Re: Aalst: Epiloog

Als Toumaniantz gezien zijn lichaamslengte (minstens 1,92m) voor één rol in aanmerking komt, is het voor die van de (een) reus.

252

Re: Aalst: Epiloog

Rijkswachtwagen in de prak op weg naar Aalst

De Mobiele Groep van de Rijkswacht aan de Groendreef te Gent werd zaterdagavond na de hold-up te Aalst onmiddellijk gealarmeerd. Twee rijkswachters spoedden zich in een snelle Porsche naar Aalst. Bij het oversteken van de Geraardsbergsestraat in het centrum van Ninove kwam de wagen echter in botsing met een tegenligger. De snelle rijkswachtwagen werd hierbij totaal in de prak gereden, doch er vielen geen gekwetsten.

Bron: Gazet van Antwerpen | 12 November 1985

Als die rijkswachtauto van Gent onderweg was naar Aalst, wat deze zij dan in het centrum van Ninove?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

253

Re: Aalst: Epiloog

Friet eten bij Bely?

254

Re: Aalst: Epiloog

Snap er niets meer van. Ik dacht dat de Porsche niet mocht vertrekken.

Re: Aalst: Epiloog

Niet toegestaan na Overijse.

256

Re: Aalst: Epiloog

Mincky wrote:

Friet eten bij Bely?

In Ninove?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

257

Re: Aalst: Epiloog

Ik weet het, mijn fout. Dat was natuurlijk Vilvoorde. Ik was ff in de war.

Re: Aalst: Epiloog

Ben wrote:

Als die rijkswachtauto van Gent onderweg was naar Aalst, wat deze zij dan in het centrum van Ninove?

Er staat dan ook nergens dat die van Gent onderweg was. De Porsche behoorde meer dan waarschijnlijk toe aan de PVE O.Vl (provinciale verkeerseenheid) en kon dus overal in Oost-Vlaanderen op de grote wegen op patrouille zijn. Dus van Xxx via Ninove onderweg naar Aalst, is perfect mogelijk.

259

Re: Aalst: Epiloog

Ik zal het anders en beter formuleren: de bestuurders van de rijkswacht-auto hadden geen verklaring waarom zij op dat moment daar waren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

260

Re: Aalst: Epiloog

Is de reus gekend?

Zo het onderzoek naar de daders van de bloedige overval te Aalst officieel niet ver staat, dan toch lekt uit dat de speurders een aantal sporen volgen en dat namen gekend zijn van potentiële verdachten, waarop het gerecht evenwel de hand niet kan leggen. Eén ervan is de reus van 1m90, de bloeddorstige kerel die te Aalst acht onschuldigen heeft neergeschoten en nog vuurde vanuit de wegrijdende Golf GTI.

Zo tracht het gerecht op het spoor te komen van een 36-jarige Fransman van Algerijnse afkomst, die al herhaaldelijk ontsnapt is uit Belgische gevangenissen. Hij was enkele jaren geleden ook betrokken bij een moorddadige schietpartij met de rijkswacht te Thulin. Deze man meet weliswaar slechts 1m80. (1)

Voorts wordt door de speurders uitgekeken naar enkele gedetineerden die tijdens weekenden genieten van penitentiair verlof. Daaronder zou ook een aantal "reuzen" schuilen, o.m. een gevaarlijke kerel die betrokken was in de zaak van rijkswachtcommandant François. (2)

Het parket van Nijvel volgt tevens de handel en wandel van een aantal gewezen beroepsmilitairen, onder wie voormalige paracommando's en gewezen rijkswachters die oneervol werden ontslagen. (3)

Bron: Het Nieuwsblad | 13 November 1985

(1) Dit is Michel Ghassoul.
(2) Iemand een idee wie deze "gevaarlijke kerel" is? Zou dat Willy De Schepper kunnen zijn? Die had namelijk "vakantie" dat weekend.
(3) Zie hiervoor deze artikels uit de herfst van 1985 » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube