41

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Van Rossem leutert maar wat. Eerst waren het (zie eerder in dit topic) De Staerke en Haemers, nu is Haemers al afgevallen. Gewapende mannen het parlement in? Hij herinnert die ingewikkelde namen nog steeds? Bonkoffsky dronk NOOIT tijdens zijn diensturen, maar natuurlijk wel als hij mee doet met de Bende van Nijvel (?). Het is vooral ook dat wat de getuigen gezien hebben: een zatte reus. Toevallig vertelt Felix Przedborski over juist déze Bonkoffsky een leuke anekdote ("wat hebben we toch gelachen, ik bedoel "zij""). Waarom zou Felix Przedborski wél al die dingen weten? Is het niet gewoon een jood die Israëlische en Amerikaanse technieken op de Bende van Nijvel projecteert?

Felix Przedborski is natuurlijk niet meer, hij kan dus ook niet meer ontkennen dat hij Van Rossem gesproken heeft. Veiligheidshalve maakt Van Rossem er maar "Felix Przedborski of zijn gezant van" ... of iemand die zich daarvoor uitgeeft. Wat wel bewezen is, hij heeft er voor gezeten, is dat Van Rossem een oplichter is, die "bijna 1 miljard dollar" had hij gepikt van anderen (veelal zwart geld (van mensen die hem daarom geen proces durfden aandoen), maar ook een oud vrouwtje dat hij afgeperst heeft).

Dat geld is niet toegenomen door beleggingen, want dat deed hij er niet mee: (even verduidelijken) hij kreeg als het ware 5 van de ene, 50 van de andere, hij gaf die 50 aan die hem 5 gegeven had, die zwetst tegen iemand die 500 heeft, dat Van Rossem geld kan vermenigvuldigen met tien, dus die geeft hem ook 500 in de hoop er 5000 voor te krijgen. Op een gegeven moment geven ze hem een paar miljard en dan "stuikt zijn systeem in elkaar": hij "werd opgelicht met dezelfde methode als hij anderen" oplichtte. 1000 vrouwen? Een Ferrari krijgen van een rijke vrouw omdat hij bla bla bla. Van Rossem móet om zijn imago onder de puber fils à papas hoog te houden doen alsof hij de donkerste krochten van de Belgische maatschappij doorziet. Kwestie ook om niet te moeten toegeven dat hijzelf een krocht is.

42

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Bende van Nijvel: Een staat in ontbinding

Minder dan een week nadat advocaat Jef Vermassen zich in een "flip of the tongue" liet ontglippen, weet te hebben wie achter de Bende van Nijvel zat gebeuren er rare dingen in het land. Zo overlijdt Brice de Ruyver - ooit grondlegger van de politiehervorming - eensklaps op 62-jarige leeftijd en duurt het een volle dag alvorens de doodoorzaak wordt meegedeeld: hartaderbreuk. En weer twee dagen later bevestigt het Luikse parket dat er vermoedens zijn dat men plots weet wie persoon nr 19 is die jaren op de affiche van de verdachten van de Bende van Nijvel heeft gestaan.

Verre van doodgewoon zijn naam publiek te maken wordt die verzwegen, krijgt het volk enkel zijn initialen te horen. En wie er de Waalse kranten on line erop naslaat merkt dat het in Wallonië slechts tweederangsnieuws is: Le Soir, La Dernière Heure et La Meuse beperken zich tot een piepklein artikeltje; La Libre zwijgt in alle talen. En opeens begint een bepaalde pers zich vragen te stellen bij de moord (nekschot) op rijkswachter Peter De Vleeschauwer: werd hij eigenlijk wel vermoord door de hormonenmaffia of veeleer omdat hij te veel wist over de betrokkenheid van de Diane rijkswachtsgroep bij de raids van de Bende van Nijvel waarbij tussen 1982 en 1985 liefst 28 doden vielen?

Aanvankelijk werd nog gedacht dat géén de militair opgeleide rijkswachters van de Dianegroep zo laag gezonken kon zijn dat hij in warenhuizen in koelen bloede onschuldige kinderen zouden hebben afgeschoten. Onderzoekers waren ervan overtuigd dat de Staatsveligheid - die de aanslagen coördineerde en toedekte - dit karwei had overgelaten aan krapuul (stijl Patrick Haemers), maar spoedig bleek dat dit niet het geval was, dat in het meest corrupte van alle Europese Staten, de Staat zelf onschuldige kinderen afschoot om het pad naar de sterke man en de dictatuur te effenen. Want dat was uiteindelijk de bedoeling van een Staat in staat van ontbinding. Al in 1989 schreef ik er een gelijknamige roman over: lees er die maar nog eens op na.

