Re: Opsporingsbericht juni 2020

Nu maar hopen dat het de juiste is ... en nog in leven / bij zijn verstand. Alhoewel ik niet onmiddellijk bekentenis verwacht, hooguit enkele namen van overleden personen opgeven waar je weinig mee kan aanvangen.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Kolonel Vernaillen werd in 1977 benoemd tot eerste bevelhebber van de Groep Diane (bron: forum). In 1974 stapte Bouhouche in dienst van de rijkswacht. Er is een mogelijkheid dat de persoon op de foto gekend was door Vernaillen & Bouhouche. Laat mij duidelijk onderlijnen dat dit geen beschuldiging is, enkel een mogelijke link.

83

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

Dat was ten tijde dat Bonkoffsky ook bij Diane zat en wellicht ook Amory.

pjma wrote:

Zowel de uitgesproken jukbeenderen, de vorm van oren, de opvallende naar beneden gerichte mondhoeken én de diepe groeven langs de mond deden me direct denken aan de gelaatstrekken van Claude Delperdagne, al dan niet met een pruik.

Ook de vorm van de neus lijkt overeen te komen. Wat daarnaast ook opvallend is; de bril van de schutter kan ook zo maar geen zonnebril zijn, maar een bril met gefumeerd glas. En dat komt weer overeen met de (soort) bril van Claude Delperdagne.

84

Re: Opsporingsbericht juni 2020

CleverTrevor wrote:
Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

Waarschijnlijk is dezelfde al naar De Morgen gestapt, zie quote uit artikel:

De Morgen werd dinsdag gecontacteerd door een voormalig lid van de groep-Diane, zoals de speciale gevechtseenheden van de rijkswacht destijds heetten. Hij meent in de man op de foto een oud-collega, geboren in 1956, te herkennen. De man had vrij openlijk sympathieën voor het later als privémilitie buiten de wet gestelde Front de la Jeunesse.

Dus op z'n 18e bij de RW en op z'n 21ste bij Diane ... blitzcarrière indien de data correct zijn. Herkend door een ex-collega ... dat zijn naam werd doorgegeven door een ex-collega verbaast me toch enigszins.

85

Re: Opsporingsbericht juni 2020

CleverTrevor wrote:

Waarschijnlijk is dezelfde al naar De Morgen gestapt, zie quote uit artikel:

Dat klopt.

The end wrote:

Volgens VTM zou de foto ontwikkeld zijn op in maart 1982 dus genomen maanden voordien.

Dit klopt volgens mij niet. VTM gaat uit van de datum die op het opsporingsbericht staat. Die datum heeft volgens mij niets te maken met de foto maar wijst gewoon op de “startdatum” van de Bende van Nijvel.

Insp. Witse wrote:

Mogen wij er van uitgaan dat je de cel gisteravond nog ingelicht hebt?

Ik niet nee.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben, is het juist om te stellen dat jij informatie hebt ontvangen met betrekking tot het opsporingsbericht. Informatie die onder meer uit een mogelijke naam bestaat. Informatie die jij niet deelt met de cel? Je verstaat dat ik mij verplicht voel om dit meteen te melden?

87

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Rustig inspecteur, lees mijn antwoord nog eens. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Zal mijn vraag herformuleren; Ben, heb je jouw ontvangen informatie intussen met de cel gedeeld?

89

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik niet nee.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Achterhouden van belangrijke informatie in een strafonderzoek is strafbaar.