Re: Opsporingsbericht juni 2020

Op de Facebook-groep "tueurs du Brabant/bende van Nijvel", zijn er individuen die er enorm veel op postten (dagelijks), verdwenen. Ben ik verkeerd? Wat denken jullie hierover?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het is niet altijd nuttig. Ik weet niet eens zeker of er een enkele moordenaar is genoemd. Heeft dit iets te maken met het opsporingsbericht?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Als de rechter wil weten wie de man van Spas-12 is, hoeft ze dat maar aan de Amerikanen te vragen. Dezelfde die aantoonden dat de man met de hoed niet de officiële verdachte was in een recentere zaak. Soms hebben we een grote broer of een oom nodig. Als we de familie verdenken ...

484

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ach Scaramouche, ze verdwijnen ook op dit forum. Ze verdwijnen soms zonder dat iemand het opmerkte (soms zelfs omdat ze zelfmoord pleegden maar even goed omdat ze een andere persoonlijke reden hadden). Heel soms verdwijnen ze omdat ze aangemaand werden te zwijgen.

Etienne, ik denk niet dat dit het goede moment is om nog iets aan de Amerikanen te vragen. Wat moeten we hun trouwens vragen?  Het waren gewoon des Prédateurs. Punt aan de lijn.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Amerikanen zijn erg goed in het identificeren van mensen. De Chinezen ook. Iedereen heeft zijn eigen vrienden.

Hoe dan ook, zelfs als een vriend ons de namen van de moordenaars zou geven, wat zouden we dan met hen doen nu de waarheid van de procureur bekend is geworden? Fictie is realiteit.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Is dat met zekerheid bevestigd dat onze man die blinde Waalse politicus is? Hij lijkt er sprekend op maar een aantal dingen zijn alweer vreemd in het Bende verhaal.

Dit zou een dader zijn van Aalst. Deze man was toen 35 en blind. Lijkt me nogal onwaarschijnlijk een blinde dader. Waarom geeft Libert een foto van een blinde die op dat moment nog niet blind was? Alweer één of andere morbide grap?

487

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik weet niet wie de schutter met de SPAS-12 is, behalve dat het zeer waarschijnlijk een linkshandig persoon betreft. Is Michel Delacroix linkshandig of ambidexter? De getoonde SPAS-12 is een vroeg model waarvan er weinig gemaakt werden. Ik denk overigens dat met dat type wapen meer schoten werden afgevuurd op filmsets dan in de realiteit en het werd met zekerheid nooit gebruikt bij bendefeiten. Was ook heel 'picky' op munitie in semi-automatische modus. Ook log en lomp, niet wat overvallers nodig hebben.

Delacroix leed aan een progressieve oogziekte, hij kon in zijn jeugd perfect zien. Bij een huiszoeking werd bij hem een wapenarsenaal gevonden en hij was met stip extreem-rechts, is zelfs bij het FN buiten gevlogen en werd geschrapt bij de balie. Dus 'theoretisch' is het niet uitgesloten.

Echter: zelfs als het Delacroix zou zijn, wat wil het zeggen? De foto komt blijkbaar van Libert. Als ik die naam hoor weet ik genoeg wat stabiliteit en betrouwbaarheid betreft.

488

Re: Opsporingsbericht juni 2020

En ik trouw met de eerste man die ik tegen kom en die stabiel en betrouwbaar is ... en die er in slaagt mij leuk te vinden. Misschien vind ik sommige gangsters betrouwbaarder dan sommige magistraten, rijkswachters, pastoors etc ... etc ... Libert dat is geen man maar een levend wezen dat van een andere planeet komt. Het is in ieder geval een "man" die ik niet kan lezen. Zal maar niet opschrijven wat mijn buikgevoel zegt over die man. En die eerste zin was maar een graptje he.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Libert maakt de wereld belachelijk. Hoe kan de OR (& HP) als een beginner voor de gek worden gehouden? Er is momenteel een groot probleem met de kwaliteit van ons parket.

490

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Advocaat stelt zich vragen bij nieuwe foto Bende van Nijvel: "Privacy wel gerespecteerd?"

Schendt de federale politie de privacy en het geheim van het onderzoek door het verspreiden van een foto uit het dossier van de Bende van Nijvel? Die vraag stelt advocaat Peter Callebaut uit Erpe-Mere zich. Callebaut is de advocaat van verschillende nabestaanden van Bende-slachtoffers. 35 jaar na de laatste aanslag van de Bende van Nijvel op de Delhaize-supermarkt in Aalst verspreidt het parket een nieuw opsporingsbericht. Volgens Callebaut doen de speurders dit om Michel Libert, die vaak genoemd wordt als lid van de Bende van Nijvel, aan de praat te krijgen.

» www.tvoost.be