1 (edited by club_le-happy-few 21-12-2007 20:53)

Topic: Bende van Woluwe

Bende Van Woluwe: Philippe Lacroix, Thierry Smars, Philippe Lannoy, David Marloye, Vincent Louvaert en Karim M'Barek. Bij de Bende van Woluwe/Haemers zijn er dus linken met autozwendel, drugs, wapens, Lekeu, oplichters, zelfstandigen, extreem-rechts, bende De Staerke, prostitutie, beau monde van Brussel.

Waarom is het verleden van Achille Haemers altijd geminimaliseerd geweest in de pers?

2

Re: Bende van Woluwe

club_le-happy-few wrote:

Bij de Bende van Woluwe/Haemers zijn er dus linken met Lekeu, autozwendel, drugs, wapens, Lekeu, oplichters, bende De Staerke, prostitutie, beau monde van Brussel.

Deze link kan men zeker nog verder uitbreiden. De Staerke kende Bultot goed en die kende op zijn beurt Bouhouche goed. Bouhouche gebruikte Bultot als tussenpersoon voor het verkopen van wapens, o.a. UZI-mitrailletten en waarschijnlijk nog andere wapens. Maar via Bouhouche-Beijer komt men bij Mendez. En via Haemers en co komt men via een zekere Cruysmans, die één van de rechterhanden van Vanden Boeynants was. Leden van de bende Haemers en Haemers zelf werkten voor die Cruysmans. Hij moest zwart geld vervoeren, ze werkten voor een spookbedrijf.

Haemers en VDB moeten elkaar zeker gekend hebben. Cruysmans en vele andere politici's kwamen in de club van Achille Haemers en Haemers heeft zeker transacties voor VDB gedaan naar het buitenland.

3

Re: Bende van Woluwe

club_le-happy-few wrote:

Bende Van Woluwe: Philippe Lacroix, Thierry Smars, Philippe Lannoy, David Marloye, Vincent Louvaert en Karim M'Barek

Hallo, ben nieuw op dit forum en volgens mij mag je deze bende nog aanvullen met Georges Lacroix (de jongere broer van Philippe), Serge Nenin, Jean-François Collet en Jurgen Zeyen (broer van Axel).

4

Re: Bende van Woluwe

Ik denk dat Haemers er pas in een later stadium bijgekomen is en pas nadat Lacroix in een bar van Haemers aan het werk ging (1982?) de bende Haemers ontstond. Voor deze periode stond de bende van Woluwe in contact met een andere zwaar criminele bende die zijn thuis had in de omgeving van Chaussée de Wavre, "Le Retro" of later "Les Bouffons", en The New Inn Dancing.

Wie kent hier meer over? De chaussee is zeer lang. Waar waren deze zaken?

5

Re: Bende van Woluwe

K&, ik vind 2 Le Retro's. Nummer 1 is een nachtclub gelegen Chaussée de Bruxelles 258, 1300 Waver. Aan een golfplein. Het is niet ver van Overijse en Waver centrum. Autostrade E411 zeer makkelijk bereikbaar vanaf hier.

Numer 2 is een dancing in omgeving Waterloo: Chaussee de Charleroi 1, 1380 Plancenoit. Als je dit op een kaart bekijkt zie je dat het mooi centraal gelegen is tussen Nijvel, Waterloo, Braine l'alleud en Lasne.

Over Les Bouffons vind ik niets terug, wie kan helpen?

6

Re: Bende van Woluwe

Raf, deze zaken bestaan nu niet meer maar ze bestonden op de Chaussee de Wavre in Brussel rond 1982. En komen ook voor in de X-dossiers en in de zaak van hees. Bizar is dat ik dat ik deze zaken absoluut niet gevolgd heb, en ik mij alleen op de hoofdzaken (Bende van Nijvel) bezig heb gehouden houden.

Via een lange omweg geraak ik misschien in die richting maar eerst moet ik de datum van een proces terugvinden en dat mag je niet vragen als je geen betrokken partij bent. Ik denk dat de griffiers aan de procureur des Konings toestemming moeten vragen om naar het toilet te gaan als ze ts...t hebben aan dit apenland.

Zelfs 26 jaar later, juiste proces-datum vragen van dooie killers, perpet en langere procesduur dan CCC! De journalisten slaan de bal (datum) mis en hoeps lees maar alle kranten op microfichen van 1981 tot 1985 om een spoor terug te vinden.

Tot binnen een jaar of twee ofte nooit.

Re: Bende van Woluwe

Ik kopieer hier een post van K&:

Manken: als je wat rondleest dan verneem je dat bij de bende van Woluwe in hun jonge jaren de gewoonte was elkaar in de billen/voet te schieten, zie ook bij Toumanianz (ballen).

En voeg daaraan toe: ook Gérald Damseaux hoort bij de club die ooit een schot kreeg dans les fesses. Al beweert hij dat het een schietongeval was.

Re: Bende van Woluwe

KDL wrote:

Hallo, ben nieuw op dit forum en volgens mij mag je deze bende nog aanvullen met Georges Lacroix (de jongere broer van Philippe), Serge Nenin, Jean-François Collet en Jurgen Zeyen (broer van Axel).

En via Georges Lacroix:

Georges Lacroix fréquentait aussi Stéphane Van Isterdael, condamné en 1987 à la réclusion à perpétuité pour meurtre pour faciliter le vol.

Bron: Le Soir | 13 mei 1997

Via Van Isterdael en deze moord vind je nog een aantal uiterst interessante namen ...

Re: Bende van Woluwe

Trojan wrote:

Via Van Isterdael en deze moord vind je nog een aantal uiterst interessante namen ...

Zaakvoerder in tweedehandsauto’s gefolterd.

  • Beschuldigden: Luc Poilvache, Dominique Poilvache, Jean-Paul Demoulin, Stephane Van Isterdael

  • Slachtoffer: Theo Salomon

  • Feiten: Woluwe maart 1985.

  • Proces: Bruxelles januari 1987

10

Re: Bende van Woluwe

Luc Poilvache: veel Facebook-contacten met mensen die in distributiecentrum van Colruyt werken of werkten. Google Colruyt + bananen en volg het witte lijntje ...