Re: Leon Finné

coconut wrote:

Misschien is er nog een heel kleine opening mogelijk wat dit betreft. Misschien zijn er mensen uit Overijse op dit forum die deze getuige kennen » radio2.be

Misschien kan aan deze man uitgelegd worden dat de daders Overijse niet meer kunnen gestraft worden. Dat hij zijn getuigenis dus kan herhalen zonder dat daardoor een procedure in gevaar komt. Misschien kan zijn getuigenis dus via via op het forum komen. Komaan mensen uit Overijse, doe een poging (doe het desnoods via familieleden van die man). Met een beetje creativiteit moet dit toch mogelijk zijn.

De jeugdvriend waarvan sprake, is daar ondertussen nog een spoor van gevonden? Bij mijn weten zijn de namen van de personen die in de loods gezien werden gekend. Misschien kan getuige eens contact opnemen met David? Of met iemand anders. Komaan mensen, van justitie zullen er geen antwoorden komen voor de slachtoffers. Dat is ondertussen toch duidelijk denk ik.

coconut, ik denk dat men de naam van de getuige Mark kan terugvinden op het YouTube-filmpje » YouTube (minuut 02:23 en op minuut 06:36).

Re: Leon Finné

De reden waarom ik denk dat Finné niet op de parking vermoord is, maar elders, is het ontbreken van het autopsieverslag. Tot op vandaag heeft nog geen enkele speurder het moment van dood van Finné kunnen bevestigen. Op geen enkel ogenblik is er verwezen naar het autopsieverslag van Finné in tegenstelling tot andere slachtoffers. Heeft er een autopsie plaatsgevonden, of is dit document kort nadien vervreemd? Indien Finné een toevallig slachtoffer is, was er geen verslag ontvreemd - had er geen bizarre huiszoeking plaatsgevonden.

143

Re: Leon Finné

Dat Finné een toevallige slachtoffer zou zijn, dit denk ik zeker niet. Dat hij ergers anders vermoord zou zijn en daar gelegd zou zijn, daarvoor zijn geen elementen te vinden. Hoe zou dit dan gegaan zijn? Om zo'n zwaar levenloos lichaam te verplaatsen moet je minimum met 2 zijn, plus dit zou sporen nalaten die er niet zijn. Finné is niet de enige waar er verdachte dingen gebeuren met het autopsieverslag.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Leon Finné

Beste the end, sta mij de vrijheid toe om de rollen vanuit jouw visie om te draaien en enkele vragen naar jou te richten.

  • Naast het aantal schotwonden is er aan de moord op Finné niet veel spectaculair te noemen, de reden waarom niet in overweging te nemen. Waarom voelt iemand zich geroepen om het autopsieverslag te wijzigen, of zelf te vervreemden, indien er eentje bestaat. In mijn mening gaat het over de eerste vraag die elke inspecteur bij een moord stelt 'op welk tijdstip is deze persoon overleden'.

  • Meerdere getuigen stellen dat zij de witte wagen van Finné niet opgemerkt hebben bij het ingaan van de winkel. Lees dat 1 getuigen geparkeerd stond op de parking, 1 getuige stond langs de carwash. Reikt een black out tot voor de gebeurtenissen van de eigenlijke raid / shock? Of zijn deze getuigen met opzet niet verhoord, waaronder 1 getuigen nadien bekroond is als hoofdgetuige.

  • De engelstalige dame verklaart meermaals dat Finné een asgrouwe huidskleur had in tegenstelling tot een ander slachtoffer.

  • Een afsluiter uit eigen ervaring, heb jij ooit je auto geparkeerd op 10cm van een winkelkarretje? Zo ja, nooit de neiging gehad om dit te verplaatsen tegen krassen? Het winkelkarretje kan er in elk geval niet gevallen zijn na de feiten, dit zou door de stoeprand op haar zei moeten liggen.

145

Re: Leon Finné

Insp. Witse wrote:

Naast het aantal schotwonden is er aan de moord op Finné niet veel spectaculair te noemen, de reden waarom niet in overweging te nemen. Waarom voelt iemand zich geroepen om het autopsieverslag te wijzigen, of zelf te vervreemden, indien er eentje bestaat. In mijn mening gaat het over de eerste vraag die elke inspecteur bij een moord stelt 'op welk tijdstip is deze persoon overleden'.

Juist, het moment van overlijden is cruciaal, van verschillende slachtoffers zijn de autopsie verslagen aangepast vertraagd of uit beeld gehouden. Aan de moord/dood van Finné zijn er vele verdachte gebeurtenissen, waar zijn zijn wapens, hij voorspelde een aanslag/overval in Overijse, zijn link met Vernaillen. Wat je terecht opmerkt is niet alleen van toepassing voor Finné.

Insp. Witse wrote:

Meerdere getuigen stellen dat zij de witte wagen van Finné niet opgemerkt hebben bij het ingaan van de winkel. Lees dat 1 getuigen geparkeerd stond op de parking, 1 getuige stond langs de carwash. Reikt een black out tot voor de gebeurtenissen van de eigenlijke raid / shock? Of zijn deze getuigen met opzet niet verhoord, waaronder 1 getuigen nadien bekroond is als hoofdgetuige.

