101

Re: WNP

Is het zeker dat het Libert en Elnikoff waren in park Osbroek.?In de eerste versie zouden de getuigen De Staerke herkend hebben.

Re: WNP

Volgens deze advocaat althans wel » www.tvoost.be/nieuws/

Hier schuift Libert de schuld in de schoenen van Elnikoff, maar ze gingen wel samen op verkenning ... ? » YouTube

103

Re: WNP

Modus operandi van Michel Libert ... hij is bijzonder taalvaardig (net zoals Robert Beijer) maar je kunt de hete aardappel niet eeuwig blijven doorschuiven, hé.

104

Re: WNP

Volgens mij (= subjectief) staat Michel Libert veel sterker dan wat wordt aangenomen en beheerst hij net het steekspel.

105

Re: WNP

Bakerstreet 221B wrote:

worden Libert en Elnikoff in Aalst in park Osbroek gezien

Dat heb je veronderstel ik uit de hoger geciteerde video, waarin sprake is van een "formele herkenning". Die getuigen kunnen maximaal zeggen dat personen x en y op a en b leken. Niks bewijs. Libert acht Elnikoff in staat bla bla bla... Dat hij dat dan bewijst.

Volgens Libert hebben ze die info over die grootwarenhuizen verzameld om er vijanden van het vaderland uit te schakelen... net als info over andere publieke ruimten... Ten tijde van het begin van WNP, dus zeker niet kort voor Aalst. Die info zou trouwens het risico hebben gehad niet up to date geweest te zijn ten tijde van Aalst. Als je een overval pleegt en je wil je goed voorbereiden, moet je er zelf geweest zijn, zodat je de afstanden kan inschatten en dergelijke meer. Dit werd nu in het bijzonder gedaan door die drie man in het park op 31 oktober, maar ook gedurende andere dagen voor de overval. Bij Libert hebben we nog steeds geen opzet bewezen.

Re: WNP

En omdat Libert 'alleen maar gebruikt werd' en dus 'zelf ook een slachtoffer was' heeft men dan ineens ook maar zijn riotguns laten verdwijnen op de rechtbank of wat? Wie heeft daar eigenlijk de opdracht toe gegeven? Dat één riotgun verloren gaat door een menselijke fout, dat zou nog aanvaardbaar zijn. Maar ALLE TWEE die riotguns van Libert vernietigd? Kom kom kom; 5.500.000 Belgen hebben een IQ dat hoger is dan 100 en aan die groep krijgt men deze klucht onmogelijk nog verkocht als nauwgezet speurwerk.

» Nieuws

Dit lijkt me eerder een zaak voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te zijn, i.p.v. voor een rechtbank waar men pas recentelijk een mail naartoe kan sturen. (of waar tijdens een openbare zitting een griffier kan worden doodgeschoten zoals een paar jaren geleden (juni 2010)).

Komaan mensen, ogen open, dat is hier nu toch geen aflevering van 'De Kolderbrigade met Gaston Leo'?!

Ik ben nog maar een paar weken op dit forum en er zijn hier zeker mensen die veel meer over deze zaak weten dan ik, maar hier kan een blind paard toch niet meer naast kijken? Of ben ik nu zó dom? Ik geef 2 voorbeelden om toe te lichten wat ik bedoel: Het is toch niet omdat Michèle Martin gebruikt werd door Marc Dutroux, dat Michèle Martin niet medeplichtig was! Of, als een bankbediende de code van de kluis geeft aan een bankovervaller, waardoor die bankovervaller een week later met succes die bank kan overvallen, dan is die bankbediende die het kluisnummer heeft gegeven toch evengoed medeplichtig? Of was dat 30 jaar geleden misschien nog anders? Temeer, omdat de bankbediende later toegeeft de code te hebben verschaft. (Vervang 'code' door 'technieken om warenhuizen te overvallen' in de metafoor.)

Ik ben nog maar een tweetal weken geleden beginnen lezen op dit forum en over deze zaak. Dit alles lijkt veel meer op een knullig nachtspel van een jeugdbeweging dan op een professioneel onderzoek. Wat ik zeker al geleerd heb is dat de Bende waarschijnlijk nooit heeft bestaan, dat het om meerdere actoren ging die af een toe eens samenwerkten omdat ze af en toe gemeenschappelijke belangen hadden, zoals dat ook in de 'zichtbare' politiek gaat. Net zoals in de 'zichtbare' politiek, kunnen ex-coalitiepartners elkaar later naar het leven staan. En wat ik nu ook begin te beseffen; dat onderzoek, ... dat hadden Gaston Bergmans, Leo Martin en Romain De Coninck van de Kolderbrigade wellicht efficiënter gevoerd, ... tenminste als Adrie haar bril op had. Wat meester Van Steenbrugge in de DVD zegt, dat de speurders mede-actoren waren, dat lijkt me de enige verklaring te zijn waarom het onderzoek ooit zo een ongelooflijke rotzooi is kunnen worden. Wat een circus is dit zeg! Ik was nog een kind toen de aanslagen plaatsvonden en had er toen in de verte geen idee van in wat voor een land ik leefde, maar nu ...

