1

Topic: Benaïssa Belliraj

Benaïssa Belliraj is de broer van Abdelkader Belliraj. Volgens een theorie zou hij de killer (*) van de Bende van Nijvel geweest zijn. Hij zou na de overval in Aalst vermoord zijn. Volgens deze nota ligt hij begraven in een tuin in Braine-le-Comte. Hij werd begin 1986 ambtshalve uit het Rijksregister afgeschreven, zonder adres (wat betekent dat hij spoorloos verdwenen was).

(*) Hij zou dus gelijknissen moeten vertonen met robotfoto nr. 4 (indien deze robotfoto waarheidsgetrouw is).

Nog iets meer informatie uit de artikels van de laatste dagen:

In de aangifte van de ambtenaar staat ook waar de zogenaamde ‘Killer’ van de Bende, de schutter die de meeste slachtoffers maakte, mogelijk begraven werd. Daar zou hij nog steeds liggen, vermoedt de ambtenaar. Die Killer, geboren in 1962 en ook van buitenlandse afkomst, zou na de overval van Aalst in 1985 dodelijk getroffen zijn door politieman Eddy Nevens. Hij is wellicht omgekomen, want getuigen zagen later op de avond hoe twee mannen bij een lichaam stonden naast een Golf in het bos van Houssière, de plek waar de Bende vaker samenkwam. Volgens de aangifte van de ambtenaar is het lichaam van de Killer enkele kilometer verderop begraven in de tuin van het ouderlijke huis van één van de bendeleden in de gemeente Braine-le-Comte.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

(...) "De aanslagen van de bende in 1985, waarbij het meeste slachtoffers vielen, waren echte terreurcommando’s. Wellicht een gevolg van de opleiding”.

Na de dood van “De Killer” van de bende, die in Aalst neergeschoten werd, stopte de bende. Nog volgens de these van de hoge ambtenaar is “De Killer” een broer van Belliraj en is het de vader van Belliraj die zijn zoon verplicht heeft om te stoppen met de overvallen.

Belliraj zou daarna alle bewijsmateriaal met mondjesmaat in het kanaal van Ronquières gegooid hebben. Die spullen zijn later door duikers van de rijkswacht bovengehaald. De broer ligt wellicht begraven in de tuin van het ouderlijk huis. “Het is best mogelijk dat de stoffelijke overschotten er nog steeds liggen”, meldt de ambtenaar aan het federaal parket. Meteen nadien stopten de aanslagen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Benaïssa Belliraj

Ben wrote:

Hij werd begin 1986 ambtshalve uit het Rijksregister afgeschreven, zonder adres (wat betekent dat hij spoorloos verdwenen was).

Dit is wel vrij hallucinant, teneinde we nooit goed begrepen hebben hoe iemand 'zomaar' kon verdwijnen, in de zeer aannemelijke hypothese dat The Killer gedood is in Aalst.

Re: Benaïssa Belliraj

Ben wrote:

(*) Hij zou dus gelijknissen moeten vertonen met robotfoto nr. 4 (indien deze robotfoto waarheidsgetrouw is).

Robotfoto 4 is van Eigenbrakel. Benaïssa Belliraj zou volgens mij gelijkenissen moeten vertonen met de robotfoto van de killer van Aalst, de man met de pukkel.

Re: Benaïssa Belliraj

Vraag mij niet hoe ik eraan gekomen ben (gezien alle privacy overwegingen), maar hij beantwoordt exact aan volgende beschrijving:

“de Taunusbestuurder met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, “Clayton uit Dallas, maar jonger.”

Bron: Verkenning in het Osbroekpark in Aalst, 31 oktober 1985

Hij gelijkt niet op robotfoto nr. 4 (behalve dan het Noord-Afrikaans uiterlijk), maar die is onder hypnose gemaakt, en we weten wat dat waard is. Neem de foto van zijn oudste broer, die online te vinden is, zet er een dikke bos zwart haar op (achterovergekamd met brillantine), stel je die 25 jaar jonger voor, en je hebt hem. Je kan hem natuurlijk ook vragen aan het gemeentebestuur van Tubize ...

