Re: Kapllan Murat

Kapllan Murat die schrik had dat de politie hem ging doodschieten? Laat me niet lachen.

Feiten uit 2005:

"Kapllan, die achter het stuur zat, stapte uit en haalde een 9 mm-pistool uit zijn broeksriem toen hij de politiepatrouille zag.''

Bron » Nieuws

1993:

In 1993 ontsnapte Kapllan op spectaculaire wijze uit de gevangenis van Sint-Gillis, samen met Basri Bajrami en Philippe Lacroix van de bende van Patrick Haemers.

Zou het niet kunnen dat de politie bang was van Kapllan? (Wij alleszins wel.)

Eind 2003 werd hij in de Carrefour van Drogenbos bij Brussel door een winkeldetective betrapt op het stelen van een tiental cd's. ?

Mijn theorie, na 1983  heeft Kapllan er alles aan gedaan om aan te tonen dat hij slechts een kleine kruimeldief was; planken gaan stelen in een houtbedrijf, cd 's in de carrefour etc. ... en dat alles terwijl hij voorwaardelijk vrij was.

Trouwens, voor zover ik mij kan herinneren werd hij gezocht als "getuige", niet als dader.

Re: Kapllan Murat

Merovinger wrote:

.Kapllan Murat heeft zich op 14 december 1983 nl. zelf aangegeven bij de politie en dit na twee weken onderhandelen met de politie door zijn familie. Kapllan Murat werd in het najaar 1983 nl. actief opgespoord door de politie voor zijn eventuele betrokkenheid bij de feiten van de Bende van Nijvel. Kapllan Murat heeft zich vrijwillig overgegeven aan de politie.

Bang dat de politie hem ging doodschieten. En hij geeft zich dan nog vrijwillig over om in een nog veiligere gevangenis te zitten. Er moet toch wel ergens een grote boze wolf rond lopen, misschien is het dezelfde die de persoon in de been geschoten heeft die in de zwarte Golf lag, eind 83 (als het een schotwonde zou zijn).

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Kapllan Murat

Inderdaad the end, een grote boze wolf.

Ben nog eens een aantal posts over hem gaan herlezen. Onder andere één van Ben uit 2008. Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat ik die hier integraal kopieer. Kan Aubanel en Merovinger bijtreden. Het gekke is dat de politie van Londerzeel zeer goed wist wie zij voor zich hadden (een paar minuten later wisten wij dat er "ene van de bende van Nijvel" beschoten was) en de agenten totaal verbouwereerd waren dat een gangster van dat kaliber plankskes stond te stelen naast de A12. Het soort angst dat Kapllan Murat had was vrees ik dezelfde angst die Mendez had.

Hier de post van Ben om bovenstaande te staven » Forum

En mss moeten we er dit nog achter plakken:

Trojan wrote:

Kan iemand confirmeren: de dochter rallyrijdster waar Kapllan mee samen was, is de dochter van Barré van Taxis Verts? Waar Kolonel Mayerus toestemming gaf om radio apparatuur in te bouwen waarmee de rijkswachtcommunicatie kan gevolgd worden?

Ja, wij kunnen dat confirmeren, tot vorig jaar waren ze nog altijd samen.

En ja, hij zat soms ook in De Pomp in Diegem Nog vroeger ging hij uit in Mechelen. (Met de nodige gevolgen, werd in 1980 opgepakt ivm dodelijk slachtoffer na vechtpartij.)

Toen hij in 2001 voor het eerst vrijkwam zeiden ze dat er nog een aantal formaliteiten moesten worden geregeld met het VN-bestuur in Kosovo (zijn geboortestreek) om hem dan definitief uit te wijzen. Ik schrok dus wel toen hij een jaar later nog niet was uitgewezen, aangezien hij hier opnieuw werd opgepakt, Maar nu blijkt hij intussen ook nog de Belgische nationaliteit gekregen te hebben!

Ook nog eens de carriere van deze bange brave jongen op een rijtje:

  • 1962: Murat Kapllan wordt geboren in Italië, maar is van Albanese afkomst. Zijn ouders komen als VN-vluchtelingen naar België. Hij groeit op in de sociale wijk 'Het Rad' in Anderlecht.

  • 1975: Kapllan komt voor de eerste maal in aanraking met de jeugdrechter.

  • 1980: Hij belandt voor de eerste keer in de cel na een vechtpartij in een Mechels jeugdhuis waarbij een dode en een zwaargewonde vallen. Meteen doet hij zijn eerste geslaagde 'ontsnappingspoging'.

  • 1983: Hij wordt opnieuw opgesloten in Vorst, maar ontsnapt een tweede keer.

