301

Re: Madani Bouhouche

'Pithon', alias Yves de Jonghe d'Ardoye. Ik meen dit ergens gelezen te hebben op het Franstalige forum maar blijkbaar is de desbetreffende post reeds verdwenen?

Re: Madani Bouhouche

Volgens deze publicatie van Pere Ubu van 16 april 200 is Yves de Jonghe d'Ardoye onder intimi inderdaad gekend als 'Piton'. Hij is reeds 40 jaar actief in de gemeenteraad van Elsene als gemeenteraardslid, burgemeester en schepen. Hij was lid van de CEPIC (!) en zoals veel CEPIC leden was hij oorspronkelijk PSC, later PRL (nu MR).

Zijn vader werkte in de kolonie in een onderneming die elektrische centrales bouwde en zijn moeder een Française uit de Périgord. In 1976 ging hij in de politiek en werkte o.a. op het kabinet van Paul Vanden Boeynants en Jean-Pierre Poupko.

Bron » dynamedia.be (pagina 3 linksboven)

303

Re: Madani Bouhouche

hapkin wrote:

'Pithon' alias Yves de Jonghe d'Ardoye

Neen! Is David Montgomery Kee.

304

Re: Madani Bouhouche

Stel: moest Madani Bouhouche zijn dood in scène hebben gezet, waar zou hij den kunnen uithangen? Waarschijnlijk bedoelde meester Jef Vermassen met "Thailend is een mooi land" Beijer maar je weet nooit dat Vermassen nog wat verrassingen in petto heeft, want het is typisch Vermassen dat hij eerst wat speelt om nadien de genadeslag toe te dienen.

305

Re: Madani Bouhouche

Dat zou inderdaad een serieuze stunt zijn, maar ik kan mij niet voorstellen dat Vermassen dat risico zou nemen.

306

Re: Madani Bouhouche

Ik bedoel niet dat Vermassen dat beweert maar hij zei "Thailand is een mooi land" en ik vraag mij af wie hij echt bedoelde want iedereen weet dat Beijer in Thailand vertoeft.

307

Re: Madani Bouhouche

Ja, ik snap dat je dat niet bedoelde. De enige logische bedoeling van Vermassen kan Beijer geweest zijn imo.

308

Re: Madani Bouhouche

Zou Vermassen bewijzen hebben tegen Beijer, want hij lijkt zeker van zijn stuk? Waarom zegt hij anders "Thailand is een mooi land"? Ik denk dat hij rustig zijn pleidooi opbouwt en dan het witte konijn uit zijn hoed gaat toveren.

309

Re: Madani Bouhouche

Thailand is een geliefd vluchtoord voor mensen met wat op hun kerfstok. Maar in deze context bedoelt Mr. Vermassen toch wel Beijer geloof ik.

310

Re: Madani Bouhouche

Over Bouhouche en de overval op Zwarts, en volgens de vrouw van Bouhouche buitenlanders die erbij zouden betrokken zijn. Een spoor dat volgens Beijer nooit onderzocht is trouwens. Ik acht de kans heel groot dat het uit de omgeving van Massagrande komt. Het zou veel elementen kunnen verklaren over Bouhouche en Bultot ook met de moord op Mendez en verder nog de rol van Lekeu en Temse.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.