1,161

Re: Aalst: 9 November

fenix wrote:

Een gans gezin, dat is toch opvallend niet?

Als dat gezin toevallig net buiten komt op het moment dat de bende naar binnen wilt, dan waren ze jammer genoeg op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en werden ze vermoord omdat ze in de weg stonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,162

Re: Aalst: 9 November

Maar zo is het niet gegaan he Ben. Bij mijn weten stond David niet in de weg. En op zijn mama zijn ze beginnen schieten terwijl ze wegliep. Iemand die wegloopt staat niet in de weg . Op zijn zus is geschoten van op 10 cm afstand. Ik vind het al gruwelijk om dit te schrijven. Bij dat gegeven moet je toch beseffen dat er weinigen in aanmerking komen om dit te doen bij een kind. Van op 10  cm......ik zou het niet geloven moest David dat zelf niet gezegd hebben. En waar hij de moed vandaan gehaald heeft de autopsieverslagen te lezen weet ik ook niet.

Ook op de andere slachtoffers is trouwens niet of niet altijd geschoten omdat ze in de weg stonden.

Feit is en blijft dat niemand weet of er tussen ALLE slachtoffers van de warenhuisovervallen mensen geviseerd werden of dat het toevallige slachtoffers waren. Maar dat ze niet allemaal vermoord werden omdat ze in de weg stonden is een zekerheid.

We kunnen hier toch niet uitsluiten dat sommige slachtoffers mogelijk iets gezien hebben dat ze niet hadden mogen zien of iemand herkend hadden.

Maar ook het omgekeerde is waar, bij mijn weten hebben twee getuigen verklaard dat ze denken dat er niet geschoten werd op hen omdat ze iemand dachten te herkennen. Ik denk aan een getuige uit Overijse die dacht een jeugdvriend te herkennen.

1,163

Re: Aalst: 9 November

Dus fenix, ge denkt dat mocht er zich een andere familie dan de familie Van De Steen in dezelfde situatie hebben bevonden er niet zou zijn geschoten.

1,164

Re: Aalst: 9 November

fenix wrote:

Maar zo is het niet gegaan he Ben. Bij mijn weten stond David niet in de weg. En op zijn mama zijn ze beginnen schieten terwijl ze wegliep.

Zo is het wel gegaan, de familie Van de Steen wandelde naar buiten en net op dat moment wilde de bende het warenhuis binnen wandelen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,165

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:
fenix wrote:

Een gans gezin, dat is toch opvallend niet?

Als dat gezin toevallig net buiten komt op het moment dat de bende naar binnen wilt, dan waren ze jammer genoeg op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en werden ze vermoord omdat ze in de weg stonden.

2 elementen roepen vragen op:

  1. Waarom de leden an deze familie vermoorden met een kogel in het hoofd?

  2. Was het niet het doel om een gezin te vermoorden om schock te creëren?

We denken op dit punt aan de getuigenis van Mendez minnares. De scène die David in zijn boek beschrijft, suggereert dat er misschien een gezin werd verwacht, aangezien een van de moordenaars verbogen was "achter een stapel kluisjes".

1,166

Re: Aalst: 9 November

Wat bedoelt U met "een stapel kluisjes"?

1,167

Re: Aalst: 9 November

De scène die David in zijn boek beschrijft is als volgt :

"We gaan linksaf om de auto te vinden ... we horen iemand roepen ... we draaien ons om en we zien 2 lange mannen op ons akommen ... een 3 eme man komt achter een  stapel kluisjes vandaan ...".

1,168

Re: Aalst: 9 November

Die boeken werden niet geschreven door David Van De Steen maar door Annemie Bulté. Waar haalt Annemie Bulté dat gegeven vandaan? Een dichterlijke vrijheid of op aangeven van David Van De Steen? Feit is dat zonder de nodige uitleg niemand kan verklaren wat met "een stapel kluisjes" bedoeld wordt. Enfin, ik toch niet.

1,169

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Als .....dan ...

Dat is dan A꜀ = U−A.

Als we Angèle dan even aan het woord laten:

Angèle Troch, de vroegere buurvrouw van het gezin Van de Steen:
"Zo'n brave mensen... zo'n fantastische kinderen... ik heb nog de geboorte mee gemaakt van beiden..."

"...dan..."
We wisten dat ze iedere zaterdag naar de Delhaize gingen. 
Trees werkte in een schoenenwinkel in het centrum van Aalst. 
Gilbert ging haar dan samen met de kinderen daar halen om samen boodschappen te doen."

Schrandere observatie.  Zouden enkel de buren daartoe in staat zijn?

1,170

Re: Aalst: 9 November

Daarmee weten we nog niet wat er met "een stapel kluisjes" wordt bedoeld » Forum