Re: Drankenhandel Fourcroy
Zoals Michel eerder zei: dit is een zeer plausibele piste, en niet alleen omwille van Aalst.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Organisaties → Drankenhandel Fourcroy
Zoals Michel eerder zei: dit is een zeer plausibele piste, en niet alleen omwille van Aalst.
Welke Michel, bedoelde je nu Martine Michel?
Ik ben niet van plan om actief te worden op het forum, maar ik wilde dit toch meegeven.
Heel attent van u om ons dit mee te geven, Meester. Alle beetjes helpen...
Michel Leurquin.
Voor mij is de meest eenvoudige aanname dat er geen enkel verband is. Tot bewijs van het tegendeel. Maar ik ben 100% akkoord dat het onderzocht had moeten worden.
Jij die wel van een potje kansrekenen houdt; hoe groot is de kans dat een random Nederlandse Mercedes en een random Golf met vier verdachte gasten achter elkaar rijden op een zaterdag in 1985 rond Aalst als je weet dat dergelijke voertuigen beiden die dag als verdacht staan gemarkeerd? Als je bovenstaande meent is de slinger wat mij betreft door geslaan op vlak van scepticisme. We moeten ervanuit gaan dat die schriftjes van jongetjes van 8 en 10 die in de pers zijn verschenen waarachtig en authentiek zijn.
Tegenover een tiental jaren geleden is er een serieuze Bende moeheid opgetreden, wat ik begrijp na vele vermeende doorbraken en doodgelopen pistes. Bij deze piste denk ik toch echt wel This is it. Dingen nog bewijzen en achterhalen na zovele jaren is een ander paar mouwen, maar mijn respect voor zij die uit het dossier net dit stuk hebben aangehaald is er wel. Voor de eerste keer -behalve de reeds 40 jaar platgelopen paden van wapens en auto's- zijn er concrete linken tussen plaatsen en personen uit de eerste en de tweede golf.
Ik ben ook van mening dat er te weinig aandacht is besteed aan persoonsbeschrijvingen op 9 november 1985 rond tijdstip en locatie van plaats delict. Meerdere getuigen spreken over ongure types/clochards/vreemd uitziende mannen. In de jaren '80 ging je als volwassen man deftig gekleed wanneer je de deur uitging. De grote criminelen nog het meest van allemaal. Dergelijke beschrijvingen doen denken aan mensen die aan de rand of buiten onze maatschappij leefden. Voor de Raid zelf die avond moeten we dan ook denken aan dergelijke figuren. Personen van wie enkel het milieu zelf zou merken als er 1 of meerdere verdwenen. Ook die zogenaamde Baloo is zogezegd verdwenen na 1984 om in de jaren 2000 opnieuw ergens op te duiken. Meester Vandenbussche spreekt over een smeltkroes van zigeuners en huurlingen, eventueel aangevuld met hier of daar een extreem rechts type. Dat is allemaal zeer goed mogelijk.
» www.archives.gov/files/ (pagina 16/130)
(...) John R. Latz came Brusels nine months ago and currently employed as sales inspector by Ets FOURCROY SA, 119 rue Steyls, Brussels, a wholesale liquor distribution
» sites.math.rutgers.edu (pagina 39)
Bedankt Herve. Wel zeer moeilijk te lezen allemaal. Ik vind hier niets terug van Fourcroy. Het gaat de hele tijd over Hoare, nr 1 van het commando en Alistair Wickx, tweede in het commando. Deze dus » www.efootage.com
En over huurlingen die klaar stonden in Brussel en Londen ivm Mobutu. Ik weet dat een aantal van deze huurlingen op de payroll van Fourcroy stonden. Maar ik zie het verband niet tussen R. Latz en bovengenoemde heren. Was Fourcroy het verband?
