Re: Verhaal van Insider

Indien dat zo zou zijn moeten ze hem daar naar toe gelokt hebben, die overval was voor hem bedoeld, maar waarom geen wapen? Ik zie alleen als mogelijkheid, dat zij hem onderweg onderschept hebben.

Zijn er getuigen die Finné binnen in de winkel hebben gezien (en had hij een krant bij zich op het moment dat hij werd neergemaaid), of moest hij nog binnen gaan? Zijn er getuigen die het neerschieten van Finné op de parking bevestigen? Misschien vergezocht, maar als dit niet het geval is was hij misschien al koudgemaakt voor hij op de parking aankwam.

Re: Verhaal van Insider

swansongunsung wrote:

Titu (en Luxemburger)  heeft mij gevraagd om je te vragen als je informatie had over aanvallen in Luxemburg:  Titu toont veel interesse voor de WACL en heeft vele documenten op de franstalige site  http://anneesdeplomb.topdiscussion.com geplaatsd.

Tot zondag dan. En  bedankt! Dit surinaamse verhaal is niet goed bekend in België maar ik weet dat het uiterst gevoelig is.

Swansongunsung, dit is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar ik stel vast dat Insider hier werkelijk plat gebombardeerd wordt met vragen allerhande. Ik denk dat wij allemaal met 1000 vragen zitten die op onze lippen branden, het is ook maar normaal dat iedereen in eerste instantie een antwoord wil op zijn eigen vragen, maar ik meen dat wij Insider best wat tijd en rust gunnen om hem toe te laten met een coherent verhaal te komen, zijn visie op bepaalde zaken.

Ik kan me voorstellen dat ik, in de plaats van Insider, met misschien een fulltime job, een gezinsleven en daarnaast een beetje vrije tijd, al snel de moed zou opgeven om op al die vragen mijn commentaar te geven, en daarnaast ook nog eens een uitgebreid relaas op te stellen van de zaken zoals ze mijns inziens gebeurd zijn. Op deze manier moet hij van de hak op de tak springen, en dat lijkt me niet meteen een stimulans om lang verder te doen.

Sorry, mijn mening.

Zoals alle anderen kijk ik natuurlijk verder reikhalzend uit naar verdere bijdragen van Insider, maar evenzeer van anderen die gebeten zijn door deze walgelijke affaires en er hun energie in steken.

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Bob voerde alleen opdrachten van Dany uit en nam geen leiding of andere initatieven. Ook later is daar niets van gebleken. Het was anders geweest wanneer hij deel had genomen aan de CCC.

Beijer was lid van de CCC?

Re: Verhaal van Insider

Rollingjones wrote:

Op deze manier moet hij van de hak op de tak springen, en dat lijkt me niet meteen een stimulans om lang verder te doen.


Rollingjones, ik denk dat als Insider eerst zijn verhaal wil geven, en alleen daarna vragen beantwoorden, dan zal hij het gewoon zeggen.

95

Re: Verhaal van Insider

Een detailtje. Toen ik bewaking deed aan de Delhaize Overijse sloot de krantenwinkel de deuren om 19:30. Om welk uur gebeurde de overval daar in Overijse ? Ik was er steeds van 18:00 tot 20:00 ( Zaterdag tot 21:00 )

96

Re: Verhaal van Insider

Hier wat info die ik gevonden heb ivm Léon Finné en Overijse:

"Nog vóór halfnegen (vrijdag, 27/09/1985) rijden ze de parking van de Delhaize Overijse op ... de 55-jarige Brusselse bankier Léon Finné is op weg naar de krantenwinkel wanneer hij met niet minder dan 9 schoten wordt afgemaakt ...
Op 9 mei 1989 kwam rijkswachtofficier op rust Herman Vernaillen voor de Bendecommissie vertellen "dat een tipgever/informant, Léon Finné, hem in 1980 had verteld dat over een plan/extreem-rechts complot tot staatsgreep. In een vertrouwelijke nota aan voorzitter Bourgeois noemt hij VDB, Jean Militis, José Desmarets, Vivario, Raymond Charles en Fernand Beaurir...
Finné was niet alleen lid van de CEPIC, maar als directeur van de Banque Copine in 1973 ook reeds betrokken bij een plan en poging tot staatsgreep ...

De reden waarom hij deze keer geen wapen bij zich had, is misschien omdat die dag hij rechtstreeks terugkwam van het Groot-Hertogdom-Luxemburg (maakte vele reizen heen en terug naar G-H-L, waarom? In opdracht van wie?) en zijn woning nog niet had bezocht ...

Over de executie van Finné op de parking van Overijse zijn er echter verschillende versies: de ene zegt dat "hij met niet minder dan 9 schoten wordt afgemaakt", een andere versie zegt dat" hij door twee kogels werd geraakt en vervolgens door een van dichtbij afgevuurd nekschot werd afgemaakt." Nog een versie zegt dat" een eerste schot hem op de grond deed vallen, de reus zich over hem boog, hem in het gezicht bekeek en executeerde met een nekschot" en een laatste versie spreekt van "met negen kogels in de nierstreek afgemaakt" ... vreemde zaak, deze verschillende versies ...

Re: Verhaal van Insider

Jo001 wrote:

... vreemde zaak, deze verschillende versies ...

Het zou nochtans geen verbazing hebben mogen wekken. Dit is inherent aan het bende dossier. Niks staat echt vast. Van elke bende-misdrijf bestaan meerdere versies. Misschien dat Eddy het wel weet.

98 (edited by Hestur 23-11-2010 21:27)

Re: Verhaal van Insider

LEO wrote:

Een detailtje. Toen ik bewaking deed aan de Delhaize Overijse sloot de krantenwinkel de deuren om 19:30. Om welk uur gebeurde de overval daar in Overijse ? Ik was er steeds van 18:00 tot 20:00 ( Zaterdag tot 21:00 )

Scherp opgemerkt, Leo. De overval begon om 20u27. Dat zou een uur na de sluiting van de krantenwinkel geweest zijn. Vreemd dus dat Finné zijn krant op dat moment zou zijn gaan kopen. Ik zit met nog een tweede vraag. Hoe weet men dat Finné een krant ging kopen? Had hij dat aan iemand gezegd? (maar waarom ging hij dan specifiek naar die delhaize waar hij geen kranten meer kon krijgen?)  Of had hij een krant onder zijn arm? (maar waar had hij die dan gekocht en waarom liep hij er mee rond op die parking?)

Leo, was daar ergens in de buurt een andere locatie waar je kranten kon kopen? We moeten absoluut zeker zijn dat dat op dat uur nergens in de buurt nog mogelijk was.

99

Re: Verhaal van Insider

PV van 3 oktober 1985 dixit hector op tueries: referentie een boek van Dupont:

Sur ce même PV, on trouve les heures exactes des faits, 20u15 pour Braine-L'Alleud, 20u38 pour Overijse, j'imagine que ce sont les heures de début des attaques.

Toch bizar dit tijdsverschil van 11 minuten want daarmee staat of valt het idee van de een ploeg-aanval. Pico van Leo: deze info moet naar Trisch.

100

Re: Verhaal van Insider

Raf wrote:

OK, het is mij nu duidelijk. Onnodig alles 10 maal te herhalen.

Beste Raf, ik beloof je dat ik nooit meer een link naar de ISGP op deze site zal zetten! wink Maar dan hoop ik wél dat je die site én het artikel "Rogue Agents" ondertussen vanbuiten kent.