21

Re: Affaires

Ik denk dat deze dienst nog heel wat te verbergen heeft, en van nog veel langer geleden dan 30 jaar. Moesten de muren daar oren hebben, ze zouden nogal tuiten.

Re: Affaires

Voor wat het waard is, ik ben ooit in de mogelijkheid geweest om de mening of verklaring te horen van iemand die voor tijdens en na de Bende van Nijvel bij de Staatsveiligheid heeft gewerkt. Veiligheidshalve vernoem ik uiteraard geen namen, laat ons zeggen, niet van de minste.

Als antwoord kreeg ik toen: Het heeft geen enkele zin om nog tijd en energie daarin te stoppen, ze zijn toch allemaal dood. Op mijn daaropvolgende vraag wie zijn verdienste dat dan was, heb ik nooit een antwoord gekregen. Ik blijft steeds uitkomen bij Cercle Pinay maar mocht er al iets van aan zijn. Hoe groot denkt iedereen dat er een kan zou bestaan dat er van zo een structuur iemand gaat worden vervolgd. Die is onbestaande want in geen tijd zit je te rommelen in een kluwen van sporen en dwaalsporen, om dat een opponent mee in het bad te trekken en zelf zalig verklaard te worden.

Er zijn, wat ik ik gewoon aan de lijve heb ondervonden, bepaalde processen die moeten worden doorlopen, ook al zijn ze niet meer dan een iteratie op een voorgaand en gelijkwaardig proces. Blij enerzijds want de wereld zie er plots helemaal anders uit, lelijk, vals, slapend en dromend.

Het is duidelijk dat dit al lang is begraven omdat er nu eenmaal dingen zijn, die niet worden uitgesproken.

Quod erat ...

23

Re: Affaires

Dan vermoed ik dat uw contact bij de staatsveiligheid sprak na de dood van Bonkoffsky?

Re: Affaires

Moest even gaan kijken, Bonkoffsky dat was mei 2015. Goed dat je deze vraag stelt want ik heb dit even nagekeken en dat was 2014. Ruim voor de dood van Bonkoffsky. Merkwaardig want mijn bron is solide.

25

Re: Affaires

Een bron bij de staatsveiligheid die vertelt dat hij/zij er werkt of werkte is al eerder een uitzondering. Als deze over een bepaald dossier spreekt vanuit zijn kennis over het dossier door zijn job (en niet een persoonlijke mening) is deze misschien minder solide dan hij zich voordoet. Die mensen spreken over het algemeen amper tot niet over hun job, zelfs niet tegen hun naasten (echtgenoot of echtgenote). Het kan natuurlijk wel uiteraard.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Affaires

Ik kan geen namen noemen, voor logische redenen, maar ik heb voldoende zaken mogen bekijken, die zijn beweringen staafden, wat betreft zijn rol daar en hij is zich terdege bewust van zijn geheimhoudingsplicht. Ik heb de vraag gesteld en dat als antwoord gekregen, geen dossier met details. wink

Voor wat het waard is uiteraard...

27

Re: Affaires

Nieuwe tip van David van Der steen i.v.m. Staatsveiligheid.

28

Re: Affaires

Wie? Wat? Waar? Wanneer?

Re: Affaires

Kenza vergeet wel eens meer bronnen te melden Leo. Maar kijk eens op Aalst 9 november bij de laatste berichten van Mero » Forum

Re: Affaires

kenza wrote:

Nieuwe tip van David van Der steen i.v.m. Staatsveiligheid.

Nou ja, ik las het in de krant online en eigenlijk is het zo vaag en niet meer echt na te gaan, want die man is al overleden intussen. Kortom, dit is een uitspraak van het slachtoffer maar verder niet te controleren, zelfs niet door de zogenaamde familie van de man! Dus tip? Ik weet niet dat dt zo genoemd kan worden!