1,191

Re: Aalst: 9 November

Ook Patricia Finné, dochter van Léon Finné, en ook Mevrouw Djuroski werden "bedreigd" of "geïntimideerd" met talrijke anonieme telefoonoproepen : "niemand spreekt aan de andere kant van de lijn, maar ik hoor heel duidelijk iemand ademen. Deze anonieme telefoonoproepen vonden plaats enige tijd NA DE FEITEN VAN AALST."
(Patricia Finné en mevrouw Djuroski waren nochtans slachtoffers n.a.v. de feiten in Braine-l'Alleud en Overijse op 27 09 1985).

Ik heb dit gelezen in "Les Tueurs fous du Brabant - Le cold case aux 28 victimes" - Michel Leurquin/Patricia Finné en heb het hier in het kort vertaald.

Ik kom er later op terug.

1,192

Re: Aalst: 9 November

Er is ook de zoon van de heer Van Den Eynde.
Ik meen mij ook te herinneren dat er na zijn getuigenis een poging werd gedaan om de eigenaar van de frituur in diskrediet te brengen.
Het zijn nog steeds veel toevalligheden.

1,193

Re: Aalst: 9 November

Als de slachtoffers dan toch mee lezen kunnen ze misschien een antwoord verzinnen op deze vraag >> Forum

1,194

Re: Aalst: 9 November

ctrix wrote:

Neen, zo is het niét gegaan. Herlees nog eens héél goed wat David daarover zegt.  Iemand staat niet meer in de weg op het moment dat ze nog een extra schot kregen.

Het gaat me niet om wat er nadien is gebeurd. Het gaat mij om het moment dat de daders het warenhuis willen betreden en de familie Van de Steen naar buiten komt. Ze werden op dat moment getuigen en indien ze niet beschoten zouden geweest zijn dan kon de familie Van de Steen de politie verwittigen. Dat wilden de daders vermoedelijk vermijden. Was er een andere familie buiten gekomen dan zou hetzelfde gebeurd zijn.

Een andere optie van de daders had kunnen zijn om de familie Van de Steen onder schot te houden en te verplichten om opnieuw de winkel binnen te gaan. (Zoals ze ook op andere plaatsen hebben gedaan.) Dat hebben ze jammer genoeg niet gedaan.

En het is niet omdat een slachtoffer een nekschot heeft gekregen dat dat slachtoffer niet eerst in de weg liep.

ctrix wrote:

Ben je van slechte wil, om het zo te willen stellen. Iedereen hier wéét dat het niét zo gegaan. Ik vind je stelling zelfs ronduit beledigend en vernederend tov David.

Ik vind dat je een beetje overdrijft. Het is mijn doel om de gebeurtenissen zo goed mogelijk te begrijpen en reconstrueren. Ik vind het zelf niet leuk om hierover te schrijven. Daarvoor zijn de gebeurtenissen te bloedig en te emotioneel maar zeggen dat mijn stelling beledigend is omdat het niet overeenkomt met jou theorie of hypothese, is volledig van de pot gerukt.

ctrix wrote:

Waarom werd David ook nog van dichtbij beschoten?

Dat weten wij niet. Je kan daarover hypotheses maken, maar de enige die dat weet, is degene die het gedaan heeft. Misschien herkende hij David van buiten het warenhuis en vond hij het "leuk" om nog eens op David te schieten of misschien frustreerde het hem dat David het tot op dat moment overleefd had.

ctrix wrote:

Kortom, ik zal het eens heel hard stellen hé Ben; gooi mij maar van het forum als het u niet aanstaat, maar je liegt.

Toch niet. Er is een getuige die de daders vanop de parking heeft gezien. Hij heeft gezien hoe de daders naar het warenhuis zijn gewandeld en wat er gebeurde vlak voor en op het moment dat de daders de familie Van de Steen tegen komen. En op die getuigenis is mijn stelling gebaseerd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,195

Re: Aalst: 9 November

(...) Een andere Delhaize-klant zat op de parking aan het stuur te wachten terwijl de familie boodschappen deed. Hij had een duidelijk zicht op de ingang toen de drie mannen aankwamen. Ze droegen een kort machinegeweer en bivakmutsen. De getuige heeft zijn verhaal al uitentreuren moeten vertellen: "Ze leken drie galante gasten in die zin dat ze zich atletisch voortbewogen. Ze gingen onmiddellijk uiteen. De eerste liep naar het pad van het Osbroekpark opzij van het warenhuis, de tweede naar de opslagplaats van lege flessen, waar hij uitzicht had op het parkeerterrein, de uitrit en het Osbroekwegeltje. De derde greep een klant vast die net buitenkwam. Ik hoorde een schot en zag die persoon als een zak in elkaar stuiken. Daarbij hoorde ik ijselijk gillen van vrouwenstemmen."

De getuige reed onmiddellijk weg met zijn zoontje achterin en bleef doorrijden toen de achterruit van de wagen stukgeschoten werd. Hij voelde pijn aan zijn hoofd en bloed, zette het kind af in een café vlakbij en keerde terug om zijn vrouw te zoeken. (...)

Bron » Forum

Ik veronderstel dat het deze getuige betreft waar Ben het over heeft maar zeker ben ik er niet van.

