71

Re: Racketeering

Je zet me weer met beide voeten op de grond Vleermuisje1971.  Wat lig ik me soms druk te maken om futuliteiten in deze of gene dossier terwijl het voor sommigen niet meer dan een spelletje is.  Wens je veel sterkte in de moeizame strijd !

72

Re: Racketeering

Het allerbeste Vleermuisje1971, welgemeend. En ik maar klagen deze ochtend over rugpijn, te weinig slaap en de warmte.

Re: Racketeering

Merovinger wrote:

Een artikel uit De Tijd van 21 juni 1997:

https://i62.servimg.com/u/f62/15/00/61/71/del610.png

Er werd onderzoek verricht, maar wegens "privacy" redenen mocht men niet de aandelen-affaire verder onderzoeken. Nochtans in een moord(en) onderzoek primeert het onderzoek en zijn privacy van minder of geen belang meer. Wie heeft dat op die manier met deze reden tegengehouden? Hopelijk wordt dit nu toch een grondig herbekeken zonder steeds te stoten op "verboden" te onderzoeken. Zo zijn er vele zaken "verboden" geweest om te onderzoeken. Zie ook Jacques Declercq. Via chantage in zijn bordelen en ev (roze balletten), kon hij het nodige afdwingen en ook via zijn "vriendenkring". Wie kan daar tegenop?

74

Re: Racketeering

De hoop niet verliezen Vleermuisje 1971 . Een naast familielid versloeg " het beest " reeds 2 X in 12 jaar ! Het kan !!

75

Re: Racketeering

Fledermaus1971 : ontzettend veel sterkte toegewenst! Hopelijk tot weldra.

76

Re: Racketeering

vleermuisje1971 wrote:
zeno wrote:

Weet niet wat er allemaal speelt vleermuisje1971 maar hoop dat je af en toe toch nog eens komt binnenwandelen.  Sterkte !

Ok , éénmalige uitleg. Paar weken terug kanker vastgesteld in long en hooft. Inmiddels bestraald en gaan nu starten met long. Heel lang traject die alle aandacht op gaat slurpen, met heel veel geluk misschien.... dus formleden ondanks vrijj sombere bericht van mij hierboven ga door voor de slachtoffers. P.s. geen rare dingen van mij uit als ik het niet red of zo iets, altijd met oprechtheid voor de slachtoffers hier deel genomen en nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Grt. Wim.

Beste Vleermuisje1971 ,

Ik werd zopas gecontacteerd door Bossi , het banned forumlid , die me vroeg om je uit zijn naam moed in te spreken en je een snelle verbetering toe te wensen . Bij deze dus , en van mijnentwege nogmaals , hou je sterk !

77

Re: Racketeering

HIPA wrote:

Waar zijn die !!
Ik zal deze week de cassiere nog eens bezoeken ,
Ik zou graag meer dan 1 vaste getuige hebben van de brieven .
en voor de training tegen overvallen indertijd had ik ook graag meerdere getuigen .

Of ik ben weer aan het zeveren volgens sommige . D

Beste

Wat mij belangrijk lijkt in deze, is of deze kassierster zelf de brief onder ogen heeft gezien. Indien niet, via wie/wat kwam zij te weten dat er een dreigbrief werd ontvangen? Was dat via een bron/collega/overste en in alle vertrouwen? Of was dat een (al dan niet een algemene) overtuiging die toen leefde onder het personeel?

Ik probeer me immers voor te stellen hoe dat toen voor een winkelverantwoordelijke/manager moet zijn. Langs een kant wil je je personeel beschermen tegen een mogelijke overval; langs de andere kant moet zwijgen (en er met niemand kunnen over praten) ook een gesel zijn. Want praten kan gevaarlijk zijn ...

Re: Racketeering

Toen ik vandaag het bericht hoorde over de nieuwe Delhaize filialen in 2019 dacht ik nog eens terug aan dit bericht en deze piste. Ik bedacht me net hetzelfde als op het moment dat ik de hypothese hier las. Als dit echt de juiste hypothese is, dan zal de waarheid nooit boven water komen. Het zal altijd worden ontkend. Van alles wat hier te vinden is op dit forum is deze hypothese de meest 'gewaagde'. Het volk was voor dergelijke uitleg in de jaren '80 niet klaar, en is het nu nog steeds niet.