Re: Benaïssa Belliraj

Ben wrote:

Benaïssa Belliraj is de broer van Abdelkader Belliraj. Volgens een theorie zou hij de killer (*) van de Bende van Nijvel geweest zijn. Hij zou na de overval in Aalst vermoord zijn. Volgens deze nota ligt hij begraven in een tuin in Braine-le-Comte. Hij werd begin 1986 ambtshalve uit het Rijksregister afgeschreven, zonder adres (wat betekent dat hij spoorloos verdwenen was).

Als iemand sinds november 1985 spoorloos is verdwenen, lijkt het me wel erg vroeg om hem al begin 1986, dus enkele maanden later, ambtshalve uit het rijksregister te schrappen. Ik weet niet wat de exacte termijnen daarvoor zijn (en hoe die in 1986 waren), maar enkele maanden lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik heb begrepen dat er bovendien grondig en herhaald onderzoek aan vooraf moet gaan, en ik mag aannemen dat als iemand een paar maanden op vakantie gaat zonder een berichtje achter te laten, dit niet automatisch tot een schrapping kan leiden.

Natuurlijk kan de man in theorie al verdwenen zijn lang voordat hij het leven liet. Maar dan kan hij ook ruim voor november 1985 zijn overleden.

Re: Benaïssa Belliraj

Niet als je zonder verwittigen op een maandag 11 november niet op je werk komt opdagen (en nooit meer een teken van leven geeft).

En dat gebeurt uitgerekend na het weekend van de overval op de Delhaize in Aalst, waarbij de vluchtwagen aan hoge snelheid tot vlak bij je woonplaats gezien werd (de man woonde nog bij zijn ouders).

Dan heeft je familie er alle belang bij om zo snel mogelijk je vertrek te gaan aangeven bij de gemeente, met een verhaaltje van: "Hij kwam thuis met een vrouw die zijn ouders niet zagen zitten. Er kwam ruzie van en hij is vertrokken; geen idee waar naartoe ....".

De wijkagent wacht nog een tijdje, om zeker te zijn dat je niet terugkomt. En dan wordt je ambtshalve afgeschreven. Ik zeg maar wat.

7

Re: Benaïssa Belliraj

CleverTrevor wrote:

Als iemand sinds november 1985 spoorloos is verdwenen, lijkt het me wel erg vroeg om hem al begin 1986, dus enkele maanden later, ambtshalve uit het rijksregister te schrappen.

Ik maakte mij dezelfde bedenking, daarom heb ik het even opgezocht (let op: dit zijn de regels zoals ze op dit moment worden toegepast. Ik heb nog niet gevonden hoe de regels in de jaren '80 waren):

Een persoon wordt van ambtswege geschrapt uit de bevolkingsregisters wanneer is vastgesteld dat hij de hoofdverblijfplaats heeft verlaten en meer dan zes maanden ononderbroken afwezig is, zonder dat hij hiervan aangifte heeft gedaan, en wanneer het onmogelijk blijkt te zijn de nieuwe hoofdverblijfplaats op te sporen. Dat gebeurt via een buurtonderzoek.

Voor de duidelijkheid moet er een onderscheid gemaakt worden tussen de ambtshalve schrapping, een beslissing van het gemeentecollege, en de schrapping-verlies van het recht op verblijf, een beslissing van de DVZ in het kader van de vreemdelingenwet. De ambtshalve schrapping is de beslissing van de gemeente dat de persoon niet meer op het opgegeven adres verblijft en dat er geen andere hoofdverblijfplaats in België kon worden vastgesteld. Het is geen beslissing met betrekking tot het verblijfsrecht. (...)

