101

Re: Getuigenis David Van de Steen

Ik zou eerder zeggen een flagrante leugen van de speurders. Als je even opzoekt zie je dat Haemers enkele dagen ervoor een postauto overvalde en niet op cel zat. Toen vielen de puzzelstukjes, ook van de postzakken die ik zag tijdens de overval.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Juist, en ook genoemd in het transport van zwart geld. Corrigeer me als ik het fout heb.

103

Re: Getuigenis David Van de Steen

Dat ik geen al te goeie indruk heb over Lionel Ruth, maakte ik minder dan 2 weken geleden nog duidelijk in een bericht op dit forum hier. Ik blijf me de vraag stellen of hij (een deel) van het dossier doelbewust (om eender welke reden) of uit onbekwaamheid minder vooruit heeft geholpen (zacht uitgedrukt).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Getuigenis David Van de Steen

Heel netjes uitgedrukt FreCR, mischien ook eens interessant te kijken wie bewust/onbewust Davids getuigenis heeft willen manipuleren. Hier nog even doorgelezen over waar David opa is tegen aangelopen en daar krijg je ook koude rillingen van. Denk dat David daarover nog veel meer weet, dan hier geschreven.

105

Re: Getuigenis David Van de Steen

Heel het gedoe rond mijn grootvader is door Stijn en mezelf mooi in beeld gebracht zoals het was. Natuurlijk verkorte versie, je kan geen 20 jaar in 2 uur krijgen natuurlijk. Maar het geeft er wel een mooi beeld van.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Duidelijk David, dank.

107

Re: Getuigenis David Van de Steen

Die grootvader van jou is een echte held. Door zijn eigen onderzoek lokte hij de Bende naar zich toe, wat betekent dat hij door de Bende serieus genomen werd. Daar had de politie gebruik van kunnen maken.

Re: Getuigenis David Van de Steen

En die kans hebben de flikken laten liggen.

109

Re: Getuigenis David Van de Steen

Ze hebben er wel meer laten liggen denk ik, al dan niet bewust.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Zelfs slachtoffer en laatste voorvechter geeft Bende-dossier op - David Van de Steen gelooft niet meer in opheldering door Justitie

Nadat de Bende van Nijvel meer dan dertig jaar zijn leven beheerste, staakt David Van de Steen “zijn dagelijkse gevecht om de waarheid”, net op het moment dat zowel zijn tweede boek als een film over de gruwel uit de jaren tachtig uitkomt. “Ik besef dat ik niet veel meer moet hopen. Ik ben uitgeput.”

Morgen stelt Van de Steen zijn tweede Bende van Nijvel-boek voor in zijn thuisstad Aalst. Anderhalve week later verschijnt de film ‘Niet schieten’ van Stijn Coninx, over de aanslag op de Delhaize in 1985 waar Van de Steen zwaargewond raakte en zijn ouders en zus verloor. Twee belangrijke momenten voor de man die na de ogenschijnlijke doorbraak rond de Reus in oktober vorig jaar het onderzoek een tweede adem zag krijgen en de hoop koesterde dat de waarheid eindelijk zou bovenkomen. “Maar na het boek en de film is het voor mij gedaan”, zegt de Aalstenaar.

Lees hier het hele artikel » Nieuws