131

Re: Aalst: 9 November

Dank voor haar getuigenis. Neemt echter de vraag niet weg waarom er tussen alle drang naar bekendheid er toch wel een dwanggevoel moet zijn geweest om de zaken uit te klaren en het gesloten dossier te lekken naar de pers toe? Waarom? Een vorm van "wiedergutmachung" of alleen het zichzelf in het licht willen plaatsen?

Ergens bij de start (2006-2007) van de site "les Tueurs du brabant" vraagt een lid "Minimouse" (waarvan ik vermoed dat dit de dame is in kwestie) aan Beijer en C° op dat moment actief op het forum, hoe het zit met de Libanezen die ook in Aalst gezien werden of zoiets en men antwoordt hier niet op en doet maar verder met andere palabers. Deze vraag is cruciaal voor de binding Aalst-Dekaise en dus ook met Bouhouche, Beijer en Mendez.

Dezelfde persoon vraagt ook waarom de slachtoffers van Aalst nog altijd geen toegang krijgen tot dit begindeel Dekaise want zogenaamd nog in onderzoek: de rest niet dus! Ik denk dat deze zaak simpel was en is: deze Libanezen hebben waarschijnlijk goede contacten ofte meer met onze adellijke en kapsalons, een heel lange arm dus, en daarom wordt  alles pot dicht gehouden. Blaasjes? Je moet er maar eens de gesloten zittingen op nalezen van de eerste Bendecommissie.

Na lang zoeken kan je soms hier en daar een stukje vinden: Attala, officieel gezant van  de president van Libanon doet lastig tijdens zijn ondervragingen en dreigt met... Dezelfde Attala is dan maar inderhaast vertrokken naar Mandelieu, vooral toen er een paar een kopje kleiner werden. Oorlog is big bissinez: wie waren de grootste aandeelhouders van socgen en dus PRB?

Re: Aalst: 9 November

wrote:

Nathalie: "Voor mij heeft ze het onderzoek gemanipuleerd om mijn vader verdacht te maken en in een slecht daglicht te stellen. (...)"

Als familieleden van slachtoffers zelf valse sporen aangeven aan de speurders gaan we natuurlijk nooit de waarheid weten. Dit kan ik echt niet vatten.

Re: Aalst: 9 November

Het is onbegrijpelijk dat de kinderen zomaar gedumpt en jarenlang vergeten werden. Een pure schande! De houding van het gemeentebestuur van Aalst (weghalen zerk, niet uitnodigen voor de herdenking, ...) ten aanzien van de slachtoffers en hun famileden is het laagste van het laagste. Geen greintje respect hebben ze daar op het stadhuis. Goed dat deze kinderen na al die jaren eindelijk eens hun verhaal mogen en kunnen vertellen.

134

Re: Aalst: 9 November

Merovinger wrote:

Goed dat deze kinderen na al die jaren eindelijk eens hun verhaal mogen en kunnen vertellen.

Alles is relatief natuurlijk. In 1997 stond er al eens een interview in Humo » Interview Familie Palsterman

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

135 (edited by K& 01-12-2011 12:01)

Re: Aalst: 9 November

Als ik het goed begrijp ligt het lichaam er nog maar is er nu gras en champignons. Om het lichaam op te graven is er een identificatie procedure nodig want wie weet liggen er meerdere lichamen bij elkaar. Het volstaat de ingestorte graven te bekijken om het kerkhof. Deze procedure kost 6000 euro. Het grafsteen is slechts symbool van "het verdriet van België".

Als we nu eens de helft bij elkaar halen met onze leden dan zal de stad wel de andere helft bijeenharken uit schaamte. 3000 euro = 30 x 100 euro. Ben open die rekening, maar vraag es bij Annemie Bulthé, hier lid nee (?), om het voortouw te nemen! Misschien kan Humo de rekening openen want zij zijn veruit de meeste actief om deze zaken in het daglicht te houden. Aan de leden die gestort hebben beloof ik een to(e)maatje.

Re: Aalst: 9 November

Aan onze wapenkenners. Dit is een opname uit Aalst van een "schampschot" met bollen uit een riotgun. Het lijkt mij dat het schot van links kwam maar als ik wil vergelijken zijn alle foto's van inslagen die ik op het net vind altijd mooi van voren in de roos geschoten. Mijn vraag aan jullie is dus: Kwam dit schot van rechts of van links?

https://lh3.googleusercontent.com/-QJZ1021wW1E/Tt6aEVFPdEI/AAAAAAAACEs/awN2iAT4SPo/s425/Aalst%252520witte%252520rolluik%2525202.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-azqpZO7ttUw/Tt6aA6MN7eI/AAAAAAAACEc/A0iUb13tlcQ/s425/Aalst%252520witte%252520rolluik%2525201.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-0YxtsnZKouw/Tt6aB3Bp_MI/AAAAAAAACEk/fbUDqegOb90/s425/Aalst%252520witte%252520rolluik%2525203.jpg

137

Re: Aalst: 9 November

Hou rekening met de schade die werd toegebracht door de forensische dienst om de bollen eruit te peuteren!

Re: Aalst: 9 November

Dag Leo, ik weet niet of die bollen er wel in zaten of afgeketst zijn. Ik vermoed het laatste. Bij deze nog een foto van het rolluik:

https://lh6.googleusercontent.com/-qw9PXfWYask/TuXwX5cB5YI/AAAAAAAACGw/R6ti80-pSZ4/s500/Aalst%252520-%252520witte%252520rolluik%2525204.jpg
De foto is gemaakt door eh ...

Wapenkenners:

  • Schot kwam van links betekent dat het was afgevuurd door een adjunct-commissaris van de Aalster politie (die 1 X vuurde met een riotgun en daarbij dan bijna bij mensen de huiskamer inschoot).

  • Schot kwam van rechts betekent dat het door de Bende van Nijvel is afgevuurd, waarschijnlijk bij het wegrijden vanuit de kofferbak.

De meeste getuigen wiens verhaal ik lees of zie op film zijn stellig. Vanuit de koffer werd nog 2 maal gevuurd nadat agent Nevens had geschoten.

139

Re: Aalst: 9 November

K& wrote:

Want de dochter van Abiel scheen een van de daders daders herkend te hebben.

K&, waarop is dit gebaseerd?

140

Re: Aalst: 9 November

Dit is natuurlijk een schrijfsel van een of andere journalist. Vraag me niet meer waar je dat kunt lezen/geen confirmatie, maar ik ken alle versies toch wel een beetje.