De ambtshalve schrapping gebeurt steeds door een collegebeslissing op basis van een verslag van het onderzoek van de ambtenaar van de Burgerlijke Stand in samenwerking met de wijkpolitie. De datum van de schrapping is de datum van de collegebeslissing. De ambtshalve schrapping houdt een vermoeden in dat de persoon België verlaten heeft. Dat is een wettelijk vermoeden dat weerlegd kan worden.

De ambtshalve schrapping moet een uitzonderingsmaatregel blijven. De minister van Binnenlandse Zaken vraagt de gemeenten om al het nodige te doen om de ambtshalve schrappingen te beperken en geeft de gemeenten regelmatig richtlijnen. In zijn omzendbrief van 2013 gebeurde dit aan de hand van een aantal best practices.

Personen die tijdelijk naar het buitenland vertrekken kunnen het beste hun tijdelijke afwezigheid of hun vertrek naar het buitenland aangeven bij hun gemeente of bij een consulaire post in het buitenland. Zij blijven dan ingeschreven op hun adres. Een tijdelijke afwezigheid van meer dan zes maanden kan namelijk leiden tot een ambtshalve schrapping.

Bron: www.myria.be

Als iemand de exacte regels uit de jaren '80 kent dan mogen deze zeker gedeeld worden.

imazibraine wrote:

Dan heeft je familie er alle belang bij om zo snel mogelijk je vertrek te gaan aangeven bij de gemeente, met een verhaaltje van: "Hij kwam thuis met een vrouw die zijn ouders niet zagen zitten. Er kwam ruzie van en hij is vertrokken; geen idee waar naartoe ....".

Indien het een volwassen persoon is, heeft hij het recht om te vertrekken zonder zijn ouders te verwittigen. Dat is nog geen reden om iemand onmiddellijk te schrappen uit het Rijksregister.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Benaïssa Belliraj

We hebben het hier over de Mossad, ik heb het al een paar keer gezegd maar blijf het herhalen, de beste inlichtingendienst ter wereld. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat dit hun werkwijze zou kunnen zijn. Als dit de Mossad was dan was er op maandag of dinsdag een plausibele verklaring voor zijn verdwijning. Of hadden ze de dode een tweede keer laten sterven in andere omstandigheden. Of ze hadden het lijk laten verdwijnen, desnoods in zuur laten oplossen of weet ik veel.

En dat lijk zou dan begraven liggen, nog steeds begraven liggen in een tuin van of dichtbij het ouderlijke huis. Op een ander forum zou er iemand zeggen, het "stinckt".

Dit is België, surrealisme ten top. Een ambtenaar op buitenlandse zaken die na 33 jaar dit verhaal doet ... en honderden speurders voor schut zet. Alhoewel, deze piste komt natuurlijk niet uit het niets, ook op dit forum is ze vermeld door o.a. Dim als mogelijke hypothese. Vind het niet onmiddellijk terug (dim = meer dan 2000 posts!).

Re: Benaïssa Belliraj

Hij had niet de Belgische nationaliteit. De vreemdelingenwet van 15 december 1980 voorziet dan:

"Hij (de vreemdeling) kan nochtans enkel ingeschreven blijven in de gemeente voor zover hij zich in een geval van tijdelijke afwezigheid bevindt, er nog over een effectieve verblijfplaats beschikt en daar het centrum van zijn belangen behoudt. Wanneer de betrokkene zijn hoofdverblijfplaats in het buitenland gevestigd heeft en in de Belgische gemeente geen gezin of haardstede meer heeft behouden, moet hij immers door het college van burgemeester en schepenen van het bevolkingsregister afgevoerd worden."

Als zijn familieleden verklaard hebben aan de wijkagent: "Hij is definitief teruggekeerd naar Marokko, maar we weten niet exact waar", dan zitten we in deze situatie. Hij heeft geen gezin of haardstede in België. Het college moet hem afvoeren van ambtswege. Op die manier valt een overlijden dat men zou willen verdoezelen niet op bij de administratie.

Re: Benaïssa Belliraj

Ok, dat is inderdaad een ander scenario. Bedankt