1,196

Re: Aalst: 9 November

Als ze zich verspreidden, was dat omdat ze klanten gingen ontmoeten.

1,197

Re: Aalst: 9 November

Uiteraard hielden ze er rekening mee dat ze klanten konden ontmoeten in een Delhaize warenhuis.

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Was er een andere familie buiten gekomen dan zou hetzelfde gebeurd zijn

Ook dat is uiteraard een hypothese die even goed waar als niet waar kan zijn.

Laten we ons even tot de feiten beperken; David heeft al zo vaak naar zijn motorbuur verwezen als hoofdverdachte voor de aanslag in Aalst. In een hierboven nogmaals geciteerde post schrijft David zelfs dat deze reeds serieuze bedreigingen heeft geuit aan het adres van zijn familie. Kunnen we dan minstens een gerede twijfel hebben bij de bedenking dat deze familie toevallig werd gedood? Dan hebben we het nog niet over '19.15', startschot Radio Mi Amigo en andere elementen. Als we dan toch de getuigenissen opnieuw opvoeren refereer ik naar een getuigenis door jou (Ben) gedeeld op dit forum, te lezen in post 36 topic Laurent Podevijn. Extreem interessante getuigenis rond Aalst.

Dat de taalsleutel voor Aalst Vlaams/Nederlands is, zoals een aantal dagen geleden hier werd gesteld, is imo ten volle juist.

1,199

Re: Aalst: 9 November

Maggiore wrote:

Uiteraard hielden ze er rekening mee dat ze klanten konden ontmoeten in een Delhaize warenhuis.

En ik neem aan dat u ook van mening bent dat de beste manier om ervoor te zorgen dat de politie niet wordt gewaarschuwd het afvuren van ongeveer veertig schoten is?

1,200

Re: Aalst: 9 November

Maggiore wrote:

Die boeken werden niet geschreven door David Van De Steen maar door Annemie Bulté. Waar haalt Annemie Bulté dat gegeven vandaan? Een dichterlijke vrijheid of op aangeven van David Van De Steen?

Hoe anders was het zeven jaar geleden, toen ik -Annemie Bulté- David leerde kennen via onze huiscartoonist Jeroom, met wie hij bevriend is. David was toen 34. Toen ik hem in maart 2010 thuis ging bezoeken, ging de deur op een kier open. Spiedende blik, voet achter de deur, klaar om ze terug dicht te gooien. Eén seconde lang duurde dat wantrouwen, daarna ging de deur helemaal open en verscheen een charismatische jonge man met een warme lach. Bij elk bezoek ging het zo. Hij besefte zelf niet eens dat hij dat deed, vertelde hij, toen ik hem er weken later attent op durfde te maken. Hij was ermee opgegroeid, met die extreme waakzaamheid, de woorden van zijn grootouders indachtig: ‘Wees voorzichtig als je een deur opent. Je weet nooit wie ervoor staat.’ Het was maar één van de kleine trekjes die in zijn gedrag gesleten waren – een gevolg van opgroeien met constante angst.
David wilde zijn levensverhaal in een boek neerschrijven. Hoe hij na die fatale avond in november 1985 in het ziekenhuis wakker werd met een aan flarden geschoten heup en het nieuws dat zijn ouders en zijn zus het niet hadden overleefd. Hoe dat zijn leven verdeelde in een vóór en na. Een leven vol heftige, onderdrukte emoties: verdriet, machteloosheid, en veel kwaadheid. Omdat hem en alle andere Bendeslachtoffers onrecht is aangedaan, en omdat ze in de steek zijn gelaten door de overheid. Een leven vol fysieke pijn ook, met 34 operaties aan zijn been, dat er met de jaren almaar slechter aan toe is. Toch mocht het geen triest boek worden. Hij wilde een mooi eerbetoon aan zijn grootouders en zijn familie, zonder wie hij het niet had gered. En, belangrijk: het mocht géén boek worden over het onderzoek, met honderden complottheorieën waar hij gek van werd. Het onderzoek hield hem indertijd niet erg bezig. Hij had het te druk met zijn gevecht om te overleven. Het moest een boek voor de slachtoffers worden. ‘Zouden de mensen hierin geïnteresseerd zijn?’ vroeg hij een tikje onzeker.


Uiteraard heb je bovenstaande niet gelezen/of je negeert het volkomen want 'empathie' of 'EQ' staat dan ook niet in je woordenboek.

Maggiore wrote:

Mijn inziens kan dat belangrijk zijn voor het onderzoek aangaande de manipulatie van onderzoek. En aangezien dat onderzoek wordt bekostigd met belastinggeld mag elke belastingsplichtige deze vraag stellen.

En met deze kennen we direct ook het IQ-niveau. 

Maggiore wrote:

Iedereen weet ondertussen toch dat informatie vragen over het onderzoek naar de Bende van Nijvel zinloos is.

Wat vooral zinloos is, dat zijn jouw bijdragen.
Verkeerde woordkeuze, ze dragen niks bij.
Wat vooral zinloos is, dat zijn jouw posts.

Je doet maar, het is aan de anderen om daar ook hun eigen oordeel over te vellen.
Het mijne is voortaan definitief en onveranderlijk.

En het is aan Ben om jouw denigrerende posts naar de slachtoffers van de Bende van Nijvel hier te laten staan.