Re: Getuigenis frituuruitbater

Kan iemand ook vertellen wat er met de rode BMW 5 is gebeurd, is deze gedumpt of?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

42

Re: Getuigenis frituuruitbater

Viaduct van Vilvoorde, waar de SIE-wapens verborgen lagen. Rij onder de viaduct door langs het kanaal richting Brussel en ga voet kijken onder deze viaduct. De putten zijn er nog want wie zou ze dempen in dit België?

43

Re: Getuigenis frituuruitbater

Maf, dan lagen de SIE-wapens langs hetzelfde kanaal waar de wapens van de Bende in lagen.

44 (edited by K& 12-05-2011 21:54)

Re: Getuigenis frituuruitbater

Sommige wapens van Bouhouche werden bij de verbrande brug in het water gegooid, althans dat meen ik mij te herinneren uit een tv-programma. Er zijn geen bende wapens in Brussel in het water gegooid maar 4o km zuidelijker bij Ronquières.

Ik heb deze plaats onder de viaduct  bezocht de dag na de nieuwsuitzending toen (1987+?). Later 2009 heeft Beijer nogal hevig gereageerd op een mail over deze vindplaats op "Tueries" waardoor ik onmiddellijk in de mot had dat zij deze streek goed kenden en er iets scheef zat. Ik heb toen reeds voorspeld dat Zwarts daar ook begraven lag. Het schijnt dat dit echter aan de overkant van het kanaal zal zijn en dat ze daar deze weken eindelijk gaan graven. Dixit Sansavis = Beijer.

45 (edited by Hestur 12-05-2011 23:21)

Re: Getuigenis frituuruitbater

K&, uw getuigenis interesseert mij. Ik woon er niet ver vandaan, ik ga binnenkort eens kijken. Heeft u eventueel foto's genomen? Kunt u beschrijven hoe diep die put was? Hoe ver lag hij van de grote pijler? Heeft u nog andere locaties kort na de feiten bezocht? Ik kan me zo stilaan voorstellen dat daar onder het viaduct inderdaad nog dingen lagen of zelfs liggen.

Ik vraag me al een tijdje af hoe Philippe De Staerke & co er zo bemodderd konden uitzien. Op dit forum werd er gesuggereerd naar het Bois de la Houssières en dat ze daar misschien langere tijd bleven en er mede daarom zo vuil uitzagen, maar dat houdt weinig steek. Het verklaart niet waarom ze naar de andere kant van Brussel reden om er frieten te gaan eten. Het strookt bovendien niet met de getuigenis van de vriendin van Philippe De Staerke, dat Philippe na Aalst 's avonds bij hen thuis was. Geen survival-woudloper dus.

Als je ervan uitgaat dat ze bij het Viaduct van Vilvoorde gingen graven, past het puzzelstukje plotseling wel. Het verklaart de modder op de schoenen van de De Staerkes. Het verklaart waarom ze op hun hoede waren (ze hadden 700 meter verderop staan graven! Natuurlijk waren ze supernerveus dat iemand hen had gezien en hen kwam halen!) en het verklaart ook waarom ze uit de richting van het Viaduct kwamen. Het zou ook de link tussen Philippe De Staerke en Bouhouche & Beijer zeer duidelijk aantonen.

Als het klopt, rest wel een vraag: wat begroeven ze daar? Iets groots (uitgehongerd + moe)?

46

Re: Getuigenis frituuruitbater

Nu dat is al heel lang geleden hé. Foto's heb ik niet genomen maar er waren verschillende gaten gegraven ter grootte van een kruiwagen ongeveer 1 meter in diameter en 60cm diep. Ze hadden op verschillende plaatsen gegraven en duidelijk een mijndetector gebruikt om ijzer te vinden. Op een bepaalde plaats kwamen ze op een stuk betonijzer uit.

In andere gaten lag er nog plastiek met vet aan duidelijk dat hier de wapens lagen. In het nabij gelegen bos was er ook een schietstand voor boogschutters te vinden en daar in de omgeving toen er nog een opleidingsschool was voor militairen in vilvoorde met legerdienst werden er circuits gelopen door KRO en KROO van transmissie school van vilvoorde rond 1970+ voor de verhuis naar Peutie.

Er is daar ook een klein vijvertje waar ze auto-onderdelen gevonden hebben maar geen idee maar wat (motorkap?). Ik herinner mij dat het toen vochtig was onder de brug daar de afvoerbuizen water naar beneden afleidden van de viaduct. Absoluut niet droog en toen ik dit vertelde op tueries werd Beijer woest wat mij aan het denken zette.

