11

Re: Gladio Nederland

» tueriesdubrabant.winnerbb.com

Re: Gladio Nederland

Malta-ridder William "Bill" Casey was (ooit) legal counsel voor Wackenhut. (Casey was niet zomaar een advocaatje.)

13

Re: Gladio Nederland

Boemerang wrote:

Insider, WNP-Burafex?


Zoals ik mailde in een vorige posting ben ik de zaken op een rij aan het zetten en zal ik de verschillende zaken die een relatie hebben met de Bende van Nijvel op rij zetten. Hierbij zijn de coupplannen in Suriname toonaangevend omdat veel van de Belgische betrokkenen later genoemd werden in relatie tot de bende. In dit verband ook BURAFEX: Carl Armfelt was hier veelvuldig deelnemer, maar ook Cees van den Heuvel schoof regelmatig aan. Verschillende malen heb ik deelgenomen aan het beveiligingen van de vergaderingen van BURAFEX, ik weet dus wie er deelnamen, steeds andere samenstelling, maar niet wat hun taak was of wat er besproken werd.

Om niet alles door elkaar te halen zal ik binnenkort een tijdlijn op het forum zetten met de gebeurtenissen zoals ik mij die herinner. Alle feedback is uiteraard welkom.

14

Re: Gladio Nederland

Boemerang wrote:

Malta ridder William "Bill" Casey was (ooit) legal counsel voor Wackenhut. (Casey was niet zomaar een advocaatje.)

Ik ben met je eens dat Casey niet zomaar een advocaatje was. Na zijn benoeming als hoogste baas van de CIA, was ongeveer het eerste wat hij zei, dat hij het Directorate for Operations onder zich wilde en dat de covert actions opgevoerd moesten worden. In dat kader bezocht hij de buitenlandse stations van de CIA, om te zien wat de mogelijkheden waren. In dat kader had hij ook overleg met Armfelt, die popelde om aan nieuwe heimelijke acties deel te nemen en dan nog wel rechtstreeks onder de directeur. Maar ik loop nu al vooruit. Tot later.

15 (edited by dim 01-11-2010 22:01)

Re: Gladio Nederland

Nou, insider, je weet er wel de spanning in te houden. Ben echt benieuwd naar je verhaal. Hopelijk weet je ook iets te vertellen over delombaerde, wachtelaer, calmette, menassa, ... En over de landelijke verdeling van de WNP-cellenstructuur (dus ook buiten Brussel, bv. Vlaanderen, Waterloo/Eigenbrakel, Charleroi, ...). We hangen aan je lippen en zijn dankbaar dat eindelijk iemand "uit het veld" besluit de zaak vooruit te helpen.

16

Re: Gladio Nederland

Insider, uw getuigenis lijkt me waardevol. Weet u meer of heeft u aanwijzingen omtrent de mogelijke betrokkenheid van Patrick Haemers en meneer De Staerke? Weet u meer over hun banden met de WNP?

17 (edited by Boemerang 03-11-2010 16:40)

Re: Gladio Nederland

Laten we geduldig zijn (zeg ik ook tegen mezelf) en onze nieuwe forumvriend rustig met zijn verhaal komen. Maar ik heb wel iets om de tijd tussendoor wat te doden. Een mooi kijkje achter de schermen over wijlen de D66 politicus Hans van Mierlo en zijn verwikkelingen inzake o.a. Suriname, Een Pakistaanse druglord en de "geheime wereld" »www.Stelling.nl

18 (edited by Boemerang 04-11-2010 15:28)

Re: Gladio Nederland

Sommigen hebben deze artikelen wellicht al eens eerder gelezen maar dan zijn ze ter herinnering altijd goed om nog eens te lezen.

Brusselse truffels »www.stelling.nl | www.stelling/kleintje
Het schaduwcommando van de Prins » www.stelling/morgenster

Re: Gladio Nederland

Ernest Töttösy is wat je op zijn minst een interessante figuur kunt noemen, dat kan je hier lezen. Motief » Strategie van de Spanning

Bekende namen passeren hier de revue. De andere 4 Belgische leden van P7 (kleine parallelle loge die omstreeks 1970 werd opgericht om de geldstromen CIA -> P2 te camoufleren, en dat (volgens Richard Brenneke) bestond uit dertig Europese en Amerikaanse notabelen) waren:

  • Jean-Michel Gelhay

  • Francis Guillaume

  • Vittorio Pons

  • Victor F. de Stankovich.

De man heeft blijkbaar ook een bestseller op zijn conto » amazon.com

20

Re: Gladio Nederland

Ernest (Ernö) Töttösy was lid van de AESP en vermoedelijk ook van de loge P7. Hij werd in 1918 als aristocraat geboren in Szombathely in Hongarije. In 1952 werd hij aangehouden onder het bewind van Stalin, waarna hij gefolterd zou zijn geweest. Hij verliet Hongarije in 1956, vestigde zich in Brussel en verwierf de Belgische nationaliteit dankzij steun van Caritas Catholica.

Hij ontpopte zich tot een advocaat met uitgeproken anticommunistische opvattingen. Samen met Francis Dessart schreeft hij "Hongrie 1956-1976" (Artigraph, 1976) en in 1977 stichtte hij het Comité Hongrie 1956-76, een antenne van de CIA, samen met Francis Dessart, Emile Lecerf, Florimond Damman, Jacques Borsu en Victor Stankovich. Het Comité kwam voor het eerst samen in de Béliardstraat 39 waar ook het CEPIC en de PIO gevestigd waren. Een "Ernest Töttösy" wordt ook genoemd als secretaris-generaal van de Tilapia Food Aid Organisation.