111

Re: Herman Vernaillen

En daarom moet Beijer zich als een rus voorhouden. Anders wordt hij afgeknald.

112

Re: Herman Vernaillen

Gelukkig dat een gerechtelijk onderzoek steunt op weloverwogen acties om daders van misdrijven te zoeken, bewijslast te verzamelen, zodat er op de rechtbank een rechtmatig vonnis kan geveld worden.

Roepen vanachter een scherm dat je de waarheid kent en dat iedereen jou MOET geloven is … (zelf aan te vullen naar morele eigenwaarde).

Het doet vooral ook lijken op hetgeen Robert Beijer (en vele anderen) nét ook doen. Je roept net als de door jou geciteerde Beijer dat jij de waarheid in handen hebt Sammy.

Vergeet vooral niet dat hier op het forum en uiteraard elders ook heel veel foute zaken staan, al dan niet in relevantie aan de “Bende van Nijvel”. Ik denk dat elk van ons als weleens (jawel, ik ook) een foute aanname gedaan heeft.

Het meest foute is overtuigd blijven van je eigen grote gelijk.
Als het proces tegen “de Bende van Nijvel” er komt (ik druk me voorzichtig uit), dan kan je hier naderhand nog komen “claimen” dat jouw uitspraken waar waren Sammy.
En wat zou je daar dan mee winnen?

Re: Herman Vernaillen

De wapens verschijnen weer.
Ofwel, maar het komt zelden voor dat criminelen hete wapens hergebruiken. Niemand betaalt graag voor anderen.
Wapens die door meerdere bendes zijn achtergelaten, komen waarschijnlijk niet in handen van dezelfde dader.
Net zoals het onwaarschijnlijk is dat de auto's op dit moment zouden zijn achtergelaten als de daders niet van dezelfde bende waren.

Tiens wrote:

"Het is simpel", zei Beijer. "Je pleegt een moord en je laat het wapen vallen op de vloer van een discotheek. Iemand raapt het op, het wapen duikt op bij een volgend misdrijf en de politie zegt: dat is dezelfde bende.”

De schuldigen hebben op voorhand gerekend op de manipulatie in het ballistisch onderzoek om hun misdaden te ongestraft te kunnen begaan.
Dàt is de “Bende van Nijvel”.

114

Re: Herman Vernaillen

Tiens. feiten. Rotsschileringen. De pre-historische mens schilderde op rotswanden. Of, Tiens, misschien schilderde de pre-historische mens ook op bomen. muren buiten. Maar zijn de 'feiten', de bomen, schilderijen van 50000 jaar geleden verdwenen. En dus Tiens, zijn er enkel de 'feiten'. en voor jou mogen pre-historische mensen enkel schilderen op rotswanden, ergens binnen. Om een of andere gekke reden dat de pre-historische mens in jou fantasie enkel binnen in de warmte wilde schideren.

Absurd natuurlijk ! 

Zelfde voor onderzoek. Rijkswacht en gerecht waren de eigen leefwereld. Die het onderzoek kende; Ken jij de geheime archieven van GRU, KGB, enz ? Neen. En dus, die feiten kennen we niet. En kunnen we even lekker negeren !

Beijer had russische connecties. Als een onnozelaar heeft hij een wraak-structuur opgezet tegen rijkswacht, die hij laat kapen door russen. En wat is de conclusie van mensen die niet verder raken dan rijkswacht ? Het was de rijkswacht. navelstaarderij....

115

Re: Herman Vernaillen

En dus gelukkig dat een gerechtelijk onderzoek steunt op

-weloverwogen acties om daders van misdrijven te zoeken
-bewijslast te verzamelen
-zodat er op de rechtbank een rechtmatig vonnis kan geveld worden.


Werkelijk geen idee wat 'rotschilderingen' hier toe bijdragen…

Of past dit in het kader van:
"Er zullen dus nog veel meer feiten toegevoegd worden aan het topic "Andere zaken".

Aan Ben dus om naar eigen goeddunken te oordelen of er voor 'rotschilderingen' een nieuw topic moet  aangemaakt worden.

116

Re: Herman Vernaillen

Sorry, Tiens. Rotsschilderijen.

Ik geef je een mentale tik. En jij geeft me een dubbele mentale tik. Menselijk. Zeer menselijk

Zelfde als bij Bende van Nijvel.

Extreem rechts geef een 'tik'*.   En Communisme geef een 'dubbele' tik** terug. En Beijer stond erbij, en keek ernaar. Naar de puinhoop die hijzelf aanmaakte.
*Tik = onschuldige mensen vermoorden. **Dubbele tik = kinderen vermoorden

De theorie van ' er een schepje bovenopdoen'.

Wedden dat jij er een schepje gaat bovenop doen ?

117

Re: Herman Vernaillen

sammy wrote:

Wedden dat jij er een schepje gaat bovenop doen ?

Dus je wilt dit forum verengen tot een potje armworstelen?
Duidelijk.

118

Re: Herman Vernaillen

Volgens mij waren het de Mexicanen ....

119

Re: Herman Vernaillen

Is er eigenlijk enig materieel bewijs wat wijst op betrokkenheid van Russen? Beijer zegt wel dat hij voor de Russen werkte maar hoeveel is daar van waar? Het zou zijn eerste leugen niet zijn. Ik denk eerder dat zijn detective bureau vooral dingen deed voor de staatsveiligheid/of mensen die hiertoe behoorden met een eigen agenda. Dingen waaraan ze zichzelf niet wilden of durfden verbranden. Ook denk ik dat als Beijer echt voor de Russen werkte dat  Bouhouche dat wel in het snotje zou hebben en deze stond toch gekend als anticommunist en (extreem)rechts.

120

Re: Herman Vernaillen

Een ding is zeker. in 1985 waren er evenveel sociopaten, narcisten en manipulators in de samenleving.

Die met verve de discussie lieten ontsporen.

De vraag is : hoe beschermen we een samenleving tegen dit soort figuren ? Zodat we onze democratie kunnen beschermen tegen malafide ondergravers.

En dat, slachtoffers van De Bende, is nog steeds een actuele vraag. Hoe kunnen we onze samenleving opbouwen. Tegen intriges. Tegen beunhazen. En Mincky, tegen drugsbarronnen van Mexico. Bedankt voor je voorbeeld.