Re: Michel Libert

Poseur wrote:

De "aanslagen" zouden "overduidelijk" bij elkaar horen. Ik begrijp nog dat de overvallen op grootwarenhuizen in zekere zin als gelijkaardig kunnen worden beschouwd. Waarom Ohain en Anderlues daar bij zouden horen is mij niet duidelijk.

Allez zeg? Is er nu werkelijk nog iemand die daar aan twijfelt?

->

Ohain Rode Golf GTI gestolen

https://bendevannijvel.com/feiten/1983-2/ohain/

Rode Golf GTI in het zwart geschilderd en gebruikt in Beersel

https://bendevannijvel.com/feiten/1983-2/beersel_1983/

Zwart geschilderde Golf GTI achtergelaten in het bos van Anderlues, een kwartier na de aanslag

https://bendevannijvel.com/feiten/1983-2/anderlues/

642

Re: Michel Libert

Bogeyman Libert heeft welke achtergrond? Als Libert slechts zijn adoptienaam betreft.

643

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:
Poseur wrote:

De "aanslagen" zouden "overduidelijk" bij elkaar horen. Ik begrijp nog dat de overvallen op grootwarenhuizen in zekere zin als gelijkaardig kunnen worden beschouwd. Waarom Ohain en Anderlues daar bij zouden horen is mij niet duidelijk.

Allez zeg? Is er nu werkelijk nog iemand die daar aan twijfelt?

->

Ohain Rode Golf GTI gestolen

https://bendevannijvel.com/feiten/1983-2/ohain/

Rode Golf GTI in het zwart geschilderd en gebruikt in Beersel

https://bendevannijvel.com/feiten/1983-2/beersel_1983/

Zwart geschilderde Golf GTI achtergelaten in het bos van Anderlues, een kwartier na de aanslag

https://bendevannijvel.com/feiten/1983-2/anderlues/

Oke dus uw theorie is dat de Bende de auto's gebruikte om hun patronen en symbolen duidelijk te maken ? De overvallen van 1985 gebeurden schijnbaar ook met dezelfde Golf.

Moeten we dan niet nagaan of alle andere auto's op dezelfde manier zijn ingezet (betrokken bij 3 feiten) ?

Waarom gebruikte de Bende bijvoorbeeld niet altijd 3x dezelfde wapens (ik weet niet of dit al dan niet het geval zou zijn) ? Dat zou een veel krachtigere symboliek zijn in mijn ogen.

Wat het twijfelen betreft: ik ben nu eenmaal een kritisch persoon en het verband was me initieel niet duidelijk.

Re: Michel Libert

Poseur wrote:

Waarom gebruikte de Bende bijvoorbeeld niet altijd 3x dezelfde wapens (ik weet niet of dit al dan niet het geval zou zijn) ? Dat zou een veel krachtigere symboliek zijn in mijn ogen.
Wat het twijfelen betreft: ik ben nu eenmaal een kritisch persoon en het verband was me initieel niet duidelijk.

3 keer hetzelfde soort wapens in een groep van 3 overvallen komt ook voor hoor.

In Overijse, Eigenbrakel en Aalst werden Riot Guns gebuikt.

'riot' betekent  'oproer' , 'ordeverstoring' , 'rel'

Kan Libert in verband gebracht worden met Riot Guns? Nou en of:

https://www.rtl.be/info/belgique/faits- … 00034.aspx

645

Re: Michel Libert

Maar dan springen we ineens van exact dezelfde auto naar dezelfde soort wapens.

Dat is nu juist hetgeen ik initieel aanhaalde. De "3x theorie" wordt zo toegepast dat de verbanden steeds in functie daarvan worden gezocht en willekeurige elementen eruit worden gehaald en geordend in groepjes van drie.

Zo zijn de riot guns gebruikt te Aalst ook gebruikt bij andere bendefeiten en elk meer dan 3 keer in totaal. Blijkbaar een van de riotguns wel in totaal zes keer (3 maal voor de pauze en 3 maal na de pauze) maar de andere niet (zie het topic over de riot guns op dit forum).

646

Re: Michel Libert

Poseur wrote:

Maar dan springen we ineens van exact dezelfde auto naar dezelfde soort wapens.

Waarmee ik dus wilde zeggen van "exact hetzelfde" voorwerp naar voorwerpen die slechts "dezelfde soort" zijn.

647

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

In Thingviller legt Michel Libert uit dat in oudere culturen het kind aan de vader werd voorgesteld en dat er een infanticide volgde als de vader het kind weigerde.

"Families did not always keep their new child. After a woman had a baby, she would show it to her husband. If the husband accepted it, it would live, but if he refused it, it would die. Babies would often be rejected if they were illegitimate, unhealthy or deformed, the wrong sex, or too great a burden on the family."

