1,201

Re: Aalst: 9 November

Spectator Of Life wrote:

Laten we ons even tot de feiten beperken; David heeft al zo vaak naar zijn motorbuur verwezen als hoofdverdachte voor de aanslag in Aalst.

Wie of wat zijn nu eigenlijk de daders/medeplichtigen. De motorbuur? Philippe De Staerke? Michel Libert? De Borains? De familieleden van het Koningshuis? Christan Elnikoff? Christian Smets? Bourgerol? Robert Beijer? Jean-Paul Dauphin? enz.......
En dat zou ik dan allemaal als geloofwaardige stuff moeten beschouwen? Mocht ik dat doen zou er iets ernstigs mis zijn met mij en liet ik mij onmiddellijk opnemen in een psychiatrische instelling wink

1,202

Re: Aalst: 9 November

Scaramouche wrote:

Ook Patricia Finné, dochter van Léon Finné, en ook Mevrouw Djuroski werden "bedreigd" of "geïntimideerd" met talrijke anonieme telefoonoproepen : "niemand spreekt aan de andere kant van de lijn, maar ik hoor heel duidelijk iemand ademen. Deze anonieme telefoonoproepen vonden plaats enige tijd NA DE FEITEN VAN AALST."
(Patricia Finné en mevrouw Djuroski waren nochtans slachtoffers n.a.v. de feiten in Braine-l'Alleud en Overijse op 27 09 1985).

Ik heb dit gelezen in "Les Tueurs fous du Brabant - Le cold case aux 28 victimes" - Michel Leurquin/Patricia Finné en heb het hier in het kort vertaald.

Ik kom er later op terug.

Mijn man en ik (Linda Van Huffelen) hebben er (Wittock-Van Landeghem) twee jaar hard gezwoegd. Niets was ons teveel. Na de overval heeft de firma echter niets meer van zich laten horen. Of misschien toch? Geregeld kreeg ik een anoniem telefoontje. Op de achtergrond hoorde ik dan machines draaien.

...hoe kwam het dat informatie uit eerdere gesprekken met Marie-Jeanne Callebaut telkens uitlekte en in de kranten verscheen?
Acke meldde het voorval aan de gerechtelijke politie in Brussel.
Die onderzocht de zaak en bevestigde dat haar telefoon werd afgeluisterd.

1,203

Re: Aalst: 9 November

Dat zal dan in opdracht geweest zijn van de onderzoeksrechter. Maar ik zie wel het probleem er niet van in.

Re: Aalst: 9 November

Maggiore wrote:
Spectator Of Life wrote:

Laten we ons even tot de feiten beperken; David heeft al zo vaak naar zijn motorbuur verwezen als hoofdverdachte voor de aanslag in Aalst.

Wie of wat zijn nu eigenlijk de daders/medeplichtigen. De motorbuur? Philippe De Staerke? Michel Libert? De Borains? De familieleden van het Koningshuis? Christan Elnikoff? Christian Smets? Bourgerol? Robert Beijer? Jean-Paul Dauphin? enz.......
En dat zou ik dan allemaal als geloofwaardige stuff moeten beschouwen? Mocht ik dat doen zou er iets ernstigs mis zijn met mij en liet ik mij onmiddellijk opnemen in een psychiatrische instelling wink

Wie naast de motorbuur zeker tot de verdachten behoren zijn de druggerelateerde personen die volgens David leiden naar één van de meest beruchte criminelen uit de jaren '80 tot heden. Een spoor eveneens onderzocht door Cel Delta. Jij die hier nogal schijnt te houden van cynische spelletjes en vragen waarop je reeds tevoren een antwoord hebt geformuleerd, kan misschien eens de vraag opwerpen hoe het komt dat deze persoon/personen niet eens een eigen topic heeft/hebben terwijl inmiddels elke sigarettendief uit de jaren '80 hier een eervolle vermelding krijgt.

1,205

Re: Aalst: 9 November

Tiens, voor de elvendertigte keer, leer toch eens je bronnen vermelden aub.

Georganiseerde misdaad luistert familie Bende-slachtoffers af
'Ik hoorde flarden van het gesprek met Marie-Jeanne. Een onbekende man zei dat ze me volgden'

bron » Nieuws

1,206

Re: Aalst: 9 November

Spectator Of Life wrote:

kan misschien eens de vraag opwerpen hoe het komt dat deze persoon/personen niet eens een eigen topic heeft/hebben terwijl inmiddels elke sigarettendief uit de jaren '80 hier een eervolle vermelding krijgt.

Als je vindt dat bepaalde informatie ontbreekt, kan je gerust gebruik maken van de knop "Post new topic".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:
Spectator Of Life wrote:

kan misschien eens de vraag opwerpen hoe het komt dat deze persoon/personen niet eens een eigen topic heeft/hebben terwijl inmiddels elke sigarettendief uit de jaren '80 hier een eervolle vermelding krijgt.

Als je vindt dat bepaalde informatie ontbreekt, kan je gerust gebruik maken van de knop "Post new topic".

No worries Ben, zelf ben ik als oud gediend forumlid even schuldig aan deze soort van lichte hypocrisie. De schrik als gevolg van de terreur die bewuste avond galmt nog steeds rond bij ieder van ons, dat is hetgeen ik kenbaar maak met bovenstaande opmerking. Vandaar ook dat ik kritiek op oud speurders veelal goedkoop vind.

1,208

Re: Aalst: 9 November

Patricia Finné : "J'ai la conviction que j'ai été, ainsi que ma famille, mise sur écoute, sur injonction de qui?".

Vrije vertaling ; "Ik ben ervan overtuigd dat ik en mijn familie afgeluisterd werden (telefoontap), maar op bevel van wie ?".

Bron : "Les Tueurs fous du Brabant - Le cold case aux 28 victimes" - Michel Leurquin/Patricia Finné, 2024.

1,209

Re: Aalst: 9 November

De meest logische verklaring zou zijn dat die telefoontap gebeurd is op bevel van een onderzoeksrechter maar dat zal wel een veel te eenvoudige verklaring zijn voor bepaalde forumleden.
Er is ook niets mis mee dat het dataverkeer van een familielid van een slachtoffer wordt nagetrokken en in bepaalde gevallen zelfs gewenst >> www.gva.be

1,210

Re: Aalst: 9 November

En als inhoud van gesprekken in de krant verschijnt ?  Ook niks mis mee ?