91

Re: Aalst: 9 November

Albert Van Den Abiel werkte tijdens de jaren 50-60 in de Mercedes garage in Leopoldville (Congo). Wie kent de naam van zijn autobedrijf in Aalst dat grensde aan Podevijn.

Re: Aalst: 9 November

Is dat het AARC?

93

Re: Aalst: 9 November

stoffel wrote:

Is dat het AARC?

Ja denk het wel.

94

Re: Aalst: 9 November

Albert Van den Abiel is tijdens de overval tweemaal aan het Delhaize-warenhuis geweest. Eén keer gewapend en één keer zonder wapen. Toen hij de eerste schoten hoorde, heeft hij zijn wapen gepakt en is hij naar het warenhuis gegaan.

Toen hij de eerste keer aan het warenhuis kwam, stond er reeds een gewapende rijkswachter voor de ingang. Hij is toen zelfs aan de kassa's aan de voorkant geraakt (in die tijd waren er kassa's vooraan en achteraan) en daar kwam hij nog een BOB'er (in burger) tegen die hem weg stuurde. De overval was toen nog bezig aan de kassa's achteraan.

Hij is terug naar zijn appartement gegaan, heeft zijn wapen weggelegd (hij vond het geen goed idee om daar gewapend rond te lopen als er al zoveel rijkswachters waren) en is terug naar het warenhuis gegaan. Toen hij daar aankwam, was er al zoveel volk dat hij niet verder kon. Hij werd tegengehouden door een BOB'er (weer in burger) die hem vroeg om op twee kinderen te passen. Hij heeft de kinderen meegenomen naar zijn appartement en is voor de derde keer naar het warenhuis gegaan, nu naar de parking om zijn familie te zoeken.

Conclusie: Toen de rijkswachtpatrouille die normaal gezien tot 20u00 moest blijven, om 19u30 vertrok en naar de Villalaan reed (wat had ze daar te zoeken?), waren er nog wel degelijk rijkswachters (in burger) aanwezig in het warenhuis!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

95 (edited by Merovinger 15-10-2010 12:29)

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Conclusie: Toen de rijkswachtpatrouille die normaal gezien tot 20u00 moest blijven, om 19u30 vertrok en naar de Villalaan reed (wat had ze daar te zoeken?), waren er nog wel degelijk rijkswachters (in burger) aanwezig in het warenhuis!

Tenzij de gewapende rijkswachter en de BOB'ers geen echte politiemensen waren maar bendeleden. Want het is toch wel heel eigenaardig dat deze rijkswachters en BOB'ers aanwezig zijn terwijl de overval nog bezig is en dat zij niets ondernemen om de over/aanvallers uit te schakelen. Ze houden enkel de mensen tegen zodat ze niet binnen kunnen. En nog iets: indien het om echte rijkswachters zou gaan hoe werden deze dan verwittigd van de overval en hoe zijn ze zo snel ter plaatse geraakt?

Dus bestaan er volgens mij maar twee hypotheses:

  1. Ofwel waren de mannen die Abiel Van De Steen gezien heeft valse rijkswachters en BOB'ers;

  2. Ofwel waren het effectief politiemensen die echter mee in het overvalcomplot zaten.

96

Re: Aalst: 9 November

Ik heb ook al gehoord dat er rijkswachters in combi aankwamen, met in de koffer een UZI. Deze mensen zeggen dan achteraf "tijd om een UZI te pakken was er niet". Precies of uitstappen, koffer openen en dat ding pakken een half uur duurt. Die zogezegde BOB'ers, hoe maakten ze zich kenbaar aan Van den Abiel? Waren ze gewapend? Welk type wapen?

Re: Aalst: 9 November

Hoe maakt Van Den Abiel zich bekend aan de rijkswachters? Overval is nog bezig,en een onbekende (gewapende) persoon komt naar de rijkswacht toegelopen. Als dat niet om problemen vragen is.

98

Re: Aalst: 9 November

Ben voorlopig sceptisch, het is wel een straf verhaal. Op welke bron baseer je je hier? Heeft enkel Van den Abiel een dergelijke getuigenis afgelegd? Er moeten toch nog mensen dit gezien hebben?

99

Re: Aalst: 9 November

Er deden inderdaad geruchten als zou grootvader Van den Abiel tijdens de overval met een wapen tot bij de Delhaize zijn gelopen. En David bevestigd in zijn boek. Straf dat wel. Maar het strafste is dat de speurders nooit een deftig antwoordt hebben kunnen geven op de vraag: wie  en wat waren die 2 zogezegde BOB'ers die hem tegenhielden aan de ingang van Delhaize. Waren het echte geweest dan moest dit toch bijzonder goed terug te vinden zijn? Voor hetzelde geld waren het "bewakers" van de bende om geen pottekijkers of politie toe te laten in de winkel. Indien het wel echte waren dan stonden ze daar bijzonder ongelukkig aan de verkeerde kant met
een ei in hun broek.

100

Re: Aalst: 9 November

Ik kan die ook niet goed volgen hoor. Ik was er niet bij als maar als Albert Van Den Abiel toen gewapend naar de overval gegaan is natuurlijk! Dus wat ik zeg is alleen maar mijn vermoeden.

  1. Politie voor de deur tijdens de overval? Zelfs BOB?

  2. Mensen doodgeschoten op de parking, politie aanwezig dan zogezegd en er loopt een "vreemde" persoon gewapend op de parking rond? Ik denk eerlijk dat in dit geval de politie meer dan terecht gaat schieten en dan praten als je op dit moment op de parking gewapend rondloopt tijdens een raid van de Bende van Nijvel!

  3. Kinderen meegeven aan iemand dat tijdens de raid met een wapen rondliep op de parking?

  4. Als het valse agenten en BOB'ers waren weten we dat toch al lang zeker! Welke echte agent en BOB'er gaat daar nu aan de deur staan? De agenten ter plaatsen zullen toch gekend zijn?