Je kan aan de mensen veel verkopen. Een bende grote kinderen die graag met de wapens spelen en zich als Adolf kleden, waarom ook niet. Moorden in naam van Religie. Desnoods een aantal corrupte Rijkswachters die de overvallen op hun geweten hebben. Al deze pistes staan in schril contrast met de piste hierboven besproken. Het is er één die de economie kan schaden en mensen dreigt te laten nadenken, écht nadenken dan. Dit haalt nooit het Journaal.

79

Re: Racketeering

Ik plaats deze vraag op deze locatie omdat het aansluit met mijn hypothese wat betreft de tweede golf van de bende.

Ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat het aantal slachtoffers of noem het de dodelijke toepassing van onnodige agressie, verschillend is in de 2 golven. Bij de eerste golf aanslagen zou iemand als Pint met zijn beroepskennis nooit zo onder de indruk geweest zijn dat hij de historische woorden uitsprak "het zullen er toch geen van ons zijn".

In Aalst waren er 8 slachtoffers. Voor ik weer commentaar krijg, begrijp me niet verkeerd, want elk slachtoffer is er 1 te veel. Maar waarom maar (sorry voor het woord "maar")  8 terwijl in bijna elke sterk georganiseerde terroristische aanslag vanuit een ideologie er steeds naar maximalisatie van de menselijke tragedie wordt gestreefd. Zie recente voorbeelden: Zaventem, Madrid 2004, enz. ... Ik gebruik deze voorbeelden omdat dan ook jongere mensen een beetje kunnen volgen. De daders in Aalst hadden veel meer slachtoffers kunnen maken met  hun bewapening en binnen de tijdspanne van hun overval.

Typisch voor afpersing is dat m'n net genoeg dreiging wil uitstralen als nodig is. Een actie zoals in Aalst was zeker tot in de details voorbereid, dus ook wat men wilde bereiken.

Nogmaals, voor de duidelijkheid, 8 slachtoffers zijn er 8 te veel.

Ik wil graag de mening van andere forumleden hierover wel eens lezen. Puur vanuit profilering. (Wat niet uitsluit dat er geen daders zijn die zowel aan golf 1 en 2 hebben deelgenomen.)

Zou het niet kunnen zijn dat de grootwarenhuizen of deze sector toen betaald hebben. Uiteraard zouden ze dit nooit naar buiten hebben kunnen brengen want met terroristen wordt in principe niet onderhandeld (in theorie toch), uit principe en om geen copycats te creëren. Het daardoor na Aalst stilgevallen is. En dat de vondst te Ronquières (ter goedertrouw door de Delta-cel) een meesterlijke zet was van de daders/opdrachtgevers van Aalst om de 2de golf fictief aan de 1ste te koppelen. (Denk alleen maar aan de gevonden symbolische FAUL als ultieme koppeling.) En bovendien een communautair conflict uit te lokken tussen de Vlaamse en Waalse/Brusselse parketten?  Want dat zou het logische gevolg zijn van die vondst en waarschijnlijk  voor eeuwig het dossier in Wallonië begraven. Het onderzoek zou nooit meer naar Vlaanderen kunnen terug komen.

Bovendien Eigenbrakel Delhaize 3 doden - Delhaize Overijse 5 doden - Delhaize Aalst 8 doden. Misschien toevallig maar misschien ook niet een wiskundige Fibonacci-reeks, maar laat er dan van uitgaan dat een volgende aanslag bijvoorbeeld 13 doden had opgeleverd, De toenmalige Delhaize kon dat commercieel ook niet meer blijven slikken. Misschien hadden de daders/opdachtgevers  wel gedacht dat het het na Eigenbrakel en Overijse wel voor elkaar had geweest, maar wou de directie op dat moment nog niet toehappen.

Re: Racketeering

Finné zou op voorhand vermoord geweest zijn. Hij had reeds zijn mond voorbij gepraat over mogelijke staatsgreep en andere vreemde zaken die op til waren o.a. tegen krantenhandelaar naast Delhaize.

Had men enkel Finné vermoord was dat verdacht geweest, maar nu was hij gewoon op verkeerde plaats op verkeerde moment. De rest van de slachtoffers waren collateral damage. Zeker moord op vrouw/kind als bliksemafleider om aandacht van Finné af te houden...

Voor Aalst lijkt het alsof men familie VDS zat op te wachten (voorbereidend werk ARI?). Hadden ze iets teveel gezien ivm Podevijn/Mendez... Volgens verklaring David kenden ze Mendezke van zien... later wordt hij ook slachtoffer van Bende. Te veel toeval.