Re: Martine Michel

Beste Ben, zie mijn zo-even naar jou dezonden e-mailbericht. Ik mag hopen dat je begrijpt dat het de onderzoeksrechter in een eerder stadium niet langer vrij stond om zich in die hoedanigheid te moeien met het gerechtelijk onderzoek.

Een oud-politiefunc die getuigt tegen een onderzoeksrechter, waarna in Charleroi wordt overgegaan tot de orde van de dag, vind ik niet kunnen. Dit moet tot op de bodem worden uitgezocht.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

42

Patrick Ramael is een procedure gestart om Martine Michel van het onderzoek naar de Bende van Nijvel te halen » www.rtl.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

43

Tueries du Brabant : un avocat français veut secouer la justice belge, il dénonce un “manque de volonté”

Plusieurs parties civiles viennent de lancer une procédure de dessaisissement à l’encontre de la juge d’instruction en charge de l’enquête. Elles estiment que la magistrate ne s’intéresse pas assez à la piste des frères Slimane, en France. Des victimes qui peuvent aussi, désormais, compter sur le soutien d’un ancien juge d’instruction français bien décidé à “secouer” la justice belge. C’est une information RTL. (...)

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

So far voor het DNA-staal van Youssou. Dat ze snel die moeder opspitten en een test doen, be done with it. Ik snap heel de redenering niet. Als de test negatief is, is het nog steeds niet conclusief. Zucht.

Franse topadvocaat wil onderzoeksrechter Bende van Nijvel van de zaak laten halen: waarom? En wat vinden de nabestaanden daarvan?

Onderzoeksrechter Martine Michel, die al sinds 2009 het onderzoek naar de Bende van Nijvel leidt, dreigt van de zaak gehaald te worden. Advocaat Patrick Ramaël, die vier slachtofferfamilies bijstaat, heeft een zogenaamd ‘verzoekschrift tot evocatie’ ingediend. “Ze moet van de zaak af omdat ze haar werk niet doet, dat haar nochtans door het hof van beroep is opgedragen.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Martine Michel van de zaak halen ? Dat zie ik persoonlijk niet gebeuren.

Ik zie het ook niet gebeuren. Wat hoopt men - behalve media-exposure - te bereiken door heel de berg op een zucht van het einde door te geven aan een nieuwe OR? Dit is idiotie.

Martine Michel had zichzelf veel miserie kunnen besparen door een aantal van haar beschikkingen beter te motiveren. Ramaël en een paar anderen denken dat omdat ze iets vragen de OR verplicht is dat te doen maar zo werkt het niet.

De KI heeft beslist dat er een aantal extra onderzoeksdaden moeten worden gesteld en die zijn bezig.