier-Sliman alias de niet adequaat onderzochte piste Sliman heeft een kop, middenstuk en een staart, terwijl die piste als bijkomend voordeel heeft dat die geen last lijkt te hebben van contaminatie als gevolg van slordigheid, malversaties en wat dies meer zij zoals door de jaren heen zichtbaar is geworden in en rondom het Bendedossier.

Het enige probleem is dat ze niet door objectieve elementen ondersteund wordt en de kwaliteit van de 'research' van Adam veel te wensen overlaat. En ik heb zijn werk zeer aandachtig gelezen, of je dat nu gelooft of niet. Zoals anderen vind ik het een zeer zwakke piste. Wat betreft de verklaringen van Verdin: wie die als zoete koek slikt is getikt, ik kan het niet anders zeggen, sorry. De man is fundamenteel onbetrouwbaar. Ik neem niets aan van hem dat niet onafhankelijk en objectief vastgesteld wordt.

Daarenboven kan ik enkel zeggen dat je steeds maar herhaalde opmerkingen over allerhande DNA-sporen, op til zijnde maar niet geconcretiseerde 'ontwikkelingen' etc m.i. enkel als doel lijken te hebben de spanning op te kloppen. Je schrijft veel maar zegt weinig. Niks persoonlijks, ik ken je niet en heb dus niets tegen (of voor) jou. Enne, ik zie veel nota's van advocaten en die hun gebruikelijke stijl is toch niet wat ik bij jouw schrijfsels herken. Je lijkt ook niet vertrouwd met procedure aspecten.

Maar ok, we wachten de 27e af. Als dan blijkt dat dit alles enkel de voorbode was van een nieuw boekje of interview maar er niets substantieels komt dat relevant is dan ga ik Ben vragen om een knop te voorzien zodat ik je posts niet meer moet zien staan.

258

Re: Thierry Sliman

Xenophon wrote:

Het enige probleem is dat ze niet door objectieve elementen ondersteund wordt en de kwaliteit van de 'research' van Adam veel te wensen overlaat. En ik heb zijn werk zeer aandachtig gelezen, of je dat nu gelooft of niet. Zoals anderen vind ik het een zeer zwakke piste.  Wat betreft de verklaringen van Verdin: wie die als zoete koek slikt is getikt, ik kan het niet anders zeggen, sorry. De man is fundamenteel onbetrouwbaar. Ik neem niets aan van hem dat niet onafhankelijk en objectief vastgesteld wordt.

Piste van de Slimans is waardeloos t.o.v de zogeheten ‘Bende van Nijvel’. Het is al door zoveel anderen weerlegd met talloze goede argumenten. Net zoals andere zaken waarop zovele theorieën worden gebreid.

Een goede advocaat zou overigens wel iets zinvollers met zijn tijd kunnen doen dan het onder alweer een andere nickname herkauwen van oude foutieve zaken zoals de door hem recent geciteerde 'Roze Baletten' waarvan reeds uitvoerig is aangetoond dat de betrokkenen geen uitstaans hadden met de Bende van Nijvel, noch met pedofilie, noch met de zelfmoord van een jongen uit het home in Sint-Genesius-Rode.

Het is trouwens veel interessanter om eens te duiden wie deze zaken onder de noemer ‘Bende van Nijvel’ probeerde te brengen en waarom.

Is het een toeval dat deze persoon - naam gekend bij de CWB - jarenlang intens samenwerkte met Jean-Pierre Adam. Soms is toeval te toevallig om nog toeval te zijn.

En voor wie nog teveel tijd heeft en het nog verder zinloos wil invullen, hier een stukje uit het boekje van Patrick Verdin, zowat het enige begrijpbare en concrete dat ik uit het orakel kon halen:

In september 2020 ontdekte ik (Patrick Verdin) het getuigenis van Jean-Pierre Adam op YouTube op TV LUX, een kleine zender in de provincie Luxemburg. Ik verneem dat hij op een document is gestuit waarin de gebroeders Sliman ervan worden beschuldigd te behoren tot de Bende van Nijvel; hij voegt eraan toe dat door getuigen een Mercedes is gesignaleerd en dat deze toebehoort aan een van de gebroeders Sliman. Dit is logisch voor mij, omdat Xavier Sliman inderdaad de eigenaar van een donkere Mercedes was, zoals de getuigen zeggen.

Jean-Pierre Adam legt verder uit dat de reden waarom de Bende van Nijvel in 1984 tot 1985 een 'pauze' hield, is dat Thierry Sliman 21 maanden in de gevangenis heeft gezeten. Hij zegt ook dat als de moorden door de Bende van Nijvel in november 1985 weer ophielden, dat dit kwam doordat het 'team' in 1986, 1987, 1988 en 1989 opgesloten zat, hetgeen onjuist is. Op dit punt ben ik verdeeld, zozeer als de eerste twee beschuldigingen van Jean-Pierre Adam ernstig zijn, deze geen steek houden.

Ik (Patrick Verdin dus) besloot daarom contact op te nemen met mevrouw C., journaliste bij TV LUX, zodat zij mij de gelegenheid kon geven op Jean-Pierre Adam te reageren. Zij stemt toe, en dus leg ik uit dat Jean-Pierre Adam dingen zegt die niet waar zijn. Het was tijdens het bekijken van de reportage "De Bende van Nijvel, het Franse spoor" dat ik Jean-Pierre Adam opnieuw hoorde zeggen dat Xavier Sliman mank liep, dat Thierry een pokerspeler was en dat daarom een taxichauffeur in Bergen was neergeschoten, evenals een herbergier die ook een pokerspeler was, en dat het zeker te wijten was aan een gokschuld. Door deze twee nieuwe valse elementen te ontdekken, begin ik het doel van Jean-Pierre Adam's manoeuvre te begrijpen.

Jean-Pierre Adam verklaarde dat hij contact had gehad met D. B., commandant van de SRPJ van Reims, die hem vertelde dat Thierry Sliman en zijn broer Xavier inderdaad zeer gevaarlijk waren, en dat zij moordden alsof zij een appel aten. Bijgevolg wist J.-P. A. van majoor B. dat de hele ploeg in de jaren 1986, 1987, 1988, 1989 en 1990 op vrije voeten was. Waaronder ikzelf, want sinds 1986 zijn Thierry Sliman en ik bezig met het schrijven van dit boek. Ik besloot mijn twee vrienden in het openbaar te verdedigen, en zo liet ik J.-P. A. via een "live" bericht op mijn Facebook-pagina zien dat hij onzin uitkraamde!

Een taxichauffeur uit Charleville-Mézières die in de jaren tachtig werkte, legde zijn getuigenis af. Hij zei dat Xavier Sliman nooit mankte en dat Thierry geen pokerspeler was. Een dame die Xavier kende getuigde ook aan dat hij nooit mank liep. Maar waarom deze valse informatie van een voormalig politiecommissaris?

259

Re: Thierry Sliman

Ik heb niets tegen je Youssou N'Dour. Maar ik vind het onfatsoenlijk dat Jean Pierre Adam in het openbaar mensen aanvalt tegen wie hij geen serieus argument heeft. Zijn daad is beschamend. Het doel van Jean Pierre Adam is om de gendarmerie vrij te pleiten, zoals hij zelf zegt. Hij is geen witte ridder die om gerechtigheid geeft.

Re: Thierry Sliman

Tiens, dank voor uw reactie - ik ben het zeker niet op alle conclusies van Jean-Pierre Adam eens - en "een goede advocaat zou overigens wel iets zinvollers met zijn tijd kunnen doen", heeft meer lading dan u denkt.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.