Re: Alain Moussa

Spectator Of Life wrote:

Als Moussa en zijn kompanen Philippe De Staerke en consorten niets met de Bende van Nijvel te maken hebben, waarom

Je hebt gelijk: iedereen die bekentenissen aflegt is schuldig en heeft zeker met de Bende van Nijvel te maken! En zeker zij die gaan lopen van een politie combi!

Re: Alain Moussa

highonprozac wrote:

Over Moussa zaliger, doen er bepaalde geruchten de ronde... Zoals het feit dat hij NIETS met de Bende van Nijvel te maken had! Dat hij nooit kinderen heeft afgemaakt! En dat hij waarschijnlijk NIET de 'killer' was!

Verleden jaar - begin juni 2022 - plaatste Alain Moussa op een dag op FB een bekentenis dat hij deel had uitgemaakt van de Bende van Nijvel. Vindt u dat allemaal normaal "highonprozac"? Ik heb toen onmiddellijk naar de CBW gebeld en heb lang gecommuniceerd met een politieinspecteur van deze cel.

Re: Alain Moussa

Ja je hebt gelijk! Het kan bijna niet anders dan dat Moussa bij dit groepje psychopathische moordenaars (één van de tientallen weliswaar) behoorde. Moussa was "The Killer" van de Bende van Nijvel!

Nog nooit gehoord van mythomanen, leugenaars en pathologische leugenaars? De criminele wereld is tot aan de nok gevuld met dit soort mensen!

104

Re: Alain Moussa

Wat mij betreft een (kern van) waarheid.

Verlopen figuren en criminelen worden plots de bron van alle waarheid als ze verklaren deel uit te maken van de Bende van Nijvel (uiteraard zonder echt feitelijke en controleerbare verklaringen af te leggen).

105

Re: Alain Moussa

highonprozac wrote:

Ja je hebt gelijk! Het kan bijna niet anders dan dat Moussa bij dit groepje psychopathische moordenaars (één van de tientallen weliswaar) behoorde. Moussa was "The Killer" van de Bende van Nijvel!

Nog nooit gehoord van mythomanen, leugenaars en pathologische leugenaars? De criminele wereld is tot aan de nok gevuld met dit soort mensen!

Welk stuk uit deze passage is er niet duidelijk voor je highonprozac? » Forum

Re: Alain Moussa

Wie wegzakt in de afgrond van de misdaad, betreedt tevens het rijk der fabelen, de mythomanie, en de pathologische leugenaars en de oplichters… Er wordt natuurlijk niet altijd gelogen vanuit een ziektebeeld, maar meermaals liegt een verdachte uit eigen belang, om het eigen hachje te redden; of eenvoudig om bij een ondervraging sneller terug buiten op straat te staan, of in het slechtste geval omdat hem een voorgekauwd scenario werd voorgeschoteld dat vervolgens door verdachte als waarheid wordt ondergetekend. Daarom is het zeer moeilijk voor ons leken te bepalen wie er in een dossier liegt, of wie er de waarheid spreekt.

Door de onwaarheden die zulke grote dossiers beheessen en dreigen te wurgen, ontstaan dan ook allerlei pistes en theorieën…

107

Re: Alain Moussa

Je leest niet wat er staat highonprozac. Je hebt het artikel van Debels niet gelezen noch het topic over Moussa. Je kletst uit je nek.

108

Re: Alain Moussa

highonprozac wrote:

Ja je hebt gelijk! Het kan bijna niet anders dan dat Moussa bij dit groepje psychopathische moordenaars (één van de tientallen weliswaar) behoorde. Moussa was "The Killer" van de Bende van Nijvel!

Nog nooit gehoord van mythomanen, leugenaars en pathologische leugenaars? De criminele wereld is tot aan de nok gevuld met dit soort mensen!

Daar geloof ik niets van! Vorig jaar sprak ik Philippe de Staerke. Hij zij mij vooral dat hij niet begreep waarom hij nog in leven is aangezien hij 2 pakjes sigaretten per dag rookte. Om over het alcohol maar te zwijgen. Hij zei mij dat hij een groot feest zou vieren als hem dood gaat! Daarnaast had hij geen goed woord voor Moussa over en zei hij onder andere dat hij nooit met hem samen door de Rijkswacht gestopt is. Wel stuurde Philippe mij nog een dik dossier met zijn vrijspraak door 3 rechtbanken. Als Moussa effectief schuldig is aan de daden dan had Philipe mij dat zeker en vast wel verteld!

109

Re: Alain Moussa

Ik vind het artikel van Debels ok. Er staat de essentie in.

Ik kan de redenering volgen dat Moussa de kinder-killer was. Toegegeven. Bewijzen heb ik niet. Enkel een soort van 'profiling'.

Indien die redenering waar is, blijft de vraag: Was hij geselecteerd als gek om kinderen te vermoorden? Of kikte hij op zulke zaken? Maakte een opdrachtgever gebruik van deze gek? Een kinder-killer? Ik vermoed van wel.

Zelfde probleem bij Moussa als Beijer. Heel soms zeggen ze de waarheid ...

Re: Alain Moussa

Het eerste deel van mijn post was sarcastisch bedoeld. Sorry voor het misverstand.

Omdat getuigenverklaringen niet altijd stroken met wat er werkelijk op een plaats delict is gebeurd, moet je iedere getuigenis in twijfel durven trekken. Zeker in het geval de getuige een (beroeps)misdadiger is, en ondanks het feit dat het in een artikel (of een boek) geschreven en gedrukt staat.

“Gazettenpraat” en artikels in weekbladen en magazines, zijn niet steeds “gelijk aan de waarheid”. Meermaals kloppen data en details niet. Niet zelden is berichtgeving politiek gekleurd. Ik hoef dus niet elk artikel over Alain Moussa te lezen om mij een oordeel te vormen over deze leugenachtige marginaal. Omdat ik tevens mijn geloof in 's lands instellingen wil blijven behouden, ga ik er vanuit dat indien Moussa als “killer” bij de raids van de Bende van Nijvel betrokken was, hij in de gevangenis was gestorven!

Ook in het geval van Philippe de Staerke kan men veronderstellen dat de man zich steeds aan de omerta heeft gehouden en heeft gezwegen over zijn betrokkenheid bij de raid in Aalst. Maar het is voor een beschuldigde natuurlijk veel makkelijker te blijven zwijgen wanneer hem vragen worden gesteld die hij niet kan beantwoorden. Omdat hij bijvoorbeeld niet rechtstreeks bij de zaak betrokken was en hij enkel wat activiteiten in de marge pleegde.

Maar ja, ik ben natuurlijk weer uit mijn nek aan het lullen! En ik wil absoluut niet storen! Sorry daarvoor!