31

Re: Herman Vernaillen

Bedankt Dim en Mero!

Ik vind trouwens de volgende uitspraak van Vernaillen totaal ongepast: "Het schandaal dat hierin vermeld wordt, is honderdduizend maal groter dan de heisa rond een paar Soedanezen."

Re: Herman Vernaillen

OK en wat is dan de link met de Bende van Nijvel?

Re: Herman Vernaillen

Scaramouche, bedankt. Ik bedoel dat ze de verklaringen van Vernaillen naast die van Eyskens moeten leggen en indien mogelijk Eyskens vragen wie hem destijds die vraag stelde. Hij spreekt over staatsveiligheid en hoge ambtenaren. Dan is het nog 1 plus 1 plus 1 is drie.

34

Re: Herman Vernaillen

Voor het verband met de Bende van Nijvel moeten we tussen de lijnen lezen maar het heeft - in het geval deze piste juist zou zijn - dan ongetwijfeld te maken met chantage, Pinon > Smets > WNP, ... en de vele andere elementen in de richting van chantage (Fourez/Dewit; Finné, VDB/Boas/wapens/Eurosystem, Pour/Rocky/De Pomp, ...).

Re: Herman Vernaillen

Akkoord dim dat er misschien chantage in het spel is geweest maar om daarom mensen te gaan afknallen in een warenhuis? Als iemand iemand chanteert dan wil die iets bereiken of krijgen. Meestal gaat het dan om geld. Om dat te krijgen wordt druk uitgeoefend op de gechanteerde. Maar druk uitoefen door raids uit te voeren op warenhuizen waar de daders telkenmale het risico liepen om gewond, doodgeschoten of opgepakt te worden?

Je gaat toch geen kinderen gaan neerknallen in een warenhuis om iemand te chanteren die met minderjarigen zou gestoeid hebben?

36

Re: Herman Vernaillen

Tja. Maar hoeveel van het echte verhaal kennen we? Ik heb altijd het gevoel gehad dat de supermarktaanvallen neerkomen op het uitwisselen van "signalen" tussen twee groeperingen. Zie ook het dossier rond mr. X. Signalen, waar we helaas het raden naar hebben. Chantage van de chanteerders? Of misschien waren de chantagedossiers het beginpunt van de affaires en werd het motief complexer met de tijd? Mocht Vernaillen nu ook eens B zeggen na de A?

Re: Herman Vernaillen

Wij willen geld omdat we van U iets weten, en om onze eis te bekrachtigen zullen we moorden, totdat we worden betaald. Misschien is er na Aalst geld betaald aan hen die teveel wisten.

38

Re: Herman Vernaillen

Sorry voor mij Nederlands. Er staan 2 punten in de PV's:

  1. Piste Pinon en dan afmaken van mensen die ergens te veel weten

  2. Staatsgreep en dan misschien terreur om te bevolking te overtuigen

De 2 doelen samen  uitgevoerd door "geinstrumentaliseerde" extreem-rechts, mafieuse bende door ... en voor ...? Niets nieuw maar het feit dat dit nu door Vernaillen wordt gezegd .... PRL, Louis Michel, staatsgreep. Binnenkort de verkiezingen ...

39

Re: Herman Vernaillen

We kunnen alleen maar speculeren en dat brengt ons niet veel verder. Waar we misschien beter over nadenken: waarom stelt Vernaillen dit?

  • hij zegt maar om het even wat (lijkt me onwaarschijnlijk voor iemand van zijn kaliber)

  • hij weet effectief (uit betrouwbare eigen info) dat de roze balletten er mee gemoeid zijn

  • hij heeft een vermoeden dat de roze balletten van belang zijn maar weet niet juist hoe en voert zo de druk op

  • hij weet dat de rode balletten er niets mee te maken hebben maar hij gebruikt ze (op één of andere wijze) als een breekijzer

40

Re: Herman Vernaillen

Over reactie omdat er volgens hem "te veel rond" de Soedanezen word gedaan?

"Het schandaal dat hierin vermeld wordt, is honderdduizend maal groter dan de heisa rond een paar Soedanezen."