71 (edited by dim 01-09-2010 20:12)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Een zekere "Debeu" beweert op één van de Franse fora dat Jean-Luc Baugniet (jawel, de kerel die tegen betaling het Bendegeheim aan Bouten wou blootleggen) deel zou uitgemaakt hebben van SDRA8, bevriend zou zijn geweest met De Staerke (tiens, die zou bij het spookhuis gezien geweest zijn) en Bultot, contacten had in Braine (altijd maar Braine), goed thuis was in het bos van la Houssière en Michel W. kende (die mogelijk zou ingestaan hebben voor de logistiek).

Bron » tueriesdubrabant.winnerbb.com

72

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Als ik de foto bekijk is er wel met een hagel patroon geschoten en niet met brennekes. Dus toch een "slechte" jager, of één of andere gek.

73

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Geronimo, dit is een nieuw verkeersbord. Ik had het op het bord "Braine le Comte" dat niet ver van de Rue du Pire hangt. Dit bord is enkele tientallen jaren oud en heeft verschillende kogelgaten.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Heeft er hier al iemand de coördinaten van het huis of een kleine beschrijving vanuit de rue du pire. Komende van N, O, Z of W. Ik wil er wel eens een kijkje gaan nemen.

75

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Wat schieten op verkeersborden betreft kun je wel gelijk hebben, ik heb een binnen route ontdekt waar oude verkeersborden staan met serieuze kogelgaten en als je die volgt kom je op een oud stort in Braine ergens in een bos. Weet iemand daar iets meer over want ik vind er maar weinig van terug. Het zou best kunnen dat ze zo hun route kenmerkten omdat ze de weg niet kenden voor eventueel vlucht route plan B.

76 (edited by club_le-happy-few 04-09-2010 14:56)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Kogelgaten in verkeersborden zie je regelmatig hoor. Vraag me ook vaak af wie zich hier mee bezighoudt. Jagers, jongeren die zich vervelen, ... In de "ruigere regio's" van Wallonië (oude mijnwerkersregio's etc.) is dit de normaalste zaak van de wereld.

Ik herinner me ook nog een moordzaak in de buurt van Roosdaal ergens in tweede helft van de jaren '80 (dacht dat dader Van Wijnendaele of iets in die aard noemde, periode '89). Hij vermoorde zijn vrouw, en ging nadien de rest van kogels leegschieten op een verkeersbord in de buurt van Roosdaal.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

kenza wrote:

Het zou best kunnen dat ze zo hun route kenmerkten omdat ze de weg niet kenden voor eventueel vlucht route plan B


Ik heb bewondering voor je fantasie, maar lees eerst het verhaal van Klein Duimpje eens!

Ik vind het jammer dat we met zijn allen soms wat doorslaan. Alles wat niet gelijk duidelijk is, en waar iemand iets over roept, wordt gelinkt aan de Bende van Nijvel. Een spookhuis, kogelgaten in een oud verkeersbord. Als er morgen in een bos iemand de autospiegel vindt van een oude golf, is weer gelijk het hek van de Dam.

Mijn conclusie is: De Bende van Nijvel raakt Belgie nog steeds diep. De Belgen hebben een stukje onverwerkt verleden en compenseren dit met een drang naar complotten en een dierlijke hongerigheid naar elke zelfs maar kleinste vage aanwijzing.

78

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Wat betreft fantasie i.v.m. kogelgaten in verkeersborden, zou ik echt niet durven zeggen het is toevallig een alternatieve route richting Ninove en juist toevallig is er op het bord richtig Ninove geschoten met heel zwaar kaliber. En dan iets verder is er nog een in veldweg en ik heb er mij eens op bevraagd en het zou dateren van 1985 dat die gaten er in zijn en naar het schijnt zijn er zo een paar verwijdert. En toevallig in een bos met villawijk midden in het bos op de baan tussen Braine en Waterloo kom je hetzelfde tegen dus ik denk niet dat er daar mijnwerkers of jagers met zo'n geschut schieten.

79

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

noorderling wrote:

Mijn conclusie is: De Bende van Nijvel raakt Belgie nog steeds diep. De Belgen hebben een stukje onverwerkt verleden en compenseren dit met een drang naar complotten en een dierlijke hongerigheid naar elke zelfs maar kleinste vage aanwijzing.

Ik hoop voor gans de Natie dat het ooit nog eens duidelijk wordt.


Ja, inderdaad noorderling, de Belgen hebben nog een stukje onverwerkt verleden. Maar kader dit niet in voor alleen maar de Bende van Nijvel. De Belgen willen laten voelen dat het gedaan moet zijn met doofpotsituaties. De huidige Belgen realiseren zich nu dat hun geloof in een politiek rechtvaardige wereld niet bestaat. En ze vragen uitleg! Daarom dit forum, daarom het private gezoek naar een reden voor de Bende van Nijvel. In het officiële onderzoek worden alle kanalen die leiden tot de betrokkenheid van de politiek in deze zaak doorgeknipt. Een nieuwe doofpotzaak is geboren met de pedofilie-dossiers binnen de kerk. De modale Belg snapt dat er met hem een loopje wordt genomen. Opnieuw sturen politiek benoemde krachten een onderzoek naar de prullenmarkt.

En dat in een land dat zich beweegt als een drenkeling met een reddingsvest in volle oceaan. Ik ben er van overtuigt dat er Belgische politiekers op de hoogte zijn van wat, wie, waar en wanneer de Bende van Nijvel zou toeslagen. Maar ze zwijgen, gebonden aan een Jezuïetische omerta. Misschien moeten de oude politieke krokodillen eens spreken. Eerder zal er geen oplossing komen.

Uiteraard blijf ik dit forum volgen, al zal mijn inbreng minder zijn. Ik heb zes maanden bewaking gedaan aan de Delhaize in Overijse tijdens de stille periode van de Bende van Nijvel. Ik kende de situatie daar, ik kende het personeel, ik kende de zaakvoerder. Niemand vroeg me wat. Vanaf het ogenblik van die overval volg ik zo goed mogelijk de ontwikkelingen en heb daarbij mijn eigen theorie opgebouwd. Misschien juist, misschien onjuist. Maar wie kan me overtuigen van wat er werkelijk gebeurt is, niet de overvallen maar het hogere, het waarom!

80

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

LEO wrote:

De Belgen willen laten voelen dat het gedaan moet zijn met doofpotsituaties. De huidige Belgen realiseren zich nu dat hun geloof in een politiek rechtvaardige wereld niet bestaat.

Wat noordeling en ik trachten te zeggen is: niet alles wat een meerderheid van mensen denkt of zou denken, is daarom waar of gefundeerd. Er waren tijden dat een meerderheid van mensen dacht dat de aarde een platte schijf was. Die verhalen over complottheorieën brengen ons in een onbewijsbaar kluwen. Harde aanwijzingen ontbreken...