461

Re: Temse: 10 September

louisfrancois wrote:

Broeders heeft te veel met zijn vrienden gesproken ...

Dat kan zo zijn. Maar zou Broeders geweten hebben hoe het met de kogelvrij vesten zat en dat die daar tijdelijk in het labo zouden liggen?
Er is een heel interessant wapenhandelaar die kogelvrij vesten verkocht, met de roze balletten te maken heeft en de streek van Nijvel heel goed kent, voor huurdoders kan je bij hem ook terecht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

462

Re: Temse: 10 September

Wie?

463

Re: Temse: 10 September

Baugniet?

464

Re: Temse: 10 September

FreCR, hieronder de antwoorden op uw vragen:

Ik vermoed dat de vesten wel degelijk werden getoond aan bepaalde bezoekers daar het toch de bedoeling was om deze in productie te nemen en te verkopen. Waar die vesten getoond werden? Ik vermoed in het lab, omdat ze daar opgeborgen werden, natuurlijk weet ik dat nu pas destijds wist ik dat niet. De directie en bezoekers zullen dat dus wel geweten hebben en misschien enkele werknemers zeker niet veel, ik vermoed wel dat ge niet iedere keer met die vesten over en weer loopt naar het bureel dat van voor aan de fabriek gelegen is, en dat het makkelijker is om iemand die geïnteresseerd is naar het labo te laten gaan, lijkt mij wel makkelijker.

Naar mijn weten werd er van de werknemers zelf nooit iemand ondervraagd, wel de directie en de mensen van het bureel, denk ik, ik zelf en andere mensen van de onderhoudsploeg werden nooit ondervraagd.

Ik denk dat bij iedereen het gevoel leefde, van ze wisten waar ze lagen anders kan dat niet. Werd er over gepraat? Ik denk het wel maar ik had geen vaste werkplaats, was dikwijls onderweg , dus eigenlijk weet ik dat niet echt.

Had ik een vreemd gevoel bij iemand? Op deze vraag heb ik u eerder reeds mijn bedenkingen doorgestuurd.

Over teamgeest? Ik had wel overal toegang in het bedrijf, maar was niet echt zoveel in het labo aanwezig om daar enige veranderingen te merken in de sfeer. Ik kwam daar om aankoopbonnen op te halen voor materialen aan te kopen in de winkel, om de boek van de auto of bestelwagen te nemen om de kilometers in op te schrijven, en dergelijke. Dus was eigenlijk maar enkele minuten binnen en terug buiten, soms 1 keer op een dag soms 3 a 4 keer. Op die moment reden wij toen met een witte R4 wel eentje met ruiten achteraan, denk ik, is lang geleden hé.

Over zaken en feiten, ik denk dat ik wel enige dingen heb duidelijk gemaakt die de mensen op het forum nog niet wisten zoals de plaats van de schietstand, soms was men wel aan het raden, maar ik denk dat ik wel geholpen heb om een duidelijker beeld te krijgen over de fabriek, niet over de overval want daar was ik niet bij hé. Ik beschouwde Jos wel als een ... kennis daar hij door mij ergens de job van conciërge gekregen heeft en desondanks werd ik nooit verhoord of gevraagd om verhoord te worden.

Op de laatste vraag; nee er was eigenlijk geen verloop van personeel, zeker niet voor de overval. Na de overval, dat is een ander verhaal. Ik heb dat eerder al eens doorgespeeld naar Ben, er kwam een nieuwe personeelschef en die had en broer die zijn samen in dienst gekomen en ik heb altijd de indruk gehad dat die broer de mensen bespioneerde en al wat hij zag ging doorspelen aan zijn broer, de personeelschef dus. Ik meen mij te herinneren dat vrijwel iedereen van de onderhoudsploeg na 2 jaar ontslagen waren en niet altijd op een propere manier. Mensen werden bij manier van spreken in de val gelokt om ze te kunnen ontslaan, ik heb daar eerder reeds voorbeelden van doorgestuurd aan Ben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

465

Re: Temse: 10 September

Een detail in deze diefstal/overval doet mij nadenken: De banden van de wagens buiten waren kapotgesneden, dit doe je niet zomaar. Dit doe je enkel als je vreest dat deze wagens nog in je nadeel kunnen spelen of als dit een gewoonte is. Het zou zelfs geweldig dom zijn om dit te doen als je de wagens nog kan gebruiken tijdens je vlucht. Misschien hadden ze meer mensen binnen verwacht? Was de info van de opdrachtgevers naar de uitvoerders hier niet compleet?

466

Re: Temse: 10 September

De Basis wrote:

Een detail in deze diefstal/overval doet mij nadenken: De banden van de wagens buiten waren kapotgesneden, dit doe je niet zomaar.

Kleine correctie: de banden waren niet kapotgesneden maar kapot geschoten. Mijn Temse-getuige geeft nog deze info:

(...) Ik heb de auto zien staan en duidelijk gezien dat ze kapotgeschoten waren. Er waren kogelgaten in de garderobe/spatborden van de auto van Jozef Broeders.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

467

Re: Temse: 10 September

De banden kapotschieten... dat had men ook met de andere wagens bij Van Camp gedaan staat in het interview op deze site » Feiten

Is daar meer over geweten of dat in beide feiten met hetzelfde wapen en munitie was? Is dit banden kapot schieten door 1 persoon gebeurd of door meerdere?

468

Re: Temse: 10 September

Het nieuwsartikel dat bij Temse gepost was door Ben spreekt ook eerst van "de banden kapotgekerft". Als men dat voor de overval doet, zou dat idd stiller zijn. Als men dat tijdens de vlucht doet (achteraf dus) moet het idd snel snel gebeuren en lijkt kapot schieten efficiënter (er zijn toch al schoten gevallen op dat moment).

469

Re: Temse: 10 September

louisfrancois wrote:

Broeders heeft te veel met zijn vrienden gesproken ...

Ik acht de kans heel klein dat Jozef Broeders de tipgever was.

Slachtoffer Bende-overval Temse: "Geen hoop meer dat waarheid nog boven komt"

De nabestaanden van het dodelijke slachtoffer dat in Temse viel, geloven niet dat de daders ooit nog gevonden zullen worden. De echtgenote van de fabrieksbewaker wacht trouwens nog altijd op een echte schadevergoeding. Ze raakte bij de overval zwaargewond en is nog altijd zwaar gehandicapt. De vrouw moet rondkomen met een weduwepensioen.

Bekijk hier het interview » www.tvoost.be

Anonieme getuige: "Oog in oog gestaan met Bende van Nijvel én nummerplaat doorgegeven"

Ik heb oog in oog gestaan met de Bende van Nijvel. Dat vertelt een man anoniem aan de redactie van TV Oost Nieuws. Onze getuige heeft het over de overvallers die toesloegen bij weverij Wittock-Van Landeghem begin jaren tachtig in Temse. Bij die overval viel toen één dode, de concierge. Een week voor de overval zou onze getuige de gangsters per toeval hebben betrapt toen ze de buurt aan het verkennen waren. Hij kon de nummerplaat van hun auto noteren. Die bleek op naam van een Griek te staan.

Bekijk hier het interview » www.tvoost.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

470

Re: Temse: 10 September

Salesse en Papadoupoulos zijn back in business. Zie TV Oost.