Gezien alle andere feiten die laatst boven kwamen begin ik mij af te vragen of bijvoorbeeld in Aalst een paar huurlingen deel uit maakten van het doodseskader, mogelijk naar daar gebracht of elders afgezet door een firmawagen van ... Dit laatste is pure veronderstelling of maw een mogelijkheid. Is dit een mogelijk te onderzoeken piste?
We lijken ineens veel te weten nu, terwijl de ooggetuigen die de avond van de feiten zelf aan de Delhaize van Aalst stonden het zelfs niet eens waren over de kwestie of het een drie- of vijfdeurs Golf was, groen, grijs of zwart. Laat staan over het kenteken. Dat van die kleuren kan ik plaatsen maar feit is dat zelfs die ooggetuigen zeer onzeker waren.
Er was al een link tussen de eerste en de tweede feitengolf: de wapens.
Ik wil gerust geloven dat wat die kinderen zagen en noteerden de zuivere waarheid was. Maar wat zegt dat de inzittenden en die twee wagens betrokken waren bij de feiten? Dat weet je niet. En ik vrees dat het veel te laat is om het te weten te komen ook.
Er wordt gespeculeerd over betrokkenheid van Fourcroy, zie posts van 'Herve' (dezelfde die het franstalige forum al voltapisseerde met de in mijn ogen vreemdste theorieën, ieder zijn hobby). De stelligheid waarmee dat geponeerd wordt terwijl vaststaat dat werken met nagemaakte kentekens een trademark was van 'de bende' snijdt me de adem af.
Let wel, ik sluit zeker niet uit dat figuren uit de zelfkant van de maatschappij betrokken waren bij de feiten. Maar hoe je dat uit die observatie kan halen?
Die bedenking heb ik ook al gemaakt fenix. Niet specifiek van die firmawagen maar huurlingen/doodseskader dat naar Aalst werd 'geëscorteerd' als het ware. Er is altijd gezegd dat ze in Aalst zo goed hun weg kenden en vonden. Maar bij alle registraties rijdt een Mercedes voor de Golf. Een Mercedes die uiteindelijk niet zal deelnemen aan de Raid. Wat was zijn functie dan? Geëscorteerd naar de plaats waar nummerplaten werden gewisseld en auto's geprepareerd? Geëscorteerd naar de plaats waar ze hun moordaanslag moesten uitvoeren?
Die Golf die door de baantjes naar Ninove, Leerbeek etc is gereden, is volgens mij de Erps-Kwerps Golf en niet de 'Raid' Golf. De hypothese van locals die Aalst zo goed kenden dankzij de plaatselijke discotheken etc. zal misschien eens moeten worden herbekeken. Het waren misschien eerder de hulpjes die, vanzelfsprekend, de weg daar goed kenden, alsook alles rond Bois de la Houssière. Over de weg die de Golf van de ware daders heeft gevolgd weten we niet zoveel of hebben we een spoor van maximaal 2/3 kilometer verwijderd van plaats delict.
Mijn nuchtere kant is geneigd om te zeggen too little too late. Welke speurders gaan dit moeten onderzoeken ? Gaat men daarvoor anciens terug halen die het dossier in hun vingers hebben? Ik denk het niet. En wat nieuwe of jonge speurders betreft ... begin er maar aan he, een dossier van die omvang en feiten van 40 jaar geleden.
Toch blijf ik hopen dat er ergens een klein puzzelstukje kan gevonden worden. En zelfs hopen dat er nog andere dingen boven komen. Ik blijf het intensief volgen tot einde 2025. Ik hoop dat ik daar de streep kan trekken. Je kan geen hele leven spoken blijven najagen he. Mijn globale mening is nog niet veranderd, namelijk politiek terrorisme. En betrokken inlichtingendiensten. Wat dat betreft is er volgens mij veel te weinig gefocust op de laatste levensdagen van Bouhouche (indien hij echt dood is). Wie wou hij in die laatste dagen absoluut spreken? Ik zal daar later nog eens verder op ingaan.
Bende van Nijvel → Organisaties → Drankenhandel Fourcroy