Nog een anekdote: toen ik de putten vond, voelde ik mij bekeken en ja een honderdtal meter verder doken twee man in training in de struiken. Waarschijnlijk nabewaking om te zien wie zoals daar komt kijken. Geen probleem, maar ...

47 (edited by Merovinger 17-05-2011 16:10)

Re: Getuigenis frituuruitbater

K& wrote:

Sommige wapens van Bouhouche werden bij de verbrande brug in het water gegooid, althans dat meen ik mij te herinneren uit een tv programma. Er zijn geen bende wapens in Brussel in het water gegooid maar 4o km zuidelijker bij Ronquières.

Graag wat meer uitleg over welke brug je het precies hebt » Google Maps

De verbrande brug is nl. de hefbrug in Grimbergen en ligt op 4 km ten noorden van het viaduct van de Ring. In de jaren 80 lag de brug in het centrum van Vilvoorde ook op een ander plaats.

K& wrote:

In andere gaten lag er nog plastiek met vet aan duidelijk dat hier de wapens lagen. In het nabij gelegen bos was er ook een schietstand voor boogschutters  te vinden en daar in de omgeving toen er nog een opleidingsschool was voor militairen in vilvoorde met legerdienst werden er circuits gelopen door KRO en KROO van transmissie school van vilvoorde rond 1970+ voor de verhuis naar Peutie.

Er is daar ook een klein vijvertje waar ze auto-onderdelen gevonden hebben maar geen idee maar wat (motorkap?). Ik herinner mij dat het toen vochtig was onder de brug daar de afvoerbuizen water naar beneden afleidden van de viaduct. Absoluut niet droog en toen ik dit vertelde op tueries werd Beijer woest wat mij aan het denken zette.

Ook hier graag wat meer verduidelijking: onder het viaduct? Op welke oever? Naast welke pijler? Ondertussen zijn hier al zoveel gebouwen afgebroken en herbouwd dat de omgeving al op vele plaatsen niet meer dezelfde is als in jaren 80. Waar is dat bos en die kleine vijver?

K& wrote:

Later 2009 heeft Beijer nogal hevig gereageerd op een mail over deze vindplaats op "Tueries" waardoor ik onmiddellijk in de mot had dat zij deze streek goed kenden en er iets scheef zat. Ik heb toen reeds voorspeld dat Zwarts daar ook begraven lag.

Kan je de link geven naar deze discussie op tueuries?

48 (edited by Merovinger 17-05-2011 16:24)

Re: Getuigenis frituuruitbater

Hestur wrote:

Ik vraag me al een tijdje af hoe Philippe De Staerke & co er zo bemodderd konden uitzien. Op dit forum werd er gesuggereerd naar het Bois de la Houssières en dat ze daar misschien langere tijd bleven en er mede daarom zo vuil uitzagen, maar dat houdt weinig steek. Het verklaart niet waarom ze naar de andere kant van Brussel reden om er frieten te gaan eten. Het strookt bovendien niet met de getuigenis van de vriendin van Philippe De Staerke, dat Philippe na Aalst 's avonds bij hen thuis was. Geen survival-woudloper dus.

Ik heb dezelfde gedachte al eerder geformuleerd in dit forum. Indien het verhaal van de friturist klopt lijkt het mij plausibeler dat die gasten van ergens in de omgeving van het viaduct kwamen dan van het Bois de la Houssières. De Staerke woonde in Sint-Pieters-Leeuw of appartement place Bara in Anderlecht. Moesten ze van Pepingen of Bois de la Houssières gekomen zijn denk ik niet dat ze eerst naar een frituur in Machelen zouden gereden zijn vooraleer naar huis te gaan. Volgens Francis Dossogne op tueuries zijn het Bois de la Houssière en Bois de la Hourpe bewuste afleidingsmanoeuvres en dwaalsporen die expres gelegd werden.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Hestur wrote:

Salesse en Johny De Staerke gingen vaak als oefening met riot guns schieten in een steengroeve in Humbeek (of Hombeek?) en soms op een braakliggend terrein in Vilvoorde met ook Moussa en Papadopoulos. De locatie van dit terrein is me onbekend. Heeft iemand hier meer informatie over?

Hestur, vanwaar heb je de info over een steengroeve in Humbeek? Mij zegt dit niet meteen iets. Wel dat De Staerke ging oefenen in Sint-Pieters-Leeuw met Bultot. Heb je over Humbeek en Vilvoorde ondertussen meer info gevonden?

Re: Getuigenis frituuruitbater

Gevonden: info staat in eerste boek van Bouten.