Bron: Infanticide - en.wikipedia

Nog bedankt voor de verwijzing naar Geens' boek.

Waarom niet beginnen met het vaststellen van zijn identiteit? Libert is een adoptienaam. Hij heeft een Joods uiterlijk. En blijkbaar is hij homoseksueel.

"Ensuite le témoin X prétend que Libert lui a avoué avoir été impliqué "en 1982 dans une fusillade avec la police". Révélant ici son homosexualité, Michel Libert, qui nie, apporte cette réponse qui pourrait choquer. Mais il nous prie de la publier : "Un jeune gendarme m’a tiré (sic) et nous avons tous deux trouvé cela si bon que nous avons recommencé toutes les semaines, et même failli nous marier. […] Je suis tireur d’élite mais j’ai les armes en horreur. Je n’ai jamais fait feu ni menacé personne d’une arme, sauf une fois, avec une arme factice, à la demande de S. qui voulait impressionner quelqu’un."

» www.dhnet.be)

PS. Waarom wijkt de forumklok af ?

Re: Michel Libert

Poseur, het gaat over groepen van 3 aanslagen. Wat jij of ik al dan niet meer of minder logisch vinden, doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is hoe neonazi’s denken en handelen en welke symboliek wijst op welk soort terreur. Terrorisme is iets waar op voorhand grondig is over nagedacht, iets waar een boodschap in zit, iets wat een bedoeling heeft. Dit forum is een uitwisselingsplaats voor ideeën en bemerkingen, géén referentie. Daarom, andermaal, lees bijvoorbeeld dit boek » www.amazon.com

gar wrote:

Waarom niet beginnen met het vaststellen van zijn identiteit? Libert is een adoptienaam.

Briljant idee! Wie is Michel Libert echt?

649

Re: Michel Libert

» gw.geneanet.org

Zie forumposts over Jacques Lagasse de Locht, was een onderzoeksjournalist en een neef van Michel Libert.

650

Re: Michel Libert

Kleine onoplettendheid mijnerzijds.

Né en 1958 d'une profonde relation philosophique (Stoa) imprégnée d'un Amour absolu entre Michel Van den Hauwe (lui même marié à Jeanne van Voeren, qui, ne pouvant avoir physiologiquement d'enfant, a autorisé la liaison que d'aucun, mal informé ou intentionné, qualifierait d'illicite) et Madeleine Gérard. Léon Libert, légalement marié avec ma Maman, est le monsieur qui a accepté de me reconnaître sur le plan légal pour des raisons sur lesquelles je ne peux me permettre de m'étendre plus avant. Je fus un "enfant de l'Amour". J'ai vécu une jeunesse que je peux me permettre de qualifier "dorée" car, entre des balises philosophiques strictes observées par mes parents, peu de choses m'ont été refusées.

Ma jeunesse passa très vite ... aiguisée, d'une part, par une éducation fort "prussienne" laquelle était une réminiscence très traditionnelle des origines familiales paternelles (von den Höwe), et, d'autre-part, par une ouverture culturelle très française et républicaine maternelle (baron et général d'Empire Gérard). Mes références d'enfant et d'adolescent voguèrent donc entre Caesar Augustus,  Marcus Aurelius, Frédéric le Grand, Danton et Napoléon 1er.

Mes temps libres ne l'étaient pas ... car accaparés par des activités "en continu" au sein de mouvements de jeunesse (louveteau, RMT et enfin les Scouts Marins). Les soirées de semaine étaient consacrées à l'étude de la Stoa et de la géométrie dite sacrée en compagnie de mon Papa et de certains de ses amis de longue date ainsi qu'une part non négligeable d'après-midi ou de soirées passées auprès d'amies de confession judaïque.

En effet, merci de mettre le doigt sur le fait que le BQS n'avait aucun lien avec l'anti-sémitisme sinon combattre celui de structures s'attaquant à l'Etat d'Israël. ou tentant de le déstabiliser. Le WNP, avait dès le début de nombreux liens avec diverses entités juives (religieuses et laïques) et rendait compte de rumeurs utiles via des autorités introduites au niveau Burafex.

Si le WNP aurait été réellement ce que l'on tente de faire croire, ne croyez-vous pas que "chacun" de ses membres aurait fait, individuellement la "une" de procès à rallonges spontanément engendrés ou distillés par une ou plusieurs des associations de défense de tous ordres (juives, anti-racistes, etc ... )?

Je peux conclure que le WNP participait à soutenir l'Etat d'Israël suite à sa condition de rempart contre l'Islam envahissant de l'époque. En effet, aucune demande de renseignement ne touchait directement ni la religion juive ni l'administration israélienne.

Qu'il y ait eu contact avec le Mossad ou un autre service similaire ne fait aucun doute.

Bron » sites.google.com

Jewish (American): Americanized form of one or more like-sounding Jewish surnames.

Bron » ancestry.com