Opdrachtgevers moesten gezocht worden in de rechtse vleugel van de toenmalige PSC, de Waalse en Brusselse zusterpartij van de toenmalige CVP. Nog in 1989 was ik goed geplaatst om het Bendedossier zo goed als mogelijk op te volgen. Mijn eigen advocaat Peter Callebaut uit het Aalsterse was immers raadsman van meerdere bendeslachtoffers maar had helaas geen inzage in de dossiers van onderzoeksrechter Troch. Die had ondertussen in het kanaal Brussel-Charleroi een deel van de wapens teruggevonden die bij de overvallen van de Bende werden gebruikt.

Eind 1991 werd ik dan samen met Jan Decorte, Louis Standaert en Willy Goossens met 200.000 stemmen in het Parlement verkozen. Vier dagen voor de verkiezingen werd ik aangehouden en ik moest wachten tot 5 januari 1992 alvorens ik uit de gevangenis werd vrijgelaten. Al vanaf de eerste dagen dat ik in de Wetstraat kon werken werden de lokalen van Standaert en mezelf overspoeld met de meest fantasierijke verhalen (stijl Regina Louf) over de Bende. Van die honderden verhalen opgedist door allerlei klojo's sprongen er wel twee onmiddellijk in het oog. Zo vonden we de misleide garagist terug die ter goeder trouw schietstanden had gelast op de VW Golfs die bij de overvallen, in militaire commandostijl, op het chassis waren gelast. Zelf wist hij niet beter dan dat het een opdracht van het Belgisch leger was.

En voorts was er die zonderlinge Waalse barones - Louis Standaert en onze parlementaire medewerkers Gerard Cludts en Arnaud Franssen herinneren zich allicht de naam nog - die heel precies kwam vertellen (met talrijke foto's als bewijs) dat de VW Golfs die bij de overvallen van de Bende werden gebruikt, inmiddels geheel gedementeerd, verborgen lagen in een Waalse grot. Meteen beseften we waarom Freddy Troch in 1991 (na bijna tien jaar voortreffelijk onderzoek tussen 1982 en 1991) als onderzoeksrechter van het dossier was gehaald. Dat ging gemakkelijk want hij was van CVP signatuur en de CVP, die toen nog erg close was met haar zusterpartij, de PSC, wilde niet worden meegesleurd in het stinkende badwater waarin de PSC was beland. Toedekken die beerput was het devies.

Het dossier verhuisde dus naar Wallonië waar allerlei politici van erg rechtse signatuur al deden wat ze konden om de vis te versmoren en het deksel op de beerput te laten. In hoeverre dat het geval was zagen we met eigen ogen. We hadden de foto's van de gedemonteerde overvalwagens van de Bende, het adres van de grot waar ze opgeslagen lagen en de naam van de garagist die de schietstanden had gemonteerd prompt meegedeeld aan de Waalse opvolger van Troch. Maar in plaats van prompt te gaan kijken hield die zich liever bezig met het rookgordijn rond Regina Louf en alle verwante nonsens. Het heeft acht maanden geduurd alvorens de onderzoekers in de grot gingen kijken. En natuurlijk vonden ze er niets.

Onze telefoon in het Parlement werd immers continu afgeluisterd. Ten bewijze liet ik één van lijn medewerkers een neptelefoontje geven dat we wapens van de Bende hadden gevonden en dat we die in een café in Nijvel zouden overhandigen aan een privé detective. Buiten mijn medewerker en ikzelf wist absoluut niemand om welk café het ging en dat de afspraak om 18h05 was. Maar om 18h05 werd mijn medewerker wel opgepakt met onder zijn arm ... een dik pak oude gazetten.

Is er nu zaterdag een doorbraak geforceerd in het dossier van de Bende van Nijvel? Komt Justitie een beetje lachen, ja? Na de "slip of the tongue" werd advocaat Vermassen onder druk gezet door collega Callebaut, dat als hij namen kende hij die moest meedelen. Meteen paniek bij het corrupte Staatsapparaat dat nu wel minstens één naam moest prijsgeven. Dus waarom niet één (1) van de inmiddels sinds minstens een kwarteeuw bekende namen prijsgeven? Dus dan maar die van een aan lager wal geraakte rijkswachter die, om de klucht helemaal rond te maken, ooit ondervoorzitter van een carnavalsvereniging was. Een naam die geen kwaad kon, want de sukkel was toch al twee jaar dood.