Het feit is dat de witte Ford er staat, er is maar één ingang in die kleine parking om die daar te kunnen plaatsen, tussen de wagen en die ingang ligt het fietsje van de doodgeschoten jongen. Mensen zien maar waar ze hun aandacht op richten, in angst situaties vernauwd het zicht naar het gevaar waarbij de omgeving minder waargenomen wordt. Het is merkwaardig dat er geen getuigen zijn van de witte Ford, doch hij staat er wel.

Insp. Witse wrote:

De engelstalige dame verklaart meermaals dat Finné een asgrouwe huidskleur had in tegenstelling tot een ander slachtoffer.

Een afsluiter uit eigen ervaring, heb jij ooit je auto geparkeerd op 10cm van een winkelkarretje? Zo ja, nooit de neiging gehad om dit te verplaatsen tegen krassen? Het winkelkarretje kan er in elk geval niet gevallen zijn na de feiten, dit zou door de stoeprand op haar zei moeten liggen.

Wel, ik heb in meer ervaring dan parkeren. Sommige mensen die weten dat ze de dood in de ogen kijken worden lijkbleek, voor hij neerschoten werd moet hij onder zware stress angst gestaan hebben, dan maakt het ook niet uit hoe je je wagen zet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Leon Finné

Beste the end, meermaals lees ik dat Finné letterlijk geëxecuteerd werd toen hij naar zijn wagen liep. De eerste gedachte gaat er naar uit dat hij een wapen uit de wagen wilde halen, welke er later niet bleek te zijn. Dit wil zeggen dat zijn wagen reeds geparkeerd was. Het bleek worden van angst wil ik in overweging nemen alvorens verder onderzoek te verrichten. Maar de wagen en het winkelkarretje is hier niet mee opgelost.

Tot op vandaag is er geen enkele getuige die kan zeggen dat Finné inderdaad naar zijn wagen terugliep op de parking.

Laatste opmerking: het lichaam lijkt me wel heel raar te liggen voor iemand die naar zijn wagen liep, alsook is er geen enkel kogelinslag op de auto te vinden. Kon de bende nu opeens wel mikken? smile

Coconut, kan jij iets meer vertellen over jouw vermoeden van Zaventem?

147

Re: Leon Finné

Insp. Witse wrote:

Tot op vandaag is er geen enkele getuige die kan zeggen dat Finné inderdaad naar zijn wagen terugliep op de parking.

Niet alleen zijn er geen getuigen, het verhaal dat hij daar kwam voor een krant is ook een fabel. De positie van de schutter is goed te bepalen aan de hand van de hulzen, waarbij het teruglopen naar zijn auto in feite uitgesloten is. Nadat hij van Luxemburg gekomen was is hij nog naar Zaventem gereden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

148

Re: Leon Finné

Toch weer opvallend, mooie beelden in kleur » YouTube

Zet het even stil. Op minuut 1.41 en 1:42 Finné, neerliggend, droeg blijkbaar halfsmouw hemdje. Bloed onder oksel, mooi ingetrokken in hemdsweefsel, maar geen spatten, druppen, niets op grond, in de mogelijke vuurrichtingen, op de wapen, enz. Zijn leren schoenzolen? Poederdroog. Zeer bizar.

149

Re: Leon Finné

Tijdens de maanden dat ik er bewaking deed, plaatste ik mijn wagen in de doorgang die naar de achterliggende parkeerplaatsen liep. Naast de winkelingang en ter hoogte van waar het fietsje lag. Dit was voor mij de ideale plaats om een slok koffie uit mijn thermos te nemen en ondertussen de hond op de achterbank even te laten rusten. Op die plaats had ik een duidelijk zicht op de ingang van de parking, een groot stuk van de parking zelf en een beeld van het in - en uitgaande publiek via de glazen winkel etalage (waar de foldertjes van te huur en te koop hingen, ik noemde die drukte van de mensen met hun winkelkarretjes bij mezelf 'Car Wars').

Wat ik wil bedoelen in verband met Mr.Finné? De achterliggende, weinig gebruikte en praktisch onverlichte parking was een muizenval om te ontsnappen voor iemand met slechte bedoelingen. Tenzij door plaatsbekendheid en een snelle uitvoering van de daad. Vergeet ook niet dat Amory zich er aan mij presenteerde als zijnde lid van de BSR Wavre.

150

Re: Leon Finné

Leo, ik wou daarstraks nog schrijven, moest ik een locatie moeten uitkiezen om in de luwte iets te doen, afgeleid tijdens het lawaai van een overval, zoals een dumping van een lichaam met zo weinig mogelijk getuigen door middel van bijvoorbeeld een camionette of met het voertuig van Finné of beiden, dan zou het het daar zijn en nergens anders op de parking. Zou jij die de locatie zo kent, ook dit gevoel hebben? Die plaats zou ik nemen?