Re: Thierry Sliman

P-51 wrote:

Een soort Vlaams Accent ... je moest eens weten hoeveel accenten wij hier hanteren (in Vlaanderen, bedoel ik) en hoezeer dat onderling verschilt. Volgens mij kan het ook Surinaams geweest zijn.

Ja, laten we nu niet overschakelen van de zwak onderbouwde Sliman hypothese op een hypothese gestoeld op wat een persoon heeft menen te horen die zo miraculeus aan het Bende inferno is ontsnapt dat ook hier recht op gerede twijfel aanvaardbaar is.

Re: Thierry Sliman

Tiens wrote:

Het is ook niet aan mij om de waarheid - als ik die al zou hebben - naar voren te brengen, zoals je me alweer tracht op te dringen, maar aan het gerecht. Ook dat zou een verstandig iemand moeten weten. Ook dat zou een advocaat moeten weten. En een verstandig advocaat zou dat zeker moeten weten.

(Iedereen die daarbuiten aanklaagt en blijft aanklagen dat het gerecht hierin schromelijk gefaald heeft tot op heden, heeft natuurlijk overschot van gelijk. Laat dat duidelijk zijn.)

U reageert niet op mijn uitleg hiervoor en heeft het in plaats daarvan over het opdringen van de waarheid met uw blik gericht op een rode lap, in de vorm van een advocaat die zijn beroep onwaardig is. Met u valt geen fatsoenlijke inhoudelijke discussie te voeren.

Spectator Of Life wrote:

Ja, laten we nu niet overschakelen van de zwak onderbouwde Sliman hypothese op een hypothese gestoeld op wat een persoon heeft menen te horen die zo miraculeus aan het Bende inferno is ontsnapt dat ook hier recht op gerede twijfel aanvaardbaar is.

De Sliman-hypothese is de sterkst onderbouwde hypothese in de Bendezaak, voor zover die ziet op (een deel van de) aan de Bende van Nijvel toegeschreven feiten in de periode 1982-1983.

Er komt echt een hele interessante ontwikkeling aan. Ik heb mijn hotel al geboekt en kijk reikhalzend naar die ontwikkeling uit. Gelukkig kan niemand mij daar de mantel over uitvegen.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

283

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

De Sliman-hypothese is de sterkst onderbouwde hypothese in de Bendezaak, voor zover die ziet op (een deel van de) aan de Bende van Nijvel toegeschreven feiten in de periode 1982-1983.

Er komt echt een hele interessante ontwikkeling aan. Ik heb mijn hotel al geboekt en kijk reikhalzend naar die ontwikkeling uit. Gelukkig kan niemand mij daar de mantel over uitvegen.

Ik alvast ben het daar niet mee eens. Om vele redenen is de hypothese ontstellend zwak. Maar wat ik hier ook zou mogen uiteenzetten daarover, het heeft geen zin te praten met iemand die een one track mind heeft.

Begin eens met te zeggen WELKE Sliman je verdachte is, of zijn het ze beiden? En als Thierry erbij was in 1982-1983, waarom schrijft je inspirator en guru (Adam) dan in zijn eigen werk, p.106, dat Thierry Sliman rond 19.12.1983 vrijkomt uit de gevangenis na een straf van 9 maand? 

Dat impliceert dat hij vanaf ongeveer maart 1983 opgesloten zat bij en de meeste zaken in 1983 niet kan betrokken geweest zijn. Of werkte Bultot ook als gevangenisdirecteur in Frankrijk?

We zullen zien.

Re: Thierry Sliman

Allebei. Als Thierry Sliman vanaf ongeveer maart 1983 opgesloten heeft gezeten, dan is dat na de diefstal van de Volkswagen Golf in Plancenoit op 14 februari 1983. Ik heb ook nooit beweerd dat de gebroeders Sliman bij alle zaken betrokken zijn geweest.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

285

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Ik heb ook nooit beweerd dat de gebroeders Sliman bij alle zaken betrokken zijn geweest.

Jean-Pierre Adam vertelt het hem. In een artikel dat hier is gepubliceerd ("Topturbocommando", 27 Oct 2023 - 22:09) » tueriesdubrabant.1fr1.net

"Pour lui Xavier et Thierry Sliman sont les tueurs du Brabant. Les deux ont participés à tout les faits en 1982, 1983, et 1985."

Vertaling:

"Voor hem zijn Xavier en Thierry Sliman de moordenaars van Brabant.Beiden waren betrokken bij alle gebeurtenissen in 1982, 1983 en 1985."

286

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Allebei. Als Thierry Sliman vanaf ongeveer maart 1983 opgesloten heeft gezeten, dan is dat na de diefstal van de Volkswagen Golf in Plancenoit op 14 februari 1983. Ik heb ook nooit beweerd dat de gebroeders Sliman bij alle zaken betrokken zijn geweest.

OK. Ik geef toe: qua datum had hij er voor zover we weten kunnen bij zijn in Plancenoit. Net als miljoenen anderen.

Nu we het hebben over Plancenoit: had één van de Slimans kort zwart kroeshaar? De dader namelijk wel, volgens de getuige. Sprak onberispelijk Frans, leek goed opgeleid, ongeveer 1 meter 80, atletisch gebouwd. Klinkt dat als een Sliman? Ik zie geen kroeshaar. Op de foto's die ik zag van Xavier lijkt hij eerder een gestuikte papzak. Thierry, ok, kan theoretisch.

Ik zeg er bij: ik hecht weinig belang aan die beschrijvingen, want door ongetrainde personen en onder extreme stress. Maar uit je posts meen ik te begrijpen dat jij wel belang hecht aan robotfoto's etc.

No cherrypicking. Is dat compatibel met één van de Slimans? Welke feiten ben jij overtuigd dat een/de Slimans erbij waren?

287

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Met u valt geen fatsoenlijke inhoudelijke discussie te voeren.

Inderdaad, wanneer iedereen je argumenten voor je discussie weerleggen is er geen fatsoenlijke discussie meer te voeren.

Youssou N'Dour wrote:

Gelukkig kan niemand mij daar de mantel over uitvegen.

Andere tactiek dan maar, maar het is dus volstrekst onnodig om je je in een slachtofferrol te wentelen om je ongelijk te verbergen.

288

Re: Thierry Sliman

Misschien stoppen met op de man (of vrouw) te spelen. Dit leidt tot niets. We gaan het de 27ste van zelf wel zien of horen!

289

Re: Thierry Sliman

Vind ik ook Edd.

290

Re: Thierry Sliman

Nou nog één dag, en dan mag er hoogstwaarschijnlijk een slotje op de topic, vrees ik? Ik hecht nog meer waarde aan het topic Kester van Kenza, dan deze onzin. En daar zit al heel lang een slotje op. En mocht ik er naast zitten, dan geef ik dat eerlijk toe, dan zal ik hier in de toekomst genuanceerder zijn.