Ondertussen weet de halve Wetstraat hoe de vork aan de steel zit maar worden de 28 koelbloedige moorden zorgvuldig toegedekt door Justitie en Staatsveiligheid. Het volk mag niet weten waarom een Staat in staat van ontbinding 28 van zijn burgers in volkomen straffeloosheid mag afknallen. Waarop wacht minister Geens om eindelijk eens zijn bek te openen? Of kan dat niet omdat hij beducht is dat de goegemeente zijn slechte adem zal ruiken?

Jean-Pierre Van Rossem

43

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Van Rossem over onderzoek naar Bende van Nijvel: “België is maffiastaat waar niemand nog valt te vertrouwen”

De onthullingen rond de Bende van Nijvel van afgelopen weekend blijft over de tongen gaan. Ook ex-politicus Jean-Pierre Van Rossem spreekt zich op Facebook nu uit over het nieuws. Hij noemt ons land daarin een ‘maffiastaat’.

Jean-Pierre Van Rossem liet vooral in de jaren ‘80 en ‘90 van zich spreken met een eigen partij en met kritiek op de toenmalige Belgische politiek. En ook nu spaart hij zijn kritiek niet: “Er moet dringend een onderzoek komen naar het onderzoek”, zo zegt Van Rossem in meerdere Facebookposts.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Ik vermoed hierachter (het artikel/dossier) heel veel politiek geblaat ten gunste van het eigen gelijk echter ... ook wat Jean-Pierre Van Rossem (waar ik tot zekere hoogte steeds wel sympathie voor koesterde, al is het maar omwille van het rebelse dat in hem huist) doet/zegt, is niet echt na te trekken en mogelijk ook allemaal opgeblazen of tenminste opgeblonken te eigen glorie. Hij zal het eens gaan zeggen ziet u!

Zijn politieke agenda is gestoeld op rebellie en ja dan wordt veel aangegrepen om stof te laten opwaaien maar of dit allemaal werkelijkheid is geloof ik niet! Er moet en zal politiek garen uit gesponnen worden, is denk ik vooral de insteek van diegenen die de politieke complottentheorie aanhangen! En hierin blinken Belgische politici wel uit! Dat klopt!

Verder acht ik inderdaad vele Belgische politiekers en ook mensen binnen het gerecht en co vaak onbekwaam. We weten allemaal toch wel hoe er met onze politieke beslissingen en uitspraken van rechtbanken en speurdersfeiten in het buitenland gelachen wordt doorheen de jaren? Tja!

Dus ik neem dit met de nodige korrel zout maar eenieder gelooft wat hij wil. Dat mag hoor; elk zijn mening maar ik hecht er geen geloof aan!

Re: Jean-Pierre Van Rossem

eenhoorn wrote:

Eén van de meest opmerkelijke en dubieuze F1-teambazen ooit is klaar met het leven. Zie hier het artikel in de Gazet van Antwerpen:

Jean-Pierre Van Rossem (72) , een van de meest flamboyante Belgische figuren van de jaren tachtig en negentig, heeft euthanasie aangevraagd. "Voor het einde van het jaar is het genoeg geweest", zegt hij in een interview met YouTuber Bert De Clercq.

Cultfiguur Jean-Pierre Van Rossem werd in de jaren 90 vooral bekend bij het grote publiek met zijn libertijnse partij ROSSEM. Ook kwam hij in opspraak met zijn beleggingsbedrijf Moneytron, waarmee hij miljarden doorsluisde naar Zwitserse bankrekeningen en het criminele circuit. Hij was ook eigenaar van het Formule 1-team Onyx.

Van Rossem maakt meteen duidelijk dat het voor hem allemaal genoeg geweest is. "Ik heb een heel bewogen leven gehad, maar ik beschouw het als voltooid. Al wat nu nog komt interesseert me niet meer."

Hij vindt dat iedereen het recht heeft om uit het leven te stappen. "Ik heb zelf ook een aanvraag gedaan voor euthanasie. Ik voel dat mijn scherpte weg is, dat ik aan het aftakelen ben. Ik ben opgeleefd en wil zelf kunnen beslissen wanneer ik uit het leven stap. En ik zou toch graag voor het eind van het jaar kunnen zeggen: 'Nu is het genoeg geweest.'"