Ik kan maar beter naar het WK voetbal kijken i.p.v. het pingpongspel op dit forum te volgen. De rode duivels staan op het grasveld en winnen soms, de zwarte duivels blijven thuis en winnen blijkbaar altijd.

Als WNP-leden in hun broek kakken en ze zeggen dat iemand anders het gedaan heeft, dan worden ze nog geloofd ook door 'justitie'. (Waar niets 'just' aan is!) Zelfs een kinderverzorgster in een kribbe weet beter.

Het onderzoek stoppen, iedereen onvoorwaardelijke strafkwijtschelding verlenen op voorwaarde dat iedereen nu eindelijk eens de waarheid zegt, dat lijkt me de enige optie om de waarheid ooit te kennen. De enige reden waarom dat blijkbaar niet mag gebeuren zou wel eens de angst voor een volksopstand kunnen zijn.

Ik hou dit forum even voor 'bekeken', letterlijk en figuurlijk.

Re: WNP

Tja,Bakerstreet 221B, als het je zo simpel is,los het even op dan, kun je gelijk even de premie van de Delhaize innen en word ondertussen bekend als held en de grootste speurder van België ... Maar ik denk dat ik het antwoord wel weet: koek, koek, ...

Re: WNP

Bakerstreet 221B was het adres van Sherlock Holmes, een figuur dat doorgaans rationeel, op basis van feiten en sporen te werk ging.

De video waarover het hier gaat, is duidelijk op een ander adres gefabriceerd. Het is een verzameling wilde geruchten, uit de context gerukte filmfragmenten en conspiratorische veronderstellingen, aangelengd met brol uit een slecht geschreven jongensboek. En hier en daar een feitje of een spoortje.

Het voert te ver hier om alle halve waarheden en onzin uit die lange zit met zijn dramatische klassieke muziek op te sommen, want een mens moet soms ook eten en slapen, maar Sherlock Holmes zou er in elk geval eens goed mee lachen, als het verhaal rond de bende niet zo triest was.

Re: WNP

Neonazi’ gebruiken codetaal en hun codes verpakken ze in getallen. Dat is gewoon een vaststaand feit. Eén voorbeeld » www.spiegel.de

Of deze codes ook in de aanslagen verwerkt zitten, kunnen we in het midden laten, maar los van het gekrakeel hier over punten en komma’s wordt één van de belangrijkste vragen gewoon compleet veronachtzaamd: Wie heeft die riotguns van Libert bij justitie laten verdwijnen? En waarom? Er worden miljoenen bladzijden vol geschreven maar belangrijke bewijsstukken worden door justitie blijkbaar bij het grof huisvuil gezet. Heeft er nu eigenlijk één iemand een zinnig antwoord op de héél simpele vraag: Waar zijn de riotguns van Libert naartoe?

Re: WNP

Ik heb hier eerder al gesteld dat ik eerder wel dan niet geloof dat er Nazi-numerologie achtergelaten werd bij de aanslagen.

  • Er werd een spoor gelegd met een stukgesneden nummerplaat, een paar notities met het handschrift van Jean Bultot, een bebloed T-shirt met 18 kogelgaatjes die er vanop korte afstand in geschoten waren. 18.

  • José Vanden Eynde werd gedood met 8 kogels in het hoofd. 8.

  • Bij de - als overval verpakte - moord op het koppel Fourez-Dewit (het koppel dat compromitterende video’s wou gebruiken als afpersmateriaal) werden 8 verschillende wapens gebruikt. 8. Welke dief gebruikt nu 8 verschillende wapens bij een diefstal bij nacht? Hier blijkt overduidelijk dat de daders in groep waren, zeer goed voorbereid waren en wellicht de bedoeling hadden om het getal 8 achter te laten als handtekening terwijl ze zich in de terreurmarkt plaatsten.

Die getallen 8 en 18 komen toch wel verdacht veel voor, niet?