1,131

Re: Aalst: 9 November

Lange afstanden rijden in een hete auto is gevaarlijk. En om andere gebieden te doorkruisen, waar de gendarmes konden schieten.

1,132

Re: Aalst: 9 November

Dus volgens u konden de misdadigers een "planque" hebben dicht bij Aalst. Dat is absoluut mogelijk.

1,133

Re: Aalst: 9 November

Erembodegem werd enkele malen geciteerd.

Het zou interessant zijn om te weten naartoe alle patrouilles van de gendarmerie in het district waren uitgezonden en op welke plaatsen deze uitsluitend de beveiliging verzorgde.

Re: Aalst: 9 November

Je moet er wel vanuit gaan dat een bende die al eens graag naar de politie belt om een kijkje te komen nemen tijdens hun inbraken en die hun raid aankondigt op de radio, ook wel het risico durft te nemen om nog een ritje te maken met de Golf.

1,135

Re: Aalst: 9 November

Het is geen normale bende. Ze is... unheimlich.

1,136

Re: Aalst: 9 November

Etienne1420 wrote:

Lange afstanden rijden in een hete auto is gevaarlijk. En om andere gebieden te doorkruisen, waar de gendarmes konden schieten.

Bij een nationaal politiealarm duurt het +/- 20 minuten voor de controleposten bemand zijn. Op 18 minuten kan je op het militair NATO domein in Kester staan.

Re: Aalst: 9 November

Ik deel deze mening volledig.

1,138

Re: Aalst: 9 November

Absoluut, en zeker in die tijd toen er nog nergens obstakels op de weg stonden

1,139

Re: Aalst: 9 November

Ik heb meer en meer het vermoeden dat de overval in Aalst los staat van al de rest. Ik denk aan een rebelse afscheuring van de vorige aanslagen. Een paar patriotten dat na af voor de overval in Aalst kuis heeft gehouden in opstandige leden. Ze hebben eerst een paar beroemde gangsters naar Aalst gelokt en hen doen geloven dat er een pak poen te rapen viel. En ik geloof ook dat de beroemde overvallers ter plaatse waren in Aalst. Maar dat ineens de moordende bende opdook.

Re: Aalst: 9 November

Kenza dat is toch allemaal veel te ingewikkeld. Wat zouden die beroemde overvallers daar allemaal zomaar lopen doen aan de Delhaize? En dan plots nog eens een andere bende die verschijnt. Nee, zoiets geloof ik niet. De Delhaize van Aalst was een winkel zoals een andere, er lag daar geen goud verborgen, dus waarom zouden slimme bekende gangsters daar moedwillig hun kop tonen, nota bene in volle Bende tijd of zich laten wijs maken dat de kip met de gouden eieren daar stond?

Dat het los staat van de andere overvallen is juist, maar weinig gangsters waren met volle goesting aanwezig in Aalst. Dat Toumaniantz bij de schutters was acht ik niet onwaarschijnlijk, samen met Haemers.