331

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Tru Dat wrote:

Het is inderdaad je mening en dat mag zoals het ook mijn mening is en als je mij wenst te leren hoe je gezichten leest ben je aan het verkeerde adres. Deze foto is absoluut niet Libert en nee ik geloof je niet maar dat is geen waardebepaling blijf vooral reageren op het forum want alle meningen zijn.belangrijk .

Het was absoluut niet mijn bedoeling om jouw observatie aan te vallen, die is even waardevol als de mijne of van andere forumleden. Als dat zo overkwam, omdat ik er over doordramde, dan bied ik je bij deze mijn excuses aan Tru Dat. Gezien de tegengestelde observaties van leden op dit forum is de enige mogelijke conclusie dat we niet weten wie de man op de foto is.

332

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik denk ook dat de speurders wal toegang zullen hebben tot geacanceerde gezichtsherkenningssoftware om te zien of de persoon al dan niet Libert is.

333

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Over mijn opmerking van het oor. Een vingerafdruk oog iris of het oor zijn bij alle mensen uniek. Als het oor de schelp krulling van het kraakbeen niet 100% overeenkomt zoals dat met een vingerafdruk moet zijn dan ik het iemand anders. Hoe goed het er ook moge op lijken, het moet 100% zijn om correct te zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

334

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Slechts (!) een kleine twee procent van de bevolking is extreem goed in het onthouden en herkennen van gezichten. Ook een algoritme kan er wat van.

Gaan we die wetenschap ontkrachten door hier blijven welles-nietes te spelen door te blijven gokken of het al dan niet Libert is? Gokken ja, want zonder die tweede foto met meer mensen erop en/zonder bijkomende info ga je er nooit definitief uit komen of het al dan niet Libert is. Misschien moeten we het eens omgekeerd proberen te benaderen? Kan Michel Libert überhaupt in 1981 met een Franchi Spas-12 geposeerd hebben?

Op de foto staat een datum van maart 1982, dus de foto is - allicht - gemaakt in de zomer van 1981 of vroeger. Niet onbelangrijk: het was toen nog maar twee jaar in omloop, niet discreet en - toen - zeker niet goedkoop. Zoals elders gezegd, hier kunnen maximaal 50-60 mensen toen rechtstreeks bij betrokken geweest zijn. En daarvan kan via uitsluiting al snel 3/4 van geschrapt worden. Zo kan je heel snel uit sluiten of Michel Libert 1 van hen was.

En het lijkt me heel sterk dat het Gerecht voor die wetenschap nogmaals een publieke bevraging zou moeten doen. Tenzij ze daarmee nog iets extra trachten te weten te komen of in contact hopen te komen met iemand die ooit die bewuste Franchi Spa-12 bezat/nog steeds bezit en er die persoon mee liet poseren/schieten. Ga daar overigens zeker niet aan voorbij... de geportretteerde hoeft zeker niet de eigenaar van dat wapen te zijn.

Bron van mijn citaat hierboven » www.eoswetenschap.eu

335

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

Gaan we die wetenschap ontkrachten door hier blijven welles-nietes te spelen door te blijven gokken of het al dan niet Libert is.

Dat durven ze hier, daarom heb ik lang verzwegen wat mijn wetenschappelijke "expertise" - om het met een veel te groot woord te noemen - was. En dat durven ze niet alleen hier, dat durft het gerecht heden ten dage zelfs. Voorbeeld hiervan is de leugendetector die nog steeds gebruikt wordt. Ik vind dat schandalig.

Oven welke tweede foto hebben we het hier, de foto die ooit in NEM verschenen is (Bouhouche en co in ganzenpas)?

336

Re: Opsporingsbericht juni 2020

coconut wrote:

Oven welke tweede foto hebben we het hier, de foto die ooit in NEM verschenen is (Bouhouche en co in ganzenpas)?

Nee, dat is niet die foto. Het gaat over een foto die maar een beperkt aantal mensen te zien kreeg. Voor alle duidelijkheid en om speculatie hierover voor te zijn. Ook ik heb deze foto - nog - niet gezien.

Hilde Geens wel:

“Op zich zou het het wel interessant zijn dat we weten wie die man is. Er is een gelijkaardige tweede foto met meer mensen op, ook die is nog niet geïdentificeerd."