Het 72-jarige fenomeen kijkt terug op een exuberant leven. "Ik heb de mooiste vrouwen en de mooiste auto’s gehad. Ik bezat 891 miljoen dollar op mijn toppunt, die ik allemaal verloren heb door tegen mijn eigen systeem te gokken. Er zit iets autodestructief in mij. Ik had een minimum aan huwelijksfatsoen moeten hebben. Ik werd vlug verliefd op mooie vrouwen, maar de volgende dag was dat dan weer over. En zo heb ik helaas veel te lang geleefd."

Op de vraag of Van Rossem nog laatste woorden heeft, richt de man zich tot zijn twee zonen. "De oudste zal er niet om geven, de jongste heel zeker, ik moet het nog met hem bespreken. Ik hoop dat ze het zullen begrijpen. Op een bepaald moment is het gewoon op. Je blijft toch ook niet rijden met een oude auto die uiteen rammelt van de roest?"

Wil niet echt opschieten met hem.

46

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Van Rossem is puur stemmingmakerij. Toen hij trouwde had hij net het contract met Porsche niet bekomen dus plaatste hij een Porsche voor de deur van concert Noble feestzaal te Brussel met het opschrift "pfff het is maar een domme Porsche...". De hamer lag erbij om de wagen in mekaar te slaan ... Ondanks de man intelligent is kraait hij stemmingmakerij en veel onzin uit.

Re: Jean-Pierre Van Rossem

» www.tueriesdubrabant.winnerbb.com

48

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Déjà lu ... Maar wat ik niet begrijp, is dat Bonkoffsky ineens onderdeel van het verhaal uitmaakt. Het kan toch niet zijn dat er in de afgelopen 30 jaren nooit maar dan ook nooit enige verwijzing naar de man in kwestie geweest is ... De zoveelste bewuste misleiding? De zoveelste verwijzing naar lieden die intussen al dood zijn?

49

Re: Jean-Pierre Van Rossem

P-51 wrote:

maar wat ik niet begrijp, is dat Bonkoffsky ineens onderdeel van het verhaal uitmaakt.

Inderdaad!

Achteraf (na 20/21 oktober 2017) afkomen met de naam van Christiaan Bonkoffsky is maar al te makkelijk. Het lijkt me wel "toevallig" dat men soms verschillende namen wel kan onthouden en genoemd worden, maar Bonkoffsky blijkbaar nooit voor 20/21 oktober 2017, en hij vanaf dan door diezelfde wel onthouden wordt. Tot op heden heb ik door geen enkele onderzoeksjournalist of opiniemaker Bonkoffsky als (mogelijke) dader zien voorkomen, althans voor 20/21 oktober 2017 niet. Het dichtste men in de buurt kwam was "een rijkswachter uit Aalst". Daarmee doelde men dan in meeste gevallen op de Rijkswachter die door Bozidar Djuroski jr. werd herkend (en dit ging niet over "De Reus" zijnde Bonkoffsky). Een beschrijving zoals: "De Reus" was een Dendermonds-carnavalist die veel alcohol dronk en ooit bij de Diane zat, daar werd buitengestoken en dan bij een lokale brigade van de Rijkswacht zat. Bij de politiehervorming werd hij onderverdeeld bij de lokale politie van Aalst en eindigde zijn carrière als Inspecteur van de Politie:  Nergens gelezen.

Diegenen die beweren alles of veel te weten maar pas sinds de naam van Bonkoffsky publiek gekend werd deze ook oppikken, daar stel ik me soms vragen bij. Ongetwijfeld zijn er mensen die door hun beroep, betrokkenheid als slachtoffer of milieu waarin mensen verkeren, meer informatie hebben (bijvoorbeeld: politiekers, onderzoekers en magistraten, slachtoffers, advocaten rond het dossier, beschuldigden, criminelen uit de jaren '80, en zo verder). Dit is daarom niet altijd de juiste informatie.

Non semper ea sunt quae videntur

50

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Ik ken inhoudelijk niets van het dossier - los van het dossier Pinon/Latinus - maar ik probeer zoveel mogelijk te deduceren:

  • 1ste golf van overvallen: Bende van Nijvel: ex-rijkswachters/militairen/extreem-rechts: politiek geïnspireerd (voldoende leesvoer voorhanden!)

  • 2e golf van overvallen: CCC - het (korte) interbellum - politiek geïnspireerd (voldoende leesvoer voorhanden!)

  • 3e golf van overvallen:  Bende van Nijvel: criminelen, want de link hierboven mag niet gelegd worden (open vraag, geen antwoorden)

Geen directe link tussen golf 1 & 3 - wat golf 2 betreft: geen flauw idee!