  • 1987: Kapllan wordt opnieuw geklist en tot vijf jaar cel veroordeeld voor heling en diefstal. Maar tijdens een huiszoeking in zijn woning lokt Kapllan zijn bewaker naar de kelder. Daar schiet hij de rijkswachter in het been en vlucht voor de derde keer.

  • 1988: Overvallen, diefstal en heling doen hem de das om. Kapllan slaagt erin om zijn handboeien los te maken en gaat er voor de vierde keer vandoor met een rijkswachtvoertuig. Een week later wordt hij opgepakt.

  • 1991: Kapllan ontsnapt voor de vijfde keer, terwijl hij een straf van tien jaar uitzit wegens gewapende overvallen. In oktober wordt hij op heterdaad betrapt bij een diefstal in een lingeriezaak in Berchem. Bij een vechtpartij verwondt hij een agent.

  • 3 mei 1993: Kapllan gijzelt met pistolen en handgranaten bewakers en bevrijdt de twee topgangsters Philippe Lacroix en Basri Bajrami. Met zes cipiers, de adjunct-gevangenisdirecteur, een verpleger en een maatschappelijk werker als menselijk schild, baant het trio zich een weg naar buiten. Inspecteur-generaal Harry Van Oers van het Bestuur der Strafinrichtingen biedt zich aan in plaats van de gijzelaars. Een gezin in Kortenberg en in Baal worden gegijzeld. Lacroix, Bajrami en Kapllan worden nadien weer gearresteerd.

  • 1994: Hij wordt betrapt als hij de tralies van zijn cel in Bergen aan het doorzagen is. Hij wordt woest en slaat vier cipiers neer. Hij probeert nog vijf keer te ontsnappen, maar het lukt nooit meer.

  • 1998: Kapllan krijgt 54 maanden voor de 'ontsnapping van de eeuw'.

  • April 2003: Kapllan moet normaal tot 2009 in de cel blijven, maar hij komt vrij onder voorwaarden.

  • 19 april 2005: Kapllan wordt neergeschoten bij een inbraak op een houthandel in Londerzeel. Hij moet daardoor zijn resterende straf uitzitten. De rechtszaak is nog steeds niet voorgekomen. Minister van Justitie Onkelinx gaf sinds begin dit jaar al drie keer de toestemming voor penitentiair verlof voor Kapllan.

Re: Kapllan Murat

Niemand tikt mij hier op de vingers maar ben blijkbaar het voornaamste nog vergeten. De getuigenis van Murcielago op jullie forum:

"Murat Kapllan bedreigde ook van binnen hoor. 1991 diefstal wagen: men wist mij na 4 weken doodleuk te vertellen dat reeds na 5 dagen mijn voertuig lokaliseerden en het nodig vonden mij te observeren, want er waren bezwarende bewijzen gevonden. Bij het antwoord had ik sterk het gevoel dat het over een detail ging, wel het ging om een dood lichaam, een lijk. Patrick Haemers had een luitenant die eerder kolonel was, wel Murat Kapllan was generaal in dat leger.

Bron » Forum

En ook nog:

De familie VDS heeft toch iets aan de hand gehad met nummerplaten, waarvan de gegevens gekopieerd werden en waardoor VDS facturen kreeg van een depannagebedrijf, wel wie heeft er een aandeel in depannage bedrijven denken jullie? Juist ja, Murat Kapllan. Maar het was hij die ook op die plaats voor de deur van VDS, mijn voertuig stal. Uitgerekend in de buurt van een oude kompaan laat Murat Kapllan opzettelijk een spoor achter, een spoor dat gelinkt werd naar mij. De dag dat ik van de verzekering mocht geld innen, kreeg ik telefoon van de BOB met de melding dat mijn voertuig terecht was en nog veel bla bla bla.

Eén groot probleem, het voertuig was beschoten en men zei me (dit kan ik niet bewijzen) dat er een dood lichaam werd in teruggevonden. Veel last en ongemak tot gevolg. Ik werd op een bepaald ogenblik, in het kader van een ander dossier en veel te lang om uit te leggen, ook beschuldigd en had er niets meet te maken. Wat ik ook weet dat er bij VDS en de omgeving veel druk werd uitgeoefend.

In de buurt van een oude kompaan? Bedoelde hij Podevijn?

55

Re: Kapllan Murat

LEO wrote:

Twintig (+/-) jaar geleden gebeurde een overval in de Parijsstraat in Leuven. De daders vluchten weg en probeerden een politieagent omver te rijden. Deze opende het vuur en ongelukkig genoeg trof een afketsende kogel een studentin die schuil zocht in een deuropening. Kapllan was toen de chauffeur, wat hij ook bekende.

