221

Re: Patrick Haemers

Wablief, ik zou nu maar zwijgen. Hij stond voor mij en gaf me een aandenken voor de rest van mijn leven! Hoe kun je dit beweren! Was jij aanwezig? Zal beter niet meer reageren ... slecht voor mijn tikker. Jullie denken echt dat ik nen onnozelen kloot ben zeker!

222

Re: Patrick Haemers

Neen, ik was natuurlijk niet aanwezig, maar hoe kun je nu zo zeker zijn dat je Patrick Haemers gezien hebt terwijl hij vermomd was? Enkel door de pukkel? Wie is nu eigenlijk de reus volgens u? 6 maand geleden was je overtuigd dat Christiaan Bonkoffsky de reus was, nu maakt Michel Libert ineens grote kans en al die jaren hou je hardnekkig vast dat het Patrick Haemers was. Dat de bende Lacroix of Patrick Haemers deel uit maakte van de Bende van Nijvel slaat nergens op!

Re: Patrick Haemers

Je gaat wel erg kort door de bocht door te spreken over 'de' reus. Als je de bende van Nijvel ziet als een losstaande groep criminelen is er inderdaad maar één reus. Indien je de Bende Van Nijvel ziet als een terreur netwerk (IS stijl), dan heb je te maken met meerdere 'soldaten' en bijgevolg ook meerdere reuzen (al dan niet toevallig gekozen met het oog op misleiding).

Eigenlijk is de insteek van Hypothese 1 of Hypothese 2 cruciaal met het oog op in welke richting men begint te zoeken. Vermits geen van beide hypotheses vandaag met zekerheid kan worden uitgesloten zegt dit veel over hoe ver men daadwerkelijk staat na 35 jaar speurwerk.

224

Re: Patrick Haemers

Komaan zeg, een bende die uit 15 man bestaat, laat mij niet lachen. Moet de eerste keer zijn in de geschiedenis van het banditisme wereldwijd. Er was de bende uit '82 en '83 en een andere in '85.

225

Re: Patrick Haemers

mcfisto wrote:

Patrick Haemers heeft gewoon nooit deelgenomen aan de Bende van Nijvel.

mcfisto wrote:

Maar hoe kun je nu zo zeker zijn dat je Patrick Haemers gezien hebt?

Gemakkelijke vraag voor u: hoe kan jij zeker weten dat deze nooit hebben deelgenomen aan de "Bende van Nijvel"?

mcfisto wrote:

Dat de bende Lacroix of Patrick Haemers deel uit maakte van de Bende van Nijvel slaat nergens op!

Er is een rechtstreeks bewijs van betrokkenheid bij 1 of meerdere bendefeiten (alleen is de rol-van-betrokkenheid niet geheel duidelijk). Dat het dus "nergens op slaat", dat slaat nergens op.

Non semper ea sunt quae videntur

226

Re: Patrick Haemers

mcfisto wrote:

Komaan zeg, een bende die uit 15 man bestaat, laat mij niet lachen. Moet de eerste keer zijn in de geschiedenis van het banditisme wereldwijd. Er was de bende uit '82 en '83 en een andere in '85.

mcfisto, snel even ingelogd om het om het boeltje te ondermijnen? Je bent aan het zeveren, waarom?

227

Re: Patrick Haemers

HIPA wrote:

Wablief, ik zou nu maar zwijgen. Hij stond voor mij en gaf me een aandenken voor de rest van mijn leven! Hoe kun je dit beweren! Was jij aanwezig? Zal beter niet meer reageren ... slecht voor mijn tikker. Jullie denken echt dat ik nen onnozelen kloot ben zeker!

Formeel: neen! Laat je niet van de wijs brengen, Hipa. Gebeurt wel vaker hier en elders, maar da's de achterliggende strategie. Ik heb het al gemeld: vreemde snuiters maken sinds kort hun opwachting hier (en elders). Hun intenties kan ik evenwel niet inschatten maar laten we vooral (proberen) open-minded te blijven.

228

Re: Patrick Haemers

Ik ben geen rare snuiter, ik heb mij de laatste 15-tal jaar regelmatig bezig gehouden met de 'loden jaren 80'. Omdat ik nieuw ben maakt van mij toch geen rare snuiter denk ik. Ik heb gewoon een eigen mening. Ik woon in de zogezegde 'comfort zone' en rij dagelijks voorbij plaatsen die te maken hebben gehad met de Bende van Nijvel, bende Lacroix, bende de Staerke, enz... vandaar mijn belangstelling.

Een bende heeft een bepaalde strategie, bepaalde houding en standpunt. Bij de bende van nijvel is er duidelijk een verschil tussen de 2 periodes.

229

Re: Patrick Haemers

Ja, leg dan uit, hé. Da's nl. een piste die mij nog niet bekend is.

230

Re: Patrick Haemers

De tweede golf van de bende is puur terrorisme. Om duidelijk te maken dat de politie/Rijkswacht niet meer opgewassen is tegen de nieuwe vorm van banditisme. Ze zijn op de hoogte van stand van zaken bij de politie. Bij de eerste golf draait het vooral om pralines en maisolie. De werkwijze tussen deze twee periodes is wel heel vreemd te noemen.

In de eerste Bende-periode deden ze aan carjacking, vandaag de dag is dit heel gewoon maar in de jaren tachtig werd je in het milieu  vierkant uitgelachen als je nog geen auto kon stelen binnen de 30sec. In de tweede bende periode stelen ze opeens een Golf uit een zwaarbeveiligde parking bij d'leteren.

Is niet mijn bedoeling geweest op HIPA te kwetsen, bij deze mijn excuses.