Re: Foto Delhaize Aalst
Inderdaad. Geloof nooit Bob.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Bewijsstukken → Foto Delhaize Aalst
Inderdaad. Geloof nooit Bob.
Of we Bob nu geloven of niet, het maakt allemaal niets meer uit. Hij blijft ontkennen en er valt niets meer te bewijzen. En misschien heeft hij gelijk, misschien heeft hij er niets mee te maken en zijn de foto's toeval. Als Bob werkelijk zo sluw is als vaak wordt beweerd zou hij dan dergelijke compromitterende foto's laten rondslingeren?
Je ziet dat de foto getrokken is van op het muurtje dat ongeveer 50 cm hoog was.
Ik had Robert Beijer lange tijd van mijn lijstje geschrapt, omdat er andere - nog onbekende - namen waren die volgens mij beter in het bendeverhaal pasten. Na verloop van tijd heb ik mijn mening echter herzien, omdat er duidelijke verbanden bleken te bestaan tussen hem en deze namen. Wat betreft Aalst en de mogelijke rol van Beijer, is er een opvallend detail dat blijkbaar door niemand wordt opgemerkt: de foto van de Delhaize op de Parklaan, genomen door Beijer, bevindt zich op slechts enkele meters van een voormalig collega-rijkswachter van hem. Deze collega, met wie hij een tijdlang in de BSR heeft gezeten, was geen onbekende en stond bovendien dicht bij de kring rond Podevyn. Tot zover mijn korte bijdrage.
Deze foto zit mij ook niet lekker, aan de ene kant erg verdacht, en aan de andere kant, wat zegt de foto nu helemaal. Uiteraard zou je het geheel aan foto’s dat voor de detective opdracht door Beijer is gemaakt moeten kunnen zien om dit te beoordelen. Als ik de foto op zichzelf bekijk dan is het eerste wat in mijn oog springt de wegrijdende auto die het object van de foto lijkt te zijn. In tweede instantie lijken de verdwijnpunten op de foto een ooghoogte te suggereren die hoger ligt dan de lengte van de fotograaf plus 50 cm. Ik heb het idee dat de horizon van de foto rond het midden van letters Delhaize zit. Als ik dan kijk naar Google Maps dan lijkt de Parklaan iets op te lopen in de richting van de Delhaize maar de kenners van de situatie aldaar zullen mij verbeteren als dit niet zo is. Op andere foto’s lijkt het dat het midden van de letters zo tussen de 3,20 en 3,60 m zit. Als ik kijk naar de lantarenpalen (waarbij ik er vanuit ga dat deze locaties niet gewijzigd zijn) en dan met name die voor de huisjes achter de Delhaize dan zou ik de plek waar de foto is gemaakt is inschatten ter hoogte van residentie Avalon, naast residentie Wembley en het zou mij niet verbazen als dit van de eerste verdieping is gedaan, al dan niet geknield. Ik ken alleen de situatie van toen voor die specifieke locatie niet.
Kortom mogelijk zit ik er volledig naast, in dat geval vergeef mij de veroorzaakte verwarring. Maar dit is wat ik op basis van deze foto kan zeggen.
Bende van Nijvel → Bewijsstukken → Foto Delhaize Aalst