Weet iemand hier meer over, ik weet bij welke taximaatschappij hij leerde rijden.

Het antwoord staat hier » Forum

Is het zeker dat Murat Kapllan de chauffeur was, vanwaar weten we dat?

56

Re: Kapllan Murat

Naar eigen zeggen was Kapllan een vriend van Pierre Bernard Velge van Flic et Voyou, waar Patrick Henderickx het roer overnam na de zelfmoord van Velge in 2008, kort voor de vrijlating van Kapllan.

Re: Kapllan Murat

Op 31 mei 2007 werd Kapllan vader van Elisa, de dochter van Virginie B. (hij had op dat moment reeds 2 kinderen van rond de 20).

Re: Kapllan Murat

Door de revelaties van Anneke Lucas komen we dus weer terecht bij de bende Haemers of een gedeelte ervan. Patrick Haemers was de linkerhand van Vanden Boeynants in ruil voor de vrijheid van Anneke. Zij zegt ook dat David in zijn been geschoten is door Patrick. Omdat Patrick ook mankte (door een steek in zijn been door zijn vader Achille Haemers), Anneke werd ook geschoten / gestoken in haar been. Dat was zijn ding! Daarmee komen we terecht bij de getuigenis van Murcielago die belaagd werd door Kapllan. Zijn auto werd gestolen en teruggevonden met lijk Idriss gangster in. Bewijs.

Wie beschermde hen, naast Vanden Boeynants? Naast de drugs in bevroren vlees, wat was het doel van de Delhaize-overvallen in 1985? Waarom moesten de bestuurders betalen? Werden ze onder druk gezet om wapens te ruilen voor drugs met hun export naar Amerika? Waarom werd/wordt daar nooit dieper in onderzocht? Wie vertelde de eerste leugen dat Haemers toen tijdens de overval Aalst in de gevangenis zat? Was er een cel opgericht, bestaande uit rijkswachters en ex-Dyaneleden om deze overvallers een veilige terugtocht te waarborgen? Maar wat vonden de andere rijkswachters en Dyane-leden van deze collega's en verdachte handelingen en opdrachten? Het is toch onmogelijk dat heel defensie in het complot zat? Of niet? Hoe is het mogelijk dat iedereen zich hier blijft uitlullen?

Ik vermoed dat de Delta-Cel op het goede spoor zat waardoor daar slachtoffers gevallen zijn. Alsook Acke en Vernaillen. Spijtig dat Roger Romelart daarom zelfmoord heeft gepleegd. Omdat die manipulaties nog steeds bezig zijn en dat ze nog steeds proberen van slachtoffers daders te maken. Hij kon dat niet meer aan. Jammer dat hij geen brief met uitleg en details heeft achtergelaten, zelfs niet aan de slachtoffers of hun advocaat waar de manipulaties zich precies situeren.

Re: Kapllan Murat

sherlock wrote:

Het is toch onmogelijk dat heel defensie in het complot zat? Of niet? Hoe is het mogelijk dat iedereen zich hier blijft uitlullen.

Heel defensie zat inderdaad niet in het complot maar een belangrijk deel (hogere officieren) wisten wel af van de plannen en hebben al die tijd gezwegen. De man die na meer dan 30 jaar gesproken had zei achteraf "Ik voel me hier niet goed bij, ik heb mijn kameraden verraden". Na al die jaren bleek "kameraadschap" zwaarder te wegen dan het feit dat nabestaanden in het ongewisse bleven en hun geliefden verloren waren.

Toch nog even herhalen dat Bonkoffsky verschillende malen vertelde "Ik was opgeleid om mijn eigen moeder dood te schieten".

"Hij vertelde verhalen aan mijn ouders over zijn opleiding: "ik werd getraind om mijn eigen moeder af te maken" weet ik zeker dat hij die meermaals gebruikte"

En de kolonel, tja ... die was opgeleid om in zijn plaats te laten doden.

60

Re: Kapllan Murat

coconut wrote:

Heel defensie zat inderdaad niet in het complot maar een belangrijk deel (hogere officieren) wisten wel af van de plannen en hebben al die tijd gezwegen. De man die na meer dan 30 jaar gesproken had zei achteraf "Ik voel me hier niet goed bij, ik heb mijn kameraden verraden". Na al die jaren bleek "kameraadschap" zwaarder te wegen dan het feit dat nabestaanden in het ongewisse bleven en hun geliefden verloren waren.

Er zijn bewijzen toegevoegd aan het dossier waarover Coconut hier schrijft.