41

Re: Affaires

“Staatsveiligheid wist dat Bende van Nijvel Delhaize zou binnenvallen” » YouTube

42

Re: Affaires

En hou ook maar rekening met de afgunst onder de betrokken diensten. De Gemeentepolitie met aan het hoofd een politiek geïnspireerde burgemeester! De vrijgevochte, alles dominerende Rijkswacht waar niemand vat op had! De salonjonkers van de Gerechtelijke Politie onder bevel van weer een politiek geplaatste Onderzoeksrechter! De Militaire Inlichtingen dienst die ook zijn zegje te plaatsen had en tenslotte de Staatsveiligheid, onbekend en onbemind bij de burger en de politiek!

Reken daarbij de afgunst van de Walen en de Vlamingen onder mekaar en onder het personeel het ellebogen geduw om zijn eigen waarde in het spotlicht te brengen. Reken daar nog op procedurefouten jagende advocatuur en een geilende riooljournalistiek bij en je hebt een beerput! Deze Justitiële slangenkuil was gedoemd om zichzelf te vernietigen, laat staan om het onderzoek naar een jarenlange moordorgie tot een goed einde te brengen! Ik sta er niet verstomd van dat zulke zaken kunnen gebeuren. Het is een schande, een door ons betaalde schande!

Re: Affaires

Ik begrijp dit niet. Als die mensen in Aalst ingelicht werden dan zouden die (normaal gesproken) toch ook hun naasten en vrienden ingelicht hebben en die op hun beurt weer hun naasten en vrienden etc ... Een mogelijkheid is dat hier geen tijd meer voor was of dat deze mensen niemand kenden in Aalst.

Re: Affaires

LEO wrote:

En hou ook maar rekening met de afgunst onder de betrokken diensten. De Gemeentepolitie met aan het hoofd een politiek geïnspireerde burgemeester! De vrijgevochte, alles dominerende Rijkswacht waar niemand vat op had! De salonjonkers van de Gerechtelijke Politie onder bevel van weer een politiek geplaatste Onderzoeksrechter! De Militaire Inlichtingen dienst die ook zijn zegje te plaatsen had en tenslotte de Staatsveiligheid, onbekend en onbemind bij de burger en de politiek!

Reken daarbij de afgunst van de Walen en de Vlamingen onder mekaar en onder het personeel het ellebogen geduw om zijn eigen waarde in het spotlicht te brengen. Reken daar nog op procedurefouten jagende advocatuur en een geilende riooljournalistiek bij en je hebt een beerput! Deze Justitiële slangenkuil was gedoemd om zichzelf te vernietigen, laat staan om het onderzoek naar een jarenlange moordorgie tot een goed einde te brengen! Ik sta er niet verstomd van dat zulke zaken kunnen gebeuren. Het is een schande, een door ons betaalde schande!

Dat is inderdaad zo en zo bedoel ik het ook en net daarom is het voor mij erg verwonderlijk dat niemand iets zou gemerkt hebben van het wansmakelijke dat her en der aan de gang was en al was het maar vanwege alles wat jij opsomde (en dat ik eveneens denk) niet de klok ging luiden! Voor iemand die een "concurrent" in welk geval dan ook wou een hak zetten is dit toch de uitgelezen mogelijkheid? De ene dienst die de andere dwarsboomt (om zovele redenen ). Een hint, een lek, ... wat dan ook maar, niets van dat dus is gebeurd en dat is nauwelijks te geloven.

De Basis wrote:

Ik begrijp dit niet. Als die mensen in Aalst ingelicht werden dan zouden die (normaal gesproken) toch ook hun naasten en vrienden ingelicht hebben en die op hun beurt weer hun naasten en vrienden etc ... Een mogelijkheid is dat hier geen tijd meer voor was of dat deze mensen niemand kenden in Aalst.

Precies en dat ze dan jarenlang nog stil gezwegen hebben nadat duidelijk is geworden wat een verschrikkelijke moorden er zijn gebeurd? En dat zij dit al die tijd moeten hebben meegdragen in het verdere leven. Raar allemaal toch? En onbegrijpelijk ook.

En nu aan David geven die mensen dit dus meteen toe? Ook raar toch dat ze dus niet eerder iets hebben meegedeeld. Let op: ik zeg niet dat ik David niet geloof maar, ik heb toch wel bedenkingen bij die familie. Dat die dus 35 jaren hebben gezwegen als vermoord (vergeef mij de uitspraak) en nu dus wel schijnen te hebben gepraat en niet over een akkefietje dan nog! Kortom, wat is dat allemaal?

45

Re: Affaires

Misschien kunnen ze dat nu wel meedelen omdat het gevaar geweken is omdat een bedreigend persoon overleden is?

46

Re: Affaires

Reneke wrote:

Er is hier weinig commotie over het feit dat die familie van Overijse, alsook die van Aalst hebben nagelaten de Aalsterse bevolking te waarschuwen voor het nakend onheil. Mijn maag keert als ik denk aan die smeerlapperij. Hoe moet David zich dan wel niet voelen! Van mij mogen ze branden in de hel!

Reneke, je ziet dat volgens mij verkeerd. Heb altijd sympathe voor Van de Steen gehad maar dit vind ik een misplaatste uitspraak, doelbewust omdat hij met zijn advocaat het onderzoek in Charleroi willen weghalen. Dat is hun goed recht en misschien hebben ze een punt maar de manier om dit via deze zogenaamde ‘tip’ en de media te forceren schaadt ook het onderzoek. Ik ben ook nieuwsgierig naar al die nieuwe tips maar nu zie ik wel wat er gebeurt als deze openbaar zouden worden gemaakt. Er worden meteen verregaande en totaal ongecontroleerde conclusies getrokken.

47

Re: Affaires

Volgens mij kunnen David en Vermassen niet anders dan alles direct in de media gooien omdat het anders toch in het doofpotje verdwijnt met een mooi dekseltje op! Onlangs lachte de advocaat van Daniël Van Heamel ook België uit dat het Bende van Nijvel-verhaal zogezegd niet opgelost geraakt. Het wordt met dag halicunanter.

48

Re: Affaires

Vergeet niet dat meester Vermassen ook een meester-manipulator is.

49

Re: Affaires

Ik vraag mij af hoe elk van ons zou reageren als je van iemand van de staatsveiligheid info krijgt om niet naar een plaats te gaan, en later op die dag vallen er 8 doden. Zat die nr. 2 van de staatsveiligheid mee in het complot, of was hij misschien zelf per ongeluk op het spoor gekomen (gerucht ipv concrete info)? Dat is een erg belangrijke nuance, niet alleen voor de feiten zelf maar ook voor de familie. Heeft die persoon letterlijk gezegd dat er een moordende raid zou plaatsvinden of gewoon 'beter niet gaan want het kan gevaarlijk zijn'. Allemaal voer voor speculatie.

Eén ding weet ik zeker, als ik dergelijke info had gekregen en ik had een gezin met kinderen, dan had ik gezwegen. En achteraf bekeken misschien niet onverstandig als je ziet hoeveel mensen die net wilden praten er plots dood gegaan zijn. Als er adequate bescherming zou zijn, ja. Maar daar liep en loopt België voor zover ik daar zicht op heb hopeloos op achter.

50

Re: Affaires

Schuldig verzuim, Zenga.