Re: Christiaan Bonkoffsky

» blog.seniorennet.be

Re: Christiaan Bonkoffsky

Die jongen uit Eigenbrakel (Bozidar Djurosky Jr.) herkende in een rijkswachter te Aalst de moordenaar van zijn vader, maar wordt hiermee al zijn ganse leven uitgelachen en gek verklaard. Kan deze reus ook gelinkt worden aan Garage Podevijn? We weten dat Leon Finné geen toevallig slachtoffer is.

Waren Aalst persoonlijke afrekeningen? Kan men hem bv. aan Kuros en zijn café linken als het een drinkebroer was. Als je constant op café zit met een glas teveel op, denk ik toch dat je vroeg of laat je mond voorbij praat.

Voor Aalst zie ik via Podevijn ook Mendez (ex-werknemer van de garage) en Bouhouche (vriend) opduiken. Voor Waals-Brabant is er dan Robert Beijer die velen hier onderschatten. Psychopaat!

Podevijn zorgde in Aalst voor de logistiek, Beijer deed hetzelfde voor Waals-Brabant op het terrein van zijn jeugdvriend Albéric Otten (garagist, vals alibi, nog steeds in circuit louche garages en immo buitenland), past helemaal in de Waals-Brabantse comfortzone waar volgens mij valse bewijzen werden gecreëerd om de zaak te troubleren. Op dat terrein verbleef ook Albert Farcy (tweede woning) en was ook een schuilhol voor Philippe De Staerke. Farcy deed opdrachten voor Kolonel François om andere bendes te snappen, waarvoor hij rijkelijk betaald werd zodat hij zijn eigen drugs- en wapenimperium kon opzetten met hulp van de Belgische staat (nog steeds in leven, heeft o.a. nog import-export zaak).

Export naar Frankrijk verliep o.a. via vlieghaven Overboelare, en in buurgemeente Everbeek werd opium omgezet naar heroïne voor West-Europse markt (vnl Noord Frankrijk & Nederland). Via Zuid-Oost-Vlaanderen zit je terug dicht bij Aalst? En Deux-Acren/Lessines (zie verhaal Kenza).

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Zie ook » blog.seniorennet.be Op basis van de reacties aldaar, wordt er ook verwezen naar Groep Diane ...

Kan je enkele reacties citeren? Ik kan deze niet lezen.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Op seniorennet noemt één van de leden hem 'Bonno'.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik had een getuige die de Golf na de overval in Aalst in Bierghes de oprit van een villa zag op rijden. Zelf lag mijn focus op een bedrijf dat in auto's deed. Maar Guy Bouten heeft tegen mij altijd beweerd dat hij ervan overtuigd was dat het een andere villa was, enkele huizen ervoor waar toen een rijkswachter woonde. Indien de pers geen zaken verzint over de recente ontwikkelingen van de reus lijkt het net rond de rijkswacht zich dan toch te sluiten... Ik ga nog eens polsen bij Bouten welke naam de rijkswachter daar had.

Wim wrote:

Ik heb toch sterke vermoedens. Zie ook » blog.seniorennet.be Op basis van de reacties aldaar, wordt er ook verwezen naar Groep Diane ...

Men noemt hem inderdaad Kris, Chris, Christiaan, Bonno, ... Blijkbaar afhankelijk wie er over hem spreekt blijkbaar (ex-collega's of leden van de carnavalsgroep waar hij in zat).

16

Re: Christiaan Bonkoffsky

andycap wrote:

Kan je enkele reacties citeren?Ik kan deze niet lezen.

Een reactie op de dood van Christiaan Bonkoffsky op de blog van oud-rijkswachters:

Mijn innigste deelneming aan familie en vrienden. Ik heb Christiaan gekend als collega in het Mob Leg. Hij was er toen bij de toenmalige groep Diane. Ik heb hem ook enkele jaren als buur gehad in Dendermonde (1976 tot een eindje in de jaren tachtig). Een toch wat speciaal iemand, maar met een goed hart. Heb veel met hem opgetrokken en veel plezier gehad! Chris, het ga je goed, waar je nu ook bent!

19-05-2015, 12:34 Geschreven door Jempi Verhofstadt

17

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het zou de derde van links zijn:

http://blogimages.seniorennet.be/rijkswacht/1764216-a775894d70d6f042bccac172e16070d2.jpg

Een aantal nieuwsberichten:

Hoofd van onderzoek Bende van Nijvel: “Nieuwe piste naar daders is geloofwaardig” » Nieuws
Dan toch, de finale doorbraak in Bende van Nijvel-mysterie? » Nieuws
Nieuw spoor onderzocht naar “de Reus” in de Bende van Nijvel » Nieuws

En nu terug vakantie. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Christiaan Bonkoffsky

andycap wrote:

Kan je enkele reacties citeren? Ik kan deze niet lezen.

Chris goed gekend tijdens de woelige jaren 80 in Bde Aalst. "Den Bonno" was één van de kleurrijke figuren die de Bde toen kende. Toffe collega!

05-06-2015, 19:49 Geschreven door senaeve paul

Mijn innige deelneming aan familie en vrienden. Chris en ik waren van dezelfde afdeling, binnengekomen bij de RW in 1972.

27-05-2015, 23:39 Geschreven door Van der Elst Luc

Innige deelneming aan de familie en de vrienden. Ken Chris sinds de jaren 60-70 van bij de scouts in Dendermonde. Alhoewel we elkaar als rijkswachter niet tegenkwamen zagen we elkaar af en toe in Dendermonde. Toffe eerlijke kerel, recht door zee. Het gaat je, waar dan ook, goed met je Chris.

23-05-2015, 17:39 Geschreven door Jerry Burm

Mijn innige deelneming aan zijn familie. Ik heb met Christiaan slechts een tweetal jaren gewerkt in de Bde AALST ( 80-82 ). Het leven is niet eerlijk. Je bent te vroeg gegaan.

21-05-2015, 20:51 Geschreven door Dany Degezelle

Bonne, je was een speciale, toffe collega. We hebben elkaar de laatste 30 jaar niet meer gezien, maar hebben toch veel plezier gehad in de Bde AALST. Het ga je goed daarboven, en ik weet zeker dat ze met jou ginder goed zitten.

21-05-2015, 13:45 Geschreven door Jacobs Ronny

Ik heb verschillende jaren met Chis samengewerkt in deBde Aalst. Chris was voor mij een hele toffe collega en vriend. Helaas verloren we elkaar uit het oog namutaties. Rust zacht Chris.

20-05-2015, 23:08 Geschreven door De Backer Piet

R.I.P Chris. De tijd in Bde Aalst zullen we nooit vergeten.

20-05-2015, 20:37 Geschreven door johan rottiers

Chris gekend als collega in de bed Aalst. Mijn oprechte deelneming aan de familie.

20-05-2015, 17:26 Geschreven door Ronny De Groote

Oprechte deelneming aan de familie en vrienden van Chris. Ik heb "Bonno" in 1980 in Bde Aalst leren kennen en wij hebben elkaar gans de loopbaan meermaals ontmoet. Rust zacht Chris!

19-05-2015, 20:42 Geschreven door Hugo Van den Bosch

Chris "Bonno" was een collega in de Bde Aalst en later PZ Aalst. Ik vernam van zijn broer dat hij op 20/05/2015 om 14.00 u wordt gecremeerd te Sint-Niklaas - Crema. Heimolen. Iedereen is welkom om een laatste groet te brengen.

19-05-2015, 16:57 Geschreven door Walter Van Gyseghem

Mijn innigste deelneming aan familie en vrienden. Ik heb Christiaan gekend als collega in het Mob Leg. Hij was er toen bij de toenmalige groep Diane. Ik heb hem ook enkele jaren als buur gehad in Dendermonde (1976 tot een eindje in de jaren tachtig). Een toch wat speciaal iemand, maar met een goed hart. Heb veel met hem opgetrokken en veel plezier gehad! Chris, het ga je goed, waar je nu ook bent!

19-05-2015, 12:34 Geschreven door Jempi Verhofstadt

Heb Chris goed gekend in de Bde Aalst. Het ga je goed ginder boven Chris.

19-05-2015, 12:18 Geschreven door Gust Arys

Het ga je goed ginder boven Chris.

19-05-2015, 11:30 Geschreven door Gust Arys

Iemand een idee wat de reden/oorzaak is, dat hij bij Diane aan de deur werd gezet?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dag Inwoner van Aalst, mocht je in contact staan met Bouten, kan je hem dan ook eens confronteren met zijn verklaringen over Albéric Otten (vriend Beijer, Verdeyen,..) en het feit dat Farcy en De Staerke in de jaren '80 op zijn adres een tweede verblijfplaats hadden. Veel dingen lopen parallel met komst van Farcy in België, dit was zijn 'eerste garage' op betreffende adres » www.infobel.com

Volgens hem waren De Staerke en Farcy ook biseksueel (is dit serieus?) en gingen ze naar een nabijgelegen bar in Rebecq (Marcelinne Monsieur). Dit was een voormalige prestigieuze Brusselse travestieclub (waar veel Belgische en Franse sterren kwamen stappen) die verhuisd was van Brussel naar Rebecq maar natuurlijk niet meer in dat afgelegen boerengat marcheerde. Momenteel zou er op dat adres nog steeds een bordeel zijn.

Volgens mij had deze laatste de opdracht het ganse mysterie rond de bende te troubleren ... valse bewijzen in Zoniënwoud, Bos van Houssière, kanaal Ronquières, het valse alibi van Beijer voor Aalst, ...

De link met het criminele milieu zou dan verlopen zijn via Farcy (naast drugsbaron, ook wapenexpert!, zie ook contacten in zijn facebook)! Hier kan je hem vinden » www.facebook.com

Re: Christiaan Bonkoffsky

Voor wat het waard is... Postuur, snor en brilmontuur stemmen overeen met nummer 19.