Bouhouche staat dus niet op deze tweede foto. Zoals in vele van mijn vorige posts hierover aangehaald... het is een raadsel waarom het Gerecht deze tweede foto niet wil/kan vrijgeven. Of een deel van die tweede foto. Dat zou immers kunnen leiden tot meer informatie over die eerste foto.

Net zoals het een raadsel is waarom het Gerecht communiceerde dat ze 99% zeker zijn dat Chris Bonkoffsky niet de reus is/was. Omgekeerd is dat eigenlijk juist wel een teken dat ze deze zaken niet kunnen vrij geven in het belang van het onderzoek en dat ze net daarom in de goede richting zitten. Maar misschien is dat teveel de wens van de gedachte.

337

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De plaatsing van de betreffende foto op een openbaar forum door de onderzoekers is volgens mij van geen enkele waarde voor een verder onderzoek. Het 'Wie, Wat, Waarom' van deze foto kunnen ze beter zelf achterhalen, indien nodig. Het is een verhaaltje van 37 pagina's geworden, gepost door tientallen aliassen!

338

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Voila. Je hebt duidelijk dezelfde mening Leo. Maar vergeet niet dat het Gerecht zelf deze “Wie is het?” gestart is door hierover een publieke bevraging te starten. Je kan voor jezelf uit maken dat je niet meer mee speelt met deze plaatjes om te klikken (...al die plaatjes met mensen zonder geweer had je waarschijnlijk al neer geklapt?).

Maar je kan er niet aan voorbij dat de nieuwsgierigheid van de forumgebruikers getriggerd is, getuige de 37 pagina’s zoals je zelf op merkt, waarom deze foto toch o zo belangrijk is voor het onderzoek dat deze 40 jaar na vermoedelijke datum moet voor gelegd worden aan de bevolking? Waarom deze foto wél en die andere foto niet?

Jij hebt duidelijk het antwoord dus. Bij het Gerecht is er maar 1 persoon die het voor het zeggen heeft. Ons “Marianne” heeft solo-slim gespeeld en door het dartspijltje op een bord vol foto’s beslist om net deze eens voor te leggen aan het “gepeupel”. “Trob (‘Trobken’ is te moeilijk voor sommigen), ge zijt onzin aan het uit kramen...!” Ok, voor bovenstaande paragraaf heb je dan uiteraard volkomen gelijk.

Dus 1 persoon heeft niet op zijn/haar eentje bepaald om net deze foto vrij te geven en te bevragen. Daarvoor uiteraard dus een heel team achter, hoewel het goed mogelijk is dat niet iedereen binnen dat team voorstander was van deze actie. Gaan we ook nooit weten, doet er ook niet toe.

Dus Leo, jij solo geeft je mening dat deze foto niks bij draagt tot het onderzoek. Voor alle duidelijkheid, nogmaals tot treure toe. Dat mag je denken, dat kan zijn. Wil je mij/ons dan ook gefundamenteerd uitleggen waarom? Misschien leest Marianne ook mee, dan kan ze dat opsporingsbericht verwijderen...

339

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Scaramouche wrote:

Nog steeds geen antwoord vanwege "the end" op mijn vraag: "Wie is R.A.?" in zijn post 337 hierboven.

Wel ik zal uitleg geven over deze post. In de miljoenen pagina's van het dossier is de naam van deze persoon te vinden, het in '86 geven van die foto aan de speurders loopt synchroon met andere info die de ronde deed. Die foto diende als bevestig van andere info. Die komt er niet zomaar in. Wat zei Bultot op 10 november '85? We weten wie maar ze willen niet luisteren!

Wat die foto ivm Aalst heel interessant maakt is het volgende. De daders in Aalst kenden Aalst voor specifieke redenen. Zowel de redenen zijn ooit uit het dossier verdwenen als een verkeerde naam op de foto. Als die man op de foto een dader van Aalst is en verdwenen stukken met het doel te maken hebben dan met je de dader zoeken in de biotoop die met het doel te maken heeft. Zie de wapencatalogus.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

340

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Wat die foto ivm Aalst heel interessant maakt is het volgende. De daders in Aalst kenden Aalst voor specifieke redenen. Zowel de redenen zijn ooit uit het dossier verdwenen als een verkeerde naam op de foto. Als die man op de foto een dader van Aalst is en verdwenen stukken met het doel te maken hebben dan met je de dader zoeken in de biotoop die met het doel te maken heeft. Zie de wapencatalogus.

Je bedoelt dan in de biotoop van de wapenhandel. Bultot, Baugniet, Podevijn, ...