Re: CIA

De rol van de CIA gaat om dingen in het buitenland te doen dat onwettelijk thuis zouden zijn. Haar optreden, evenals dat van andere externe diensten, zal niet uit de schaduw treden omdat het intrinsiek schuldig is.

Re: CIA

Kryptische boodschap vr de geïnitieerden.....

43

Re: CIA

Ik denk dat niemand zit te wachten op cryptische boodschappen. We hebben in de loop der jaren genoeg onzin moeten aanhoren. Laat ieder die denkt iets te weten of iets mee wil delen zich uitspreken. Misschien is dat net het ontbrekende schakeltje en kunnen we dan nog iets bereiken. Wat we zeker niet moeten doen is onze oren laten hangen naar die Amerikaanse drugssmokkelaars.

44

Re: CIA

Geen idee of dit ook uit het boek van Walter Bayens komt maar ik vond een tekst terug van jaren geleden waarin een vriend van Richard Holm (Station Chief in 1985 in Brussel) namelijk een zekere Tony Poe (codenaam Upin) vermeld werd die als twee druppels water leek op een robotfoto van de daders Bende van Nijvel (geen idee dewelke). Holm zelf was een vechtjas die in de jaren 60 zij aan zij met de Belgische para's had gevochten.

Ben wat verder gaan zoeken en vond dat het ging over Anthony A. Poshepny (Tony Poe) » spartacus-educational.com

Ik zag daar dat hij ooit gewond was geraakt aan zijn rechter been. Hij sleet de laatste 15 jaar van zijn leven in Thailand.

De kans dat hij mee deed aan een "Bende?" overval zal misschien niet groter zijn dan pakweg 1/1000 maar je weet maar nooit.

Ook Cobra vermeldde ooit zijn naam als één van de vier huurlingen ingevlogen met Nato Pass via Chièvres. Geen idee of Cobra deze naam ergens opgepikt had uit een boek of niet om er daarna zijn eigen fantasie op los te laten. Nothing ventured, nothing gained. Weet wel zo goed als zeker dat Cobra zijn pensionering gevierd heeft in een bar in Brussel die praktisch alleen door huurlingen bezocht werd. Kan ook zijn dat hij dat verhaal daar opgepikt heeft.

Re: CIA

fenix wrote:

een zekere Tony Poe ... die als twee druppels water leek op een robotfoto van de daders Bende van Nijvel

Tussen die 2 foto's in, zitten we in de jaren '80 en was dan zo rond de 60 jaar.

https://i.ibb.co/fnFb7KY/TonyPoe.jpg

En zou dan sprekend moeten gelijken op een Bende van Nijvel-robotfoto, niet zoveel keuze van bijna 60'ers tussen de robotfoto's...

Ik zie niet zo direct veel gelijkenis, zelfs na een poging om met AI de rechtse foto een jaar of 20 te laten verjongen.

https://i.ibb.co/VHjSmHR/PT60-c.png

46

Re: CIA

Ik zag de gelijkenis ook niet. Maar ik had wel een andere foto voor mij waarvan ik dan weer de gelijkenis met jouw foto's niet zie. Nochtans zou het om dezelfde persoon moeten gaan. Robotfoto's, ik geloof er niet erg in.

Kijk eens naar deze foto » unredacted.com

Raar maar waar daar staat Tueriesdubrabant bij, heb ik op dat forum niet goed gezocht want ik vond hem daar niet.

47

Re: CIA

Denk jij aan robotfoto nr 4, Fenix? De foto die ook al deed denken aan Pierre Mandelli ...

48

Re: CIA

Neen, 4 zijn gezicht is langwerpiger ik denk dat we het kleiner en ronder moeten zoeken. Maar ik ben daar echt niet zo goed in. Heb jij hem teruggevonden op Tueries, ik niet?

49

Re: CIA

Gevonden via Google » tueriesdubrabant.1fr1.net Blad vol met foto's van hem. Moet ergens gezocht worden in de omgeving van Vogeleer en zijn vriend Guy Moreau.

Hoe kwam Beijer in Thailand?

Edward Van de Weghe, zakenpartner van Przedborski, woonde in Bangkok waar hij Beijer hielp die op de vlucht was na de moord op de Libanese diamanthandelaar. Beijer leerde in Thailand zijn zoon Eric Van de Weghe kennen, een antiekhandelaar en oplichter die werkte voor de CIA.

Mijn kop er af als Beijer ook niet voor de CIA werkte. En ook mijn kop er af als al deze personages die voor de CIA werkten elkaar niet ontmoetten in Bar Madrid. Ook